PDA

View Full Version : OSL-CPH-WAW-IST-KUL-PNG-LGK-KUL-IST-WAW-CPH-OSL med SK, TK og AK i C og Y - Live


LNv22
24-10-2013, 05:54
Det er absolutt høst i Oslo med regn og vind. Med andre ord på tide å komme seg vekk.

Årets høsttur går til Malaysia med følgende rute:

35831

Et par hopp skal gjøres innenriks også:

35832

Oppdateringer vil forsøksvis komme løpende underveis. Bakgrunnen for at det blir en live rapport er at jeg sjelden eller aldri får tid til å lage disse i ettertid.

HS-TLD
24-10-2013, 06:13
Spennende - ser frem til mer av denne... God tur! :fly

LNv22
24-10-2013, 06:51
Pakket og klart hjemme:
http://img.tapatalk.com/d/13/10/24/6ury9eme.jpg


SK1461
OSL-CPH
B738
LN-RRE

Grytidlig morgen og ombord i en halvfull 738 fra SK. SAS WiFi og greier - snakk om live!

Hele 15 rader er satt av til Plus. Vi hadde opprinnelig 18A og B i SAS minus, men på grunn av under 50 % belegg tok vi en treserer for oss selv lenger bak.

Ved gate
35833

Akseptabel benplass. Ikke mer.
35834

WiFi ombord og FlightRadar er alltid en slager:
http://img.tapatalk.com/d/13/10/24/3e2eza8a.jpg

Lett morgenservering på folkebusiness med ledig midtsete:
35836

Og da var vi på vei nedover....

Gikk bare for en kaffe og et glass vann ombord og satser på å ta frokosten i loungen på CPH!

SQ 777
24-10-2013, 08:42
Gleder meg til KUL....;)

TOS_EBG
24-10-2013, 10:57
SK1461
OSL-CPH
B738
LN-RRE



Du satt nok i LN-RRS, og ikke i en av ex-Air Europa maskinene :D

LNv22
24-10-2013, 11:49
Du satt nok i LN-RRS, og ikke i en av ex-Air Europa maskinene :D

Stemmer det - liten trykkfeil der! :)

LNv22
24-10-2013, 11:58
CPH - WAW
CRJ900
SK

Etter en rask frokost i loungen bar det avgårde til gate A11. Lite folk ved gaten og under halvfullt fly etter ombordstigning var fullført.

På vei ombord
35837

Rolf Viking som skal til Warsawa i dag
35838

Overraskende komfortabelt ombord i SK sin CRJ i SAS minus!
35839

Det ble en kopp kaffe på madammen. Resten av turen ble søvn...
35840

Mye regn ved ankomst i Warsawa. Politiet kom for øvrig inn i kabinen da dørene ble åpnet og fikk beskjed av besetningen om at "den aktuelle" ville komme sist ut av flyet. Straks etter dette bildet ble tatt kom personen ut og ble ført rett inn i den ventende bilen. Hva som skedde vet jeg ikke.
35841

Og da var vi på plass i Warsawa sentrum, sjekket inn på hotellet, og kommet oss ut en mer standsmessig plass for en riktig frokost!
35842

Bizflyer
24-10-2013, 12:33
God start på turen!!
Det demrer for meg at TK hadde en latterlig lav biz fare ut av WAW for noe tid siden. Det er vel denne du har sikret deg, eller? Hva var prisen igjen?

BF:cool2

LNv22
24-10-2013, 13:49
God start på turen!!
Det demrer for meg at TK hadde en latterlig lav biz fare ut av WAW for noe tid siden. Det er vel denne du har sikret deg, eller? Hva var prisen igjen?

BF:cool2

Det stemmer! Mistake fare i C med TK i februar i år; kr 4 500 pr. pers på strekningen WAW - IST - KUL - IST - WAW.

Har blitt mye C med LH og SK de siste årene, så det skal bli gøy å prøve noe annet! Det skal i alle fall ikke mye til for å slå maten til LH i C;)

AirbusTrond
24-10-2013, 14:46
Artig. Gled dere til maten. Jeg gleder meg til matbildene fra TK. Husk å spare litt plass til dessertvogna! :D

LNv22
25-10-2013, 12:47
Artig. Gled dere til maten. Jeg gleder meg til matbildene fra TK. Husk å spare litt plass til dessertvogna! :D

Takk for den! Ser frem til det!

LNv22
25-10-2013, 13:00
Da er vi i gang igjen!

Super dag i Warsawa i går med mye god mat og drikke. Dagen i dag har så langt blitt brukt til å slappe av, lese og komme i feriemodus etter en meget hektisk avslutning på kontoret før ferien.

Transport til flyplassen gikk for seg med hotellets shuttle buss.

Innsjekk gikk strøkent på TK sin biz skranke. Ingen kø i sikkerhetskontrollen, så ikke noe behov for fast track der.

Ankomst LOT Business lounge:
35844

Nokså fullt, men fortsatt ledige stoler og bord her og der
35845

Dugelig utvalg av øl
35846

Vin, brennevin og snacks
35847

Div snacks ved siden av en ukjent - men helt ok - tørr hvitvin
35848

Da blir det en times tid her, før vi sjekker ut Bolero lounge, som ligger i non-schengen området!

Høres om litt!

LNv22
25-10-2013, 14:31
Bolero lounge var ikke noe å skrive hjem om; det samme utvalget som i LOT business lounge, men noe mindre mennesker og litt penere interiørvalg (noe som er en subjektiv oppfatning).
35849

Da er det straks boarding til TK1766 waw-ist.
35850

LNv22
25-10-2013, 20:12
WAW - IST
TK1766
Seat 1D
A321

Noe kaotisk boarding uten noe fungerende system for *A Gold eller businesskunder.

Vel ombord var det god plass i denne lille businesskabinen hvor tre rader var satt av foran gardinen. Blokkert midtsete, som seg hør og bør.

Drikke ble servert før takeoff. Valgte en sitronlemonade.
35855

Før takeoff ble menyer, nøtter og noen enkle servietter delt ut. Menyvalg ble foretatt og formidlet kokken som effektivt samlet inn opplysningene.
35856

Menyvalg, mat. Jeg gikk for den tyrkiske spesialiteten og angret overhodet ikke!
35857

Menyvalg drikke
35858

Mer drikke
35859

Enda mer
35860

Rett etter takeoff ble varme kluter delt ut og raskt samlet inn igjen.

Forrett bestående av trout og chicken. Velsmakende! Champagne i glasset.
35861

Hovedrett, lamb og eggplant. Noe av det mer velsmakede jeg har fått på intra-eu business!
35862

Salat på siden
35863

Til slutt eplekake som sto til helt OK. Mer spent på dessertvognen på IST-KUL.
35864

Etter måltidet gjensto vel 60 min av denne totimers turen, som ble brukt til å legge setet bakover og lese bok.

Ellers en nokså rolig flytur med innslag av mindre turbulens underveis.

Alt i alt en meget god C opplevelse intra-eu!

LNv22
25-10-2013, 20:28
Da har man kommet seg til TK sin *A Gold og businesslounge i IST.

35871

Jøsses for en lounge. Kort fortalt: enormt område med flere avdelinger, god plass, super service og meget bra utvalg av mat og drikke. Har ikke sett liknende i noen *A Gold eller businesslounge i verken USA, Asia eller Europa.

Inngangsparti
35866

Rom med seng og dusj utdelt ved ankomst i loungen
35865

Område i midten til forskjellige avdelinger
35867

Så langt talt tre forskjellige stasjoner med kokker som lager mat. Her lages forskjellige 'pide'
35868

Flere salatbarer
35869

Og her blir man regelrett knust av madammen i pool!
35870

Tre timer til avgang, så har nok tid til noen runder til for å jevne det ut!

Bergern
25-10-2013, 20:29
Flott!
Kribler i reisefoten ;)

LNv22
14-11-2013, 11:31
Ferien tok meg litt med storm og det har ikke blitt mye tid til oppdateringer, men her fortsetter det hele:

IST - KUL
TK60
A340-300
2 J & K

Etter nærmere fem timer i TK sin nokså spesielle lounge ruslet vi mot gaten hvor kveldens KUL flight skulle gå fra. Maskinen som møtte oss var, som scheduled, en A340-300 med to-klasse konfig.

Boardingprosessen hadde ikke noe (fungerende) system for *A gold eller C, men det gikk likevel kjapt og greit.

35902

Ble kjapt vist frem til rad 2 hvor teppe, pute og headset lå klart.

Noen minutter senere ble Godiva sjokolade og amenity kit også delt ut.
35903

Like etter kom det et utvalg av juice, vann og champagne. Dessverre ikke noe bilde av dette.

Vel oppe i luften fikk man bevege seg fritt etter ca 20 minutter.

Personalet startet deretter med det jeg tror er den største feilen TK gjør i c-klasse; å rigge til den velkjente baren i forkant av c kabinen. To-tre personer brukte et sted mellom 20 og 30 minutter på dette, hvor alt skulle dekkes til med hvite duker og blomster, brennevin og vinflasker skulle settes frem. Dette gikk så langt jeg kan se på bekostning av hvor raskt drikkeserveringen til passasjerene kom i gang.

Men, den kom nå i gang og da var man selvfølgelig ikke vonde å be om et par glass champage:
35904

TK serverer samtidig nøtter, som kommer i porsjelenskåler og ikke i små knudrete poser som hos for eks. LH.

Like etter ble også en liten aperittvekker delt ut:
35905

Deretter kom menyene som var personalisert med fornavn:
35906

Samtidig måtte man også ta stilling til hva man ønsket til frokost:
35907

Etter bestillingene ble tatt og menyene for frokost samlet inn, kom det ytterligere to drikkeserveringer før maten kom på bordet.

Forrett. Kylling og div tilbehør.
35908

Mellomrett. Suppe. Særdeles velsmakende.
35909

Hovedrett. Valgte noe utypisk for flymat - kebab. Også meget velsmakende! Det ble naturligvis da en øl på siden. EFES selvfølgelig.
35910

Madammen valgte fisk som også falt i smak. Champagne i glasset.
35911

TK har kokk ombord i C klasse.
35912

Senere kom dessertvognen. Meget godt utvalg og særdeles velsmakende for flymat å være. Jeg gikk for en kombinasjon av kake og is.
35913

Det hele ble deretter ryddet og jeg slo i hjel de neste 7 timene med film, champagne og litt snacks.

Ble vekket av at lyset gikk på og frokosten kom på bordet. Starter:
35914

Egg, som bestilt. Meget bra:
35915

Landet omtrent på tid. Alt i alt en meget bra flight og flott første møte med
TK på long haul i C.

Pluss: Fantastisk catering med velsmakende og fint presentert mat. Mange valgmuligheter. Ingen folie, ingenting kommer i poser. Crewet er hyggelige og meget vennlige når de først er der. Største avstanden mellom seteradene jeg har sett i C.

Minus: Merkbart stort rutinefokus hos crewet. Går ut over fleksibiliteten. Alt for mye styr med å sette opp en bar som i realiteten har null funksjon for passasjerene. Litt uoppmerksomt crew mellom serveringene.

LNv22
14-11-2013, 11:58
I KL fikk man med seg nokså mye, bla. Chinatown, Little India, Batu Caves, Jalan Alor, Petronas Towers, uteliv og div sky barer.

En del tid ble også brukt slik: (poolside Grand Hyatt)
35916

AirbusTrond
14-11-2013, 12:03
Endelig! Så ut til at det var greit med mat, og sågar enda mer enn da jeg fløy for 1,5 år siden, samt oppgradert Godiva fra tynne plater til konfekt. Ellers er det samme gamle leksa med treghet i serveringen, ser det ut til. Men jeg vil heller ha "førsteklasses" mat og mange valg (ikke minst på desserter!) enn helt strømlinjeformet service når jeg hvert jubelår reiser business IC. Takk for rapport!

jameson82
20-11-2013, 16:00
Strålende så langt. Post gjerne mere fra Kuala Lumpur da jeg skal dit om en uke men ikke helt veit hva jeg skal gjøre der enda