PDA

View Full Version : Taxfree ombord intra-europeiske flyvninger

Fly med oss
23-09-2013, 19:08
Noen som vet/husker om Swiss har et taxfree-utvalg på flyvninger mellom Sveits og Norge? Klarte ikke å finne noe på swiss.com.

Superhai
23-09-2013, 19:39
Noen som vet/husker om Swiss har et taxfree-utvalg på flyvninger mellom Sveits og Norge? Klarte ikke å finne noe på swiss.com.

http://www.swiss.com/web/EN/fly_swiss/on_board/Pages/swiss_shop_duty_free.aspx

Men den er lett tilgjengelig, så jeg lurer på om det er noe annet du lurer på?
Sveits er utenfor EU og derfor er alle flyvninger "duty-free".

Fly med oss
23-09-2013, 20:15
http://www.swiss.com/web/EN/fly_swiss/on_board/Pages/swiss_shop_duty_free.aspx

Men den er lett tilgjengelig, så jeg lurer på om det er noe annet du lurer på?
Sveits er utenfor EU og derfor er alle flyvninger "duty-free".

Ja, jeg har sett den, men klarer ikke å se om den katalogen gjelder flyvninger i Europa, eller bare longhaul. Jeg har blitt litt lei taxfree ved ankomst på OSL (kø, høye priser etc.) og tenkte jeg skulle handle billig sprit på flyet på vei hjem fra BKK neste måned dersom det er mulig :cool: Rekker ikke å gjøre det i ZRH grunnet kort connection.

Superhai
23-09-2013, 20:34
Ja, jeg har sett den, men klarer ikke å se om den katalogen gjelder flyvninger i Europa, eller bare longhaul.

Det står i pdf'ene og ser slik ut:

35629

Fly med oss
23-09-2013, 20:43
Det står i pdf'ene og ser slik ut:

35629

Aha, tusen takk. Det hjelper med et ekstra sett øyne :)

Superhai
23-09-2013, 20:55
Aha, tusen takk. Det hjelper med et ekstra sett øyne :)

Siden bilde ble dobbelt så stor som intensjonen var, så bør jeg "disclaime" raskt at dette kun er for illustrasjon av et argument, det er ingen kommersielle interesser her og absolutt ikke må sees på som et forsøk å lokke noen inn i helvetes forkammer, eller hvor enn man havner etter å ha slukket tørsten med foran nevnt objekt.

Fly med oss
23-09-2013, 21:00
Siden bilde ble dobbelt så stor som intensjonen var, så bør jeg "disclaime" raskt at dette kun er for illustrasjon av et argument, det er ingen kommersielle interesser her og absolutt ikke må sees på som et forsøk å lokke noen inn i helvetes forkammer, eller hvor enn man havner etter å ha slukket tørsten med foran nevnt objekt.

For sent! Jeg føler meg tøøørst!