PDA

View Full Version : Potetferie Mauritius

SudCaravelle
17-10-2013, 08:41
Mauritus ble booket under svak tvil, da Dragen hadde igjen dratt på seg graviditet. Vi har som plan å få med oss flest mulig av klisjé stedene i området mens vi bor her. Maldivene er unnagjort, så da var det Mauritius sin tur (med barn denne gangen) og åtte dager ble booket..

Som vanlig booket vi Hilton på grunn av juksegullkortet, og som vanlig mistet jeg det og turen ble gjort om til et langt bedre alternativ – Heritage Le Telfair.

Emirates ble valgt som selskap (og det er vel det eneste som flyr direkte) og det var en ufattelig fin opplevelse. Vi ble litt bekymret da det gikk opp for at dette ble en nesten syv timer lang flight – men det gikk som en drøm. Servicen Emirates yter mot barn er helt enorm.. Flyvertinnene ”plaget” oss kontinuerlig, med leker, tok bilder osv. Jeg tror vi fikk leker for sikkert godt over tusenlappen og ungene var i ekstase. Maskinen var en 777 300ER, men er dønn ny en. Entertainment systemet var av samme type (tror jeg) som det var på Qatars 787 og det var mektig imponerende. Jeg er ikke en av de som drasser på PC/iPad og ble også satt ut av bildekvaliteten. Maten var grei, men bra til å være economy - og ikke minst veldig effektivt og profesjonelt servert (og ryddet bort)

35780

35781

35782

35783

35784

35785

35786

35787

[Ankomsten var ganske spesiell av to grunner – 1. Flyplassen var en hel dag gammel 2. Vår hjelper som var med og jeg hentet av politiet når i passkontrollen, da filippinske statsborgere har ikke adgang til Mauritius uten visum (hotellet vårt hadde bekreftet to ganger at dette ikke trengtes.) Det ble et langt avhør og de skulle sende henne tilbake til Dubai. Jeg sa greit – men da drar vi også. Stemningen ble til slutt litt opphetet og det kom flere menn inne med mer gull på skuldrene. Vi ble til slutt enig at hun kunne få et kortidsvisum med meg som verge (og da som emiratisk borger ikke nordmann) og en latterlig dollarsum som garanti.

Da vi omsider kom til hotellet ble vi vel mer eller mindre satt ut – det var et fantasisk område, hvor alt var bygget i klassisk collonial stil, og spredd utover et stort område. Vårt rom var per definisjon på stranden og var deilige 150 kvadratmeter. Alt var svært gjennomført – men jeg faller ikke helt for stilen. Morgenstundene var utrolige hvor man våknet til lyden av sjø, og en latterlig utsikt. Med rommet fulgte det en butler som vi ikke så helt nytten av, men ble til slutt imponert over hvor raa han var.. Diskré og fin hele tiden og aldri i veien. Han tilbød seg å tappe vann i badekar, pakke ut/inn av koffert osv, men var best av alt på å booke turer osv.

35788

35789

35790

35791

35792

35793

35794

35795

35796

35797

35798

35799

Hotellet var som nevnt meget bra, men etter å ha blitt ødelagt av UAE standarden på hotellene – så var det hele tiden at hakk under.. Maten var god men langt fra det vi er vant med hjemme. September er jo også vinter/ vår der så dagen begynte med 17 grader, som faktisk blir litt for kaldt på et ”sydensted”
Jeg ble forøvrig gruset nesten hver dag i tennis av en som er gravid i femte måned – som igjen bekrefter at jeg hater idrett.

Flyturen hjem var copy/paste av turen til – men noe eldre 777 300ER. Det virker som de aller fleste om bord var transittpassasjerer, og da for det meste fin-tyskere og franskmenn.

Det var en fin øy, med deilig natur – men vi drar nok ikke tilbake. Skal man reise helt fra Norge så hadde jeg personlig heller valgt Thailand/Bali/Maldivene – eller faktisk Dubai.

SudCaravelle
17-10-2013, 08:42
Noen fler bilder..

35800

35801

35802

35803

35804

35805

35806

Someone
17-10-2013, 09:10
Takk for rapporten. Så relativt behagelig ut :)

Hagen
17-10-2013, 09:26
Flott rapport! Så ut som en fantastisk plass.

Du virker som en priviligert herremann (og som du sikkert har jobbet hardt for). :-)

Discus
17-10-2013, 22:48
Takk for rapporten. Ser ut som hele familien koser seg.

Northrider
17-10-2013, 23:17
Takk for rapport.Fikk reisefeber til langt bak i nakken.
Men du må gjøre noe med tennis-spillingen din ser det ut som! :p

OSL-MRU
18-10-2013, 00:27
Bra rapport :D Fristet med en ny tur til Mauritius nå kjenner jeg.. :fly

HS-TLD
24-10-2013, 06:28
Flott rapport Sud - både EK og hotell så ut til å levere bra kan man vel si...

Mauritius høres forøvrig ikke så "halvgæli" ut i seg selv. Hmmm...har jeg flere feriedager til gode mon tro......:p

Takker og bukker...:up:

SudCaravelle
24-10-2013, 15:31
Takker for hyggelige tilbakemeldinger (som vanlig)

Flott rapport! Så ut som en fantastisk plass.

Du virker som en priviligert herremann (og som du sikkert har jobbet hardt for). :-)

Langt mindre priviligert en andre luksusdyr paa forumet - bare flink til aa prioritere.. ^_^

Helimaf
28-10-2013, 19:05
EK i eco altså.. Hjelpe meg så bra det ser ut. Stor skjerm, mat servert på porselen! Virker jo som om EK eco er bedre en noen er på biz..