PDA

View Full Version : Litt bakgrunnsinfo ang situasjonen


DY
28-09-2004, 18:18
Som en ser av linken under så er og har dette bygget seg opp gradvis, og har nå endt opp i den vanskelige situasjonen vi har idag.
Personlig forstår jeg at man må se på utgiftssiden når inntekten forsvinner og se på mer effektiv drift. Vi husker vel tilbake til 80 og 90-tallet da man hadde mangel på flygeledere her i landet. Overtidsbruken var stor og det var store belastninger på flygelederne. Driften var etter det jeg husker basert på utstrakt bruk av overtid. Løn nskampene huskes av mange streiker og flygelederne hadde med streikeretten "gode kort på hånda". Nå som han har klart å skaffe landet flygeledere skal man altså kvitte seg med 25% av dem. Dette kan jeg forstå at man er kritiske til. Kan virke som om Avinor ønsker å "tisse i buksa"...godt og varmt til å begynne med, men så.....
Det som er det tragiske i dette er selvsagt at man ikke har en bedre dialog mellom ledelsen i Avinor og flygelederne. Tror at mye av frustrasjonen kunne vært unngått hadde klimaet vært annerledes.
Når dte er sagt bør likevel flygelederne kunne være profesjonelle i en for dem vanskelig situasjon. Jobben bør likevel kunne gjøres uten at man lammer flynettet i Norge og til Europa i flere dager. Er dessverre redd for at det vil være aksjoner (les: egen-/sykemeldinger) i framtiden.

http://www.boarding.no/art.asp?id=13403

EB
28-09-2004, 21:27
Er det en dårlig skjult kamp om å fjerne Randi Flesland?

DY
28-09-2004, 22:08
Originally posted by EB


Er det en dårlig skjult kamp om å fjerne Randi Flesland?

Er ikke alt som skjer på grasrota det???:)

G-COLE
28-09-2004, 22:13
-Gjett om vi var glad da Randi Flesland sluttet hos oss og begynnte hos avinor..... :)
Hun laget mye oppegang der hun kom fra også !

N-3PB
28-09-2004, 22:15
Originally posted by G-COLE



Hun laget mye oppegang der hun kom fra også !

Var det NSB hun kom fra ??

G-COLE
28-09-2004, 22:19
Var det NSB hun kom fra ??

-Ja,- det var nok det......
-Men nå er vi skilt ut fra NSB som et datterselskap.....(A/S) ,som driver godstransport.
Har vel ikke vært bedre enn det er nå.

LCH78
28-09-2004, 22:51
Henrik Færevåg (tidligere infodirektør i Luftfartsverket og sportsoppleser nå kommentator i Nettavisen) sa følgende under Tabloid i kveld: "Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor Randi Flesland valgte den første dagen i høstferien med å komme med denne nyheten. denne dagen er som kjent en av de travleste dagene i luftfarten i Norge" :)

(dette var sånn ca ordrett av hva han sa)