Log in

View Full Version : Norwegian skal bygge nytt bookingsystem


storg
21-04-2006, 09:48
Digi.no (http://www.digi.no/php/art.php?id=300334)

Desk pilot
21-04-2006, 11:46
Dersom kostnadene skal ned fra 20 NOK per billett så er det kanskje heller snakk om å forenkle det eksisterende bookingsystemet enn å bygge et nytt....

The Ticketor
21-04-2006, 12:45
Skal man plukke bort noen funkjsoner, og i så fall, hva?

ENGM RAMP
21-04-2006, 13:58
Dette er da heller ikke noe nytt?

Det er da leeenge siden de kunngjorde at de skal lage et Amadeus-light system, spesiellt til bruk for LCC'er

Farmer
21-04-2006, 17:18
Amadeus har holdt på med dette i over 2 år, og vil tilby en enkel pakkeløsning hvor kunden får alt på ett sted.
De tilbyr da en "alt i ett" løsning med "Inventory" , prismodul , salgsdialog, eticketing etc.
I dag har Norwegian sin "Inventory" liggende i SAS Resaid, som skal kommunisere med Amadeus , slik at det blir på en måte dobbelt opp.

Stadig flere legger ned sine separate inventory system og legger alt hos Amadeus. BA, QF, IB og AF har gjort det, mens LH og Amadeus er i sluttforhandlinger om en alt i ett løsning de også.
Jeg tror det er et smart grep det her, da de da får en aktør å forholde seg til, og de slipper egne interne krefter som skal jobbe med utvikling og drift av komplisere systemer.

EB
21-04-2006, 17:59
Spennende... IT-avdelingen er en imponerende del av selskapet...:up:

sail4fun
21-04-2006, 18:12
Originally posted by EB


Spennende... IT-avdelingen er en imponerende del av selskapet...:up:


IT-Avdelingen ? , har ikke de outsourcet deler av det da?

Hurum
21-04-2006, 19:17
Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by EB


Spennende... IT-avdelingen er en imponerende del av selskapet...:up:


IT-Avdelingen ? , har ikke de outsourcet deler av det da?

Men når administrasjonen i selskapet er såpass lite, så skal det kanskje ikke så mye til før "IT-avd" er en betydelig del av selskapet.

:)

EB
21-04-2006, 21:16
De har ikke outsourcet Aanby...han kan tingene sine!!!

Klippe
22-04-2006, 12:48
Originally posted by Farmer


Amadeus har holdt på med dette i over 2 år, og vil tilby en enkel pakkeløsning hvor kunden får alt på ett sted.
De tilbyr da en "alt i ett" løsning med "Inventory" , prismodul , salgsdialog, eticketing etc.
I dag har Norwegian sin "Inventory" liggende i SAS Resaid, som skal kommunisere med Amadeus , slik at det blir på en måte dobbelt opp.

Stadig flere legger ned sine separate inventory system og legger alt hos Amadeus. BA, QF, IB og AF har gjort det, mens LH og Amadeus er i sluttforhandlinger om en alt i ett løsning de også.
Jeg tror det er et smart grep det her, da de da får en aktør å forholde seg til, og de slipper egne interne krefter som skal jobbe med utvikling og drift av komplisere systemer.


Etter det jeg forstår dreier det seg om et helt nytt system som heter Pioneer. Dette systemet skal være utviklet av Amadeus med hjelp fra eller i samarbeid med Norwegian. Baserer seg sikkert på mange av de løsningene som Amadeus allerede har. Uansett dette er vel egentlig gammelt nytt! Mener temaet har blitt diskutert i dette fora tidligere.

http://www.amadeus.com/x8234

http://www.amadeus.com/x6820

Godt gået…

:cheers: