PDA

View Full Version : Gudd laurdag!


LN-MOW
26-10-2013, 06:47
AltfortidligmorgenstundpåGardermoen... Fikk meg et par lungo mens jeg spredde litt grønne jumboer, og oppdaget heldigvis i tide at den ene sorten var decaf... Puh!

Men nå sitter jeg på gate 42 og venter på boarding og en wrap-fri frokost på LH's A319.

Duskregnet litt ute men kom meg tørrskodd over til terminalen.

SQ 777
26-10-2013, 07:21
Gudd gudd fra Mall of Asia i Manila . Hjem i morgen . Fruen blir lenger . Så stelle heime dager:spin

roger
26-10-2013, 07:58
Morn frå Trondheim! I dag blir det to-årsdag i huset! Liten fann ein masse ballongar på golvet og er storfornøgd! Ha ein kakefyllt dag!

Everest
26-10-2013, 08:05
Morn. Sitter på Kastrup, egen avdeling for "MD-event" her i loungen. Antar det er noen gærninger som skal ut og fly? God helg:)

Ståle
26-10-2013, 08:35
God morgen fra første vogn i 74-20 retning OSL, for 20 min siden stod jeg i dusjen..så, ja jeg håper at frokosten på SAS Lounge idag er ok! ;)

"Desverre" skal jeg ikke fly MD80 idag, men derimot står SK4703/04 til Nice på programmet som andre ledd på min snarvei til *G!

Fæst i heimen ikveld, så SAS har å være punktlige ;)

Ha en fin lørdag!

Twin Otter
26-10-2013, 08:56
Akseptabel beinplass på 17A i Ore Viking. Korttidsferie i Alicante venter. Ha en fisefin dag forumister!http://img.tapatalk.com/d/13/10/26/ezyhyheh.jpg

OJB
26-10-2013, 09:04
God morgen fra Gullstuen på Kastrup.
Grei flight ned fra SVG med SK1871 og OY-KAM.
Venter med min bedre halvdel på SK7030 opp til OSL senere idag.
Det skal bli gildt.
Everest; er det du som sitter lenger borte i lokalet?
Reis deg opp slik at jeg kan få se deg.
Ha en god dag og fin helg folkens.

B757
26-10-2013, 09:09
God morgen fra Scandinavian lounge på OSL. Gjør meg klar for gullkort-tur nummer to med en tur/retur Nice. Er kanskje andre som skal samme vei her?

Ha en trivelig dag :-)

LN-FHU
26-10-2013, 09:09
Morn fra Trondheim. Deilig med friiiiiiii....... :-)
Ha en flott lørdag ;-)

jcnorway
26-10-2013, 09:11
God morgen fra gullstuen på OSL.

Skal gjøre unna siste del av min "Fastrack to Gold" med en svipptur til Nice idag. Er flere forumister som har tenkt det samme ser jeg :)

Litt kjedelig å bruke lørdagen på noe slikt, så ser veldig fram til å ha ettermiddagen/kvelden med kona og Sparkende Foting. La oss håpe SAS lever opp til punktlighetsstemplet.

Ha en fin lørdag!

Aloha
26-10-2013, 10:12
GM fra Nice. La inn en overnatting i mitt EBG-run. Nå er det tid for krossant og kafeåle.

ATC-flyradar
26-10-2013, 10:23
God morgen fra Oslo Nord - her er det regn og regn, og varmt i luften - så for en gang skyld er godt i sitte i stolen hjemme :)

Jan

Someone
26-10-2013, 10:32
God morgen fra Sandøysund på Hvasser. Relativt høstlig ute og merker fortsatt litt til den siste Laphroaigen i går. 30års lag for en kompis i kveld, og uten kjerringa til å passe på, så blir vel relativt fuktig. Ha en fin dag

eirikma
26-10-2013, 11:42
God morgen fra Bodø by!

Her er man alt for sent oppe egentlig, men jeg liker å arbeide kun under press, så det går vel greit.
Skjortestryking, og deretter bryllup. Ikke mitt, må vite, men en gammel kamerat sitt. Blir nok en smule sent før jeg er i seng i natt. To be continued...

Ha en kjempe dag! :D

Martin
26-10-2013, 12:16
God formidddag fra Kollen.

Borettslaget har visst bestemt at rekkverkene på balkongene skal fikses. Greit nok.
Jeg var midlertid ikke klar over det, og var lettere overrasket over at noen hadde vært ute på balkongen min da jeg våknet i 9-9:30-tiden. Stolene der ute var foldet sammen, teppene på gulvet var rullet sammen, og veggen mot naboen stod lent inntill soveromsvinduet mitt :drunk:. Jeg bor forøvrig en etasje over bakken

Nå står det en snekker der ute og fester nytt rekkverk (eller: egentlig bare den øverste "lene-seg-på-delen", i mangel av bedre navn), og jeg antar at han setter på plass veggen igjen også. Jeg har karbonader, speilegg, te i koppen og Popquiz med Finn Bjelke på radioen. Litt møbelmontering senere i dag, og en liten tur på posten for å hente en iPhone 5S som ligger og venter :)

Tror jeg har brukt Post i Butikk der nede ca. tre ganger på det halve året jeg har bodd her - og så tre ganger til denne uken ^_^

Anyway, God lørdag ønskes alle :)

LN-MOW
26-10-2013, 12:31
Ja, da var man kommet seg på plass i 6G på Storbussen til Atlanta. Frauleinene strør om seg med drikkevarer og sannelig ble det ikke noe på meg og. Fortsatt veldig god dag der ute - særlig til dere som er på MD-tur!

http://img.tapatalk.com/d/13/10/26/ahu4emy5.jpg

Fnate
26-10-2013, 13:11
God morgen fra Lillestrøm. Etter en liten 12-timers strekk bærer det ut til Stavanger for en kunde sitt 60-års lag.

http://i1182.photobucket.com/albums/x452/fnate/20131026_120857.jpg

Helge er innleid velferdsoffiser for turen, og det blir ikke noe rødsnutesmusstillegg idag.

Ha en fjong en.

wilhelm
26-10-2013, 14:03
God dag fra SAS loungen her på OSL. Klarte å rote bort gullkortet fra jeg sjekket inn til kom opp i loungen... Ellers er visst bagasjesystemet her i uorden, eller som hun i innsjekk sa "at det har bestemt seg for å sove i dag". Ha en fin dag!

w

Bizflyer
26-10-2013, 18:51
God ettermiddag fra det Sørlandske!

Etter en uke i sykesenga ble det 12 timer på reise i går, som de fleste sikker fikk med seg. Da jeg toppet det med et par øl og jm i går kveld funka det som narkose på meg. Ble helt borte vekk og våkna kl 14 i dag. Trengte vel å sove da.

Nå kommer snart reisekamerat Alfred over til ferske reker og hvitvin innkjøpt på Galemoen i går. Så får vi se om jeg holder ut lenger i kveld, hehe.

Hadde også tenkt å ut for å ta bilde av MD'en til disse flynerdene som skulle fly den CPH-OSL med lowpass over Odense og Krsand. Men med regnvær, lavt skydekke og litt tåke, og ingen kontakt på flightradar, utgikk det med høye kneløft. Og etter hva jeg fikk med meg gikk lowpass over KRS ut av programmet allikevel. Så da var det like greit at jeg ble i senga.

GM fra Nice. La inn en overnatting i mitt EBG-run. Nå er det tid for krossant og kafeåle.

Hvordan var gresshoppene og maurene du skulle spise i går? Medium stekt?:stir

BF:cool2

Aloha
26-10-2013, 22:46
Hvordan var gresshoppene og maurene du skulle spise i går? Medium stekt?:stir

Tja, gresshopper og melorm gjorde det i utganspunktet spennende. De benyttet det mer som pynt enn dominerende ingrediens. Med dette var det fritt frem for å skape fantastiske smaker, noe jeg vil si de ikke helt var i stand til. Det var en del mindre heldige detajer fra kjøkkenet, som ikke hadde noe med insektene å gjøre, som dro ned.
I tillegg presterte personalet ute i restauranten å begå grunnleggende feil som å miste innholdet i brødkurven på bordet uten å børste bort smulene som ble liggende utover den sorte duken, rydde bort smørkniven, unskylde seg med å ha vondt i armen og derfor fylle hvitvinsglasset til randen, glemme å servere vinen før langt ute i hovdretten, og ikke sette frem glass og skjenke desertvin før etter at deserten (med is) var fortært, og skylt ned med vann da retten krevde tillegg av væske. Somelieren forsøkte å unskylde seg med (i mangel på engelskkunskaper?) "I am so disappointed", men det var det defintivt jeg som var.
Jeg vet ikke helt om det var forsøk på å kompensere når de serverte den siste deserten med to store mektige "sjokoladeflarn-boller", til tross for at jeg hadde gitt uttrykk for at jeg ønsket å betale og forlate stedet.
Jeg fortalte at dette var den mest skuffende servicen jeg har opplevd på restaurant, selv steder med askillig lavere ambisjonsnivå ville aldri tillat dette, og beskrev opplevelsen med "c'est catastrophique".
Advarsel ble selvfølgelig postet på TripAdvisor, så får vi se om de har vett på å skrive noe til sitt forsvar der.

Ser at dette tok av, og ble til en restaurantanmeldelse som er mer gastroprat enn flyprat, men leksen lært er at selv Michelinstjerner kan blende for ....

Uansett; Fin flytur hjem med rikelig gratis muserende, kyllingsalat hvor de burde droppet myk toast/krutong, og salamisandwich med wrapdrerssing. Nice var nice og neste gang blir det besøk på et av stedene som, uheldigvis, ble valgt bort til fordel for Aphrodite.

God lørdagskveld, med egenimporterte oster.

LN-MOW
26-10-2013, 23:42
Sitter på MARTA med mange negre. Håper kona møter i drn andre enden. Som vanlig fin overfart på LH Business og kofferten min kom nesten først.