PDA

View Full Version : Endelig freddan som varer til freddan.


ENGM 911
25-10-2013, 04:04
Jess, nå er det etterlengtet langfri og jeg greier nesten ikke å vente på avløseren som kommer 07:00. En kort stopp langs 01R på OSL måtte foreviges. Ha en ultramegasuperduper fredag.

SMASK :baeh

http://farm6.staticflickr.com/5499/10462594146_1976c76732_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/catolien/10462594146/)
Fly away (http://www.flickr.com/photos/catolien/10462594146/)

SQ 777
25-10-2013, 06:05
God morgen fra Manila, eller og God Jul... Her er julepynten oppe og julemusikk i gatene...:headbang

Twin Otter
25-10-2013, 06:13
Morn fra SVG. "Galskapen" skal i dag manifesteres med en t/r CPH. Lander på Kastrup kl 0710 og har retur tilbake kl 1155. Vurderer en tur inn til Kongens Nytorv. Satser på jeg har nok tid til å få meg litt frokost der før jeg returnerer til Kastrup. Har jeg nok tid?

A321 ned og MD80 hjem og det ligger an til to nye registreringer i loggen.

mcduck
25-10-2013, 07:54
God morgen fra hovedstaden!

Sitter på toget til Eidsvoll på vei til OSL for ny tur til NCE.

Ellers kan jeg melde om god temperatur i oslo, kanskje 8 grader.

Ser ut til at tilknytningsfolket fra Kristiansand foreløpig er i rute så det er gode nyheter!

Ha en strålende dag folkens!

Cecilie
25-10-2013, 08:07
Vi er i rute! Hilser fra mor og undertegnede på SK208 sete 1D&F

Sees på Gardermoen!

Bizflyer
25-10-2013, 08:07
God morgen fra SK208 retning OSL. Her er man klar for kortidsferie i NCE.

Ha ha he he ho, de gærne har det godt!!

ENGML4
25-10-2013, 08:13
God morgen fra flytoget på vei mot runde to av Nice-galskapen. Satser på en noe mindre spennende tur denne gangen, forhåpentligvis uten kanselleringer.

LN-MOW
25-10-2013, 08:13
G'moorgen! Her i Mosjøen er det 9 grader og sidelengs regn. Ser ut som det kan bli en humpete tur sørover i ettermiddag.

Siste innsats her oppe. En kort overnatting på Galemoen så blir det to Airbusser hjem til Atlanta i morgen tidlig før hanen galer. Jeg HATER avgangstid før klokken 8 ...

Someone
25-10-2013, 08:21
Mornings. Klar for ukens innspurt på jobb, før turen går til Hvasser med noen kamerater. Hvor lurt det er å lade opp til et trettiårslag med rikelig øl og brunt brennevin dagen før kan sikkert diskuteres :drink: Vel, vel, blir vel en grei helg for det :)

flappflapp
25-10-2013, 08:26
God morgen fra hovedstaden i nydelig vær!

Da har tiden kommet for å reise oppover til Bartebyen for såkalt H-helg, det absolutte høydepunkt under et visst kulturarrangement (http://no.wikipedia.org/wiki/UKA). Det ser ut til å bli selveste LN-RRL, "Jarlabanke Viking" (den med *A-malingen), som skal ta meg oppover i ettermiddag. Kone og barn sendes til svigers, det er nok like greit. :drink

En god helg ønskes alle!

Aloha
25-10-2013, 08:34
GM fra flybussekspressen. OSL-NCE i dag Bord for M* lunch og middag er booket, og så retur i morgen.

Ståle
25-10-2013, 08:46
God morgen fra hovedstaden hvor man er i full gang med alle gjøremål før helga. OSL-PRG-OSL igår kveld gikk smertefritt ilag med flere som var ute på samme ærend. Takk for pilsen i Praha forøvrig! ;)

Ha en fin fredag! :)

Discus
25-10-2013, 09:46
God morgen fra prærien, no news is good news. :)

petter380
25-10-2013, 10:15
God morgen fra SK208 retning OSL. Her er man klar for kortidsferie i NCE.

Ha ha he he ho, de gærne har det godt!!

Haha, jeg syns admin bør bytte nicket til Plusflyer istedenfor Bizflyer etter tulle-turen deres i dag ;) Kjenner jeg er litt misunnelig at så utrolig mange skal på tur sammen, spesielt mtp. at jeg sitter på arbeidet.

#TGIF

Hickok
25-10-2013, 10:54
Mens andre mesker seg i Plus til Nice, så får jeg ta til takke med nok en tur på innland, denne gang hjem igjen. Sitter nå på EVE og venter på flyet, som ser ut til å gå på rute. Jaja, slapp i det minste midtsete denne gangen, så det er da noe. Ser som vanlig ut til at det er stinn brakke, og ingen ledige midtseter.

Ellers ingen planer denne helgen, så det skal bli bra. Får spare energien til neste helg, da Aberdeen skal gjøres utrygg.

Twin Otter
25-10-2013, 10:54
De galne har det godt! Hadde et hav av tid. Men gadd ikke traske rundt i byen. Så da ble det metro tilbake til lufthavnen, og nå sitter man og blomstrer i loungen. Regner med to timer her går fort unna!

LN-FHU
25-10-2013, 11:15
Mårn mårn fra et regn- og vindfullt trøndelag.
Fresk sykkeltur til jobb i morres, men med nyinnkjøpt regnbukse gikk det som en lek.
Idag blir det rolig fredag, mulig jeg ordner med litt Sushi til kveldskos....har ei flaske god Riesling i kjøla som stand-by( om det ikke blir øl da...) ;-)

Ha en strålende dag forumister :) :) :)

robertaas
25-10-2013, 11:50
God morgen fra Manila, eller og God Jul... Her er julepynten oppe og julemusikk i gatene...:headbang
Da får jeg stå for julebilder fra Manilla, fra Sofitel Philippine Plaza. riktignok 3 år gamle...
http://lh6.googleusercontent.com/-tCLo1OKA1m4/TWp-KzHMw5I/AAAAAAAABNQ/7sva1mp6BxU/s800/IMG_0130.JPG


http://lh3.googleusercontent.com/-v4SCk_M5VTw/TWp-K1q55cI/AAAAAAAABNY/p7ZkT627ZDs/s800/IMG_0114.JPG

Og hold ut alle som er landbundet denne helgen slik som meg.

OJB
25-10-2013, 12:58
God ettermiddag fra Forus,
travle dager her i gården , mange av arbeidsdagene er utaskjærs for tiden.
Siste ordinære SAS MD80 flyging til SVG kommer snart.
Må ut til fygeplassen å forevige dette.
I morgen kommer siste MD80 flyging i SAS regi for mitt vedkommende med BC001 fra CPH opp til OSL.
vedmodig!:)
Ha en fin dag folkens

Bizflyer
25-10-2013, 13:27
God lunsj fra NCE hvor jeg står i kø for security. Kom på at jeg er allergisk mot palmer, så da er det bare å hoppe på flyet hjem igjen. 30 min fra av fly til avg og laaaang kø! Stress! Hold igjen flyet, noen!

Twin Otter
25-10-2013, 15:05
Hei igjen fra Stavanger. Hadde en herlig flight med MD80 LN-RMM. Fantastisk stilig approach til RWY 29 med overflyving av flyplassen før vi fløy ut i havet og snudde og landet på bane 11. Behørig mottakelse med vannkanoner og sånn. Kjapt ut og nå blir det en real cowboystrekk!http://img.tapatalk.com/d/13/10/25/ynu3y5e8.jpg

Martin
25-10-2013, 15:45
Hei og hå fra Berger. Nok en innsats for å gjøre meg fortjent til lønna. I helgen blir det å leke møbelmontør med en pakke fra IKEA, litt gitar-DIY-ing med noe stæsj som kom i en pakke, samt stri-vente på en pakke jeg håper Netcom får sendt ut passe kjapt.

God fredag ønskes :)

Henshaw
25-10-2013, 16:06
Helgen i studentbyen må nok drøye 27 timer, men det gjør ikke no, da det ryktes at det koster penger å dra på ferie, så kommer nok godt med

Aloha
25-10-2013, 16:34
Da var lunsjen fortært på le bistro gourmand. Nesten ok. Men ikke vedt en M* i min gane, da bør det være nermest impeckable.

Det var snakk om muffinskonkurranse på veien nedover (hvor lang tid tar det å spise opp samtlige mufins ombord), men initiativtakeren hadde nok startet dagen tidlig (i KRS?) og sovnet før bevertningen startet.

Gratis muserende-testen ble så vidt bestått, da CA'en blingset på skillet for + og lurte på om det skulle gjøres opp med kæsj eller kort. Dumsnill som jeg var, spurte jeg om dette ikke var vederlagsfritt. Noe hun bekreftet etter å ha sett bakover i kabinen og observert +badgen på raden bak. Hadde jeg vært opportunistisk hadde jeg betalt og klaget i ettertid , og kanskje fått noen ekstrapoeng for tort og svie.
Håper det var igjen litt sprudlers til returen og at dere får tømt mufinsbeholdningen før dere paserer grensen ut av Frankrike.

Fortsatt god dag.

Hypern
25-10-2013, 20:21
3A og 4A var setene mine ned til NCE i dag, beklager fikk ikke hilst på noen, men jeg har sett noen av de trynene som var med i dag på Mega Do. :)
Sas Plus er helt greit. Skulle gjerne hatt en kortere tur, men sånn er det når NCE er desidert billigst i Plus.

Cecilie
25-10-2013, 21:02
Hei og hå!

Hjemme etter en lang dag. Fin tur/retur Nice med guttaboyz og mamsen. Sitter nå og pinner i meg sushi. Tror det blir tidlig kvelden :p

LN-MOW
25-10-2013, 21:19
Oaoaoaoa..fin tur ned fra nord ... utsikt forover på LN-WSB - 1C på LN-TUD. Og ny oppgradering på Radissen Blå. Begynner å bli bortskjemt.

Tidlig opp i morgen ... avgang 06:10 suger balle...

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1385116_10151662292551036_311971590_n.jpg

Bizflyer
25-10-2013, 22:00
3A og 4A var setene mine ned til NCE i dag, beklager fikk ikke hilst på noen, men jeg har sett noen av de trynene som var med i dag på Mega Do. :)
Sas Plus er helt greit. Skulle gjerne hatt en kortere tur, men sånn er det når NCE er desidert billigst i Plus.

Meget usosialt av deg! Du hadde nå mange sjanser til å gi deg til kjenne!!
Men vi andre fikk da hyggelige samtaler sammen og vi hadde vel alle også ledige midtseter. Så dagen gikk fort den!

Hjemme igjen nå og skal unne meg et glass med noe godt. Blir nok tidlig kvelden her også. Kjemper allerede med å holde øya åpne!

Takk for turen dere. Gleder meg ikke veldig til samme omgang neste torsdag, men når jeg så den laaaaaaaange køen foran security på OSL i dag, og jeg kom raskt gjennom på Fast Track, var det en god påminnelse om at det faktisk er verdt det. For det kommer til å bli en del dagsturer til Oslo fremover.

BF:cool2

jcnorway
25-10-2013, 23:03
Meget usosialt av deg! Du hadde nå mange sjanser til å gi deg til kjenne!!
Men vi andre fikk da hyggelige samtaler sammen og vi hadde vel alle også ledige midtseter. Så dagen gikk fort den!

Hjemme igjen nå og skal unne meg et glass med noe godt. Blir nok tidlig kvelden her også. Kjemper allerede med å holde øya åpne!

Takk for turen dere. Gleder meg ikke veldig til samme omgang neste torsdag, men når jeg så den laaaaaaaange køen foran security på OSL i dag, og jeg kom raskt gjennom på Fast Track, var det en god påminnelse om at det faktisk er verdt det. For det kommer til å bli en del dagsturer til Oslo fremover.

BF:cool2

Hvordan tok crewet det da de skjønte greia med så mange retur-reisende? Og tømte dere tralla for godsaker? :)

Bizflyer
25-10-2013, 23:33
Hvordan tok crewet det da de skjønte greia med så mange retur-reisende? Og tømte dere tralla for godsaker? :)

Cecilie sa vel til cabincrewsjefa at vi skulle jo tilbake igjen med samme fly, men det virket ikke som om hun forstod det. Den yngre mannlige CA'en flirte litt da vi fortalte at vi var 8-10 stk som skulle være med hjem igjen.

På snarlig gjensyn sa jeg da vi gikk av, og hun hilset høflig velkommen ombord igjen. Vet ikke om hun kjente oss igjen. Ellers var hun bare profesjonell. Det var standard vennlighet på turen. Ingen gjenkjennelse av noe slag som jeg la merke til.

Salaten i dag var ny for meg. Caesar salat med kylling. Masse kylling faktisk og den var veldig god. Vi fleipet på nedturen om at vi skulle ta tida på hvor fort vi kunne tømme tralla for muffins. Men så var det bare frokoster tilgjengelig på nedturen,så da gikk det i dass. Så da tok jeg meg likegodt en liten lur. Hadde bilen på KRS allikevel, så jeg var ikke hard på flaska akkurat. Så det var flere som hadde seg musserende. Men det nærmeste vi kom champagne i dag var da vi fløy over champagnemarkene i Reims på returen i dag.

Regner med at gjengen som dro t/r PRG i går kveld hadde en kraftigere partyføring enn det vi hadde.

Hypern
25-10-2013, 23:33
Meget usosialt av deg! Du hadde nå mange sjanser til å gi deg til kjenne!!
Men vi andre fikk da hyggelige samtaler sammen og vi hadde vel alle også ledige midtseter. Så dagen gikk fort den!

Hjemme igjen nå og skal unne meg et glass med noe godt. Blir nok tidlig kvelden her også. Kjemper allerede med å holde øya åpne!

Takk for turen dere. Gleder meg ikke veldig til samme omgang neste torsdag, men når jeg så den laaaaaaaange køen foran security på OSL i dag, og jeg kom raskt gjennom på Fast Track, var det en god påminnelse om at det faktisk er verdt det. For det kommer til å bli en del dagsturer til Oslo fremover.

BF:cool2

Hihi, var nok mest opptatt av å lese avisa, drikke Carlsberg og spise. Men om noen er med på Praha-ekspressen til torsdagen så kanskje det kan gå an.

mcduck
25-10-2013, 23:46
På snarlig gjensyn sa jeg da vi gikk av, og hun hilset høflig velkommen ombord igjen. Vet ikke om hun kjente oss igjen. Ellers var hun bare profesjonell. Det var standard vennlighet på turen. Ingen gjenkjennelse av noe slag som jeg la merke til.


Jeg snakket med begge de kvinnelige cabin crew på vei tilbake. De kjente oss absolutt igjen, ble ønsket velkommet tilbake på vei inn. De var veldig nysgjerrig på hvem vi var, de trodde vi var fra et reisebyrå. Forklarte at vi var på gulltur, reglene for fast track to gold og at vi var fra flyprat.no, en adresse de skrev ned og skulle sjekke senere. Syntes vi hadde hyggelig besettning idag (og på onsdag). Også hyggelig å møte på flypratfolket! Selv sitter jeg i bilen nå på vei til kr.sand. eta 0300 i natt :(

Bizflyer
25-10-2013, 23:55
Jeg snakket med begge de kvinnelige cabin crew på vei tilbake. De kjente oss absolutt igjen, ble ønsket velkommet tilbake på vei inn. De var veldig nysgjerrig på hvem vi var, de trodde vi var fra et reisebyrå. Forklarte at vi var på gulltur, reglene for fast track to gold og at vi var fra flyprat.no, en adresse de skrev ned og skulle sjekke senere. Syntes vi hadde hyggelig besettning idag (og på onsdag). Også hyggelig å møte på flypratfolket! Selv sitter jeg i bilen nå på vei til kr.sand. eta 0300 i natt :(

Du snakket vel mer med dem enn jeg da. Har absolutt ingenting å utsette på servicen vi fikk. Jeg ble ikke nekta servering en eneste gang. Kan jo være fordi jeg var edru. Hadde jeg først satt igang med GT'ene kunne historien blitt en annen, hehe.

rsmiley fortalte at han ble spurt på turen OSL-KRS etter NCE-OSL om han var en av dem som hadde vært på dagstur til NCE sist lørdag (de var kun 2 som snudde), og da han bekreftet det kunne hun fortelle at dette var den store snakkisen på pauserommet til crewene. :p

Så du kom avsted tidligere enn beregnet? Jeg var hjemme for maaaaange timer siden, hehe. Har øl & JM i glasset nu. Skal si den slo........

Skål kosmonauter!:drink

BF:cheers:

mcduck
26-10-2013, 00:01
Kom litt tidligere avgårde ja, heldigvis! Når det gjaldt mat og drikke tror jeg faktisk jeg hadde mest idag. 1 øl, 4 musserende og 2 cola. Samt 4 muffin pluss frokost, salat (fikk salat på vei ned, mot at jeg ikke fikk på vei opp), en boks chips og en wrap (noen som har funnet ut hvordan denne spises uten å søle?). Er forsatt mett!

Regner med vi blir snakkisen idag også ;)