View Full Version : Nytt selskap på CPH-OSL
Om en uke skal jeg teste nytt seslakp på ruten CPH-OSL. En rute jeg har fløyet utrolig mange ganger siden min første utenlandsreise i 77. Til nå har jeg fløyet SAS, Swissair, Air France, Alitalia, Sterling, TAP og nå blir det Norwegian... Håper på et av skinnseteflyene...
litt-amatør
19-04-2006, 19:30
Jeg bare lurer; Når var det Air France fløy på denne ruten,- lenge siden?
Paa begynnelsen av aattitallet. Jeg floey selv Air France 727 fra FBU til CPH.
jeg vil si at de floey den til midten av 80 tallet...lenge med Caravelle, saa 727 som gode MOW skriver....saa la de om til CDG-FBU-GOT-CDG...med samme rutenummer hele veien...noe som skapte skikkelig kroell i det Tour Operator systemet jeg configurte paa den tiden ... det ble en del kreative loesninger paa sene nattetider.....
Er det seating på CPH-OSL med DY?
Nei..
Editsjon; Spania, Portugal, Kroatia, (snart) Hellas og Italia har/får seating. Alt annet i Europa har freeseating.
Tilbyr de noe ombord på denne ruten?
Sikkert, men det koster penger :nor
Fellowship
22-04-2006, 00:09
Originally posted by dc-8-63
jeg vil si at de floey den til midten av 80 tallet...lenge med Caravelle, saa 727 som gode MOW skriver....saa la de om til CDG-FBU-GOT-CDG...med samme rutenummer hele veien...noe som skapte skikkelig kroell i det Tour Operator systemet jeg configurte paa den tiden ... det ble en del kreative loesninger paa sene nattetider.....
Og Air France åpnet Oslo-ruta si 1.april 1970.
Med forbehold, tror jeg den opprinnelige rutetida på FBU var slik:
Ank. kl.12:00 AF796 CDG-CPH-FBU CRV
Avg. kl.13:30 AF797 FBU-CPH-CDG CRV
Caravellen ble avløst av B727-200 i 1981/82, Før det bnyttet de særlig siste halvdel av ´70-tallet B727 en del på søndager, og av og til B707!
B737-200 kom inn på ruta første gang i 1983, og B737-500 kom inn fra 1993. Særlig i 1990-92 brukte de A320 mest, men det ble fort B737 igjen resten av FBU-tida.
Husker de hadde lang bakkestopp, ja ... stasjonssjefen tok med crewet paa lunch paa Caravelle.
Mener aa huske at dette var en daglig foreteelse ... Det var den gang, det ..
Originally posted by LN-MOW
Husker de hadde lang bakkestopp, ja ... stasjonssjefen tok med crewet paa lunch paa Caravelle.
Mener aa huske at dette var en daglig foreteelse ... Det var den gang, det ..
Og vi husker alle "Maurice".....AF stasjonsmester ... AER DY TYLLING ELLER ?
.. en av FBU's store fargeklatter!! Desverre blir det faerre og faerre slike i bransjen.. :(
Originally posted by EB
Hva selger DY ombord?
Kaffe, te og mat vil jeg tro. Tax free er billigst på Gardermoen ;)
kafarsken
28-04-2006, 06:20
tax free er billigere ombord enn på gardermoen. men det er ikke taxfree på cph-osl. ;)
Norwegian var en huggelig erfaring på denne ruten...:up: De solgte vin, vann og sjokolade til oss. Ikke var det dyrt slik som Ryanair eller... Avgangen ble 20 mintter forsinket - men vi landet bare 10 minuter sent. Rent og pent ombord - selv om det var en maskin med stoffseter (LN-KKP) Men seating er et savn - i går kveld stod vi i kø fra Gate 7 i pir A og inn i flyet vårt som gikk fra Gate 9
Originally posted by EB
Norwegian var en huggelig erfaring på denne ruten...:up: De solgte vin, vann og sjokolade til oss. Ikke var det dyrt slik som Ryanair eller... Avgangen ble 20 mintter forsinket - men vi landet bare 10 minuter sent. Rent og pent ombord - selv om det var en maskin med stoffseter (LN-KKP) Men seating er et savn - i går kveld stod vi i kø fra Gate 7 i pir A og inn i flyet vårt som gikk fra Gate 9
Se der - hørtes jo ikke så verst ut.
Merkelig at det ikke er noen som utfører tester på Scanair i noen særlig grad. Testene av SAS Braathens og Norwegian er vel ganske ut-datert.
Jeg tror disse reisebeskrivelsene til en stor grad har avloest testene ...
Enig med MOW... På disse sidene blir det ikke bare tetser - men også tilbakemeldinger fra de andre medlemmene...:up:
OK - de fleste testene har vel gått ut på dato vil jeg tro. Konseptene har vel endret seg mange ganger siden testene ble gjort.
Men nå kan vi håpe at konseptene endres tilbake...;)