PDA

View Full Version : Lounger på Madrid Barajas

Everest
05-10-2013, 17:01
Hei! Nå har jeg søkt gjennom TripReports på Flyprat, Businessclass.se og flyertalk uten å ha funnet noen særlig informative kilder til hvilket loungetilbud Madrid (Barajas) har å stille med.

Et søk på staralliance.com viser til fire lounger man kan benytte seg av som gullmedlem i Star Alliance :

AENA Puerta del Sol Lounge mellom T2 og T3 (foran E69, står på SAS' loungeoversikt)
Puerta de Alcalá in T2 (v/ gate D60) (Lufthansas/Swiss' kontrakt-lounge)
AENA Cibeles Lounge in T1 (v/ gate B26)

Lounge Velasquez in 'Intl Terminal' (Iberias lounge?)

Er det noen som har noen konkrete erfaringer med disse loungene? Jeg har kun brukt Barajas på innenriksflyvninger i Spania og da har Air Europas sære regler stengt meg ute fra de godes selskap!

Hadde satt pris på alle innspill :)

Fly med oss
05-10-2013, 17:09
Jeg har tilbragt én avslappende time i den ene *A-loungen og noen få, stressende minutter i den andre *A-loungen. Begge i internasjonal sone, i løpet av 2012. Ganske bra utvalg med drikke og snacks. Sandwicher hadde de også. Én av loungene er så vidt omtalt her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=111590

ILS2
05-10-2013, 17:20
Det fine er at loungen(e) i Madrid byr på brus og øl på boks, samt en del mindre smørbrød etc. Bare å fylle opp bagen før du går, så får du en autentisk følelse av SAS Plus på hjemreisen - bortsett fra at du har bedre setekomfort ved nødutgangen ;)

Everest
05-10-2013, 17:26
Takk for svar!

Det virker som Velasquez-loungen er Iberias/oneworlds lounge på Madrid, så da er det vel Puerta del Sol og Puerta de Alcalá de to loungene du beskriver, Fly_med_oss, man man har tilgang til som Star Alliance-medlem.

Cibeles-loungen virker å være noe av det samme som OSL-loungen eller CPH Apartment. Skal sjekke det ut litt nærmere før flygningen om jeg får tid.

Everest
07-10-2013, 14:22
Kan da bekrefte at det er Puerta del Sol og Puerta de Alacalá som gjelder.

Buenos días,

Volando con la Compañía SAS y siendo miembro de las tarjetas GOLD Star Alliance, puede utilizar Sala Puerta de Alcalá T2 o Sala Puerta del Sol T3.

Saludos,
Suni Mondragón Gismero
Coordinadora Salas VIP T1, T2 y T3