View Full Version : 'Glad søndag' fra Kongens By
Forlot gutta på Jensens Bøfhus ganske tidlig da OY-KFG skal ta meg til Frankfurt på en altfor ukristelig tid. Så ble jeg vekket av en SMS altfor tidlig og fikk ikke sove igjen. Så da tror jeg like godt jeg karrer meg ut til aerodromen og ser om det er noe frokost å hente i Kantina.
Hævv a gudd won, folkens, dette blir en lang dag. Men gud bedre, det var verdt det! :up:
Ajaj og god tur hjem MOW og alle andre fra Kongens by!
Her rett utenfor hovedstaden har leggetidsordningen sviktet totalt på en frihelg. Vi sitter fortsatt med litt i koppen, men det kan forventes at det blir en liten kvil om ikke lenge.
(Ettermid)dagen skal brukes til fine sysler som; Novembertur, Desembertur, Tur med den gamle, og finpuss på Californiatur om ikke lenge.
Støvsuging og klesvask? Næh, for travelt...
Enjoy :)
God Morgen fra offshore Angola.
1t 40m igjen av nattevakten, så er det søndags "kvil" før det er på'ann igjen.
Ha en god dag rundt om.
Forlot ikke Bøfhuset tidlig, eller neste sted vi stoppet. Så ikke poenget med det for å prøve å ta et fly 0750. Så får man se hvor man ender opp i løpet av dagen :)
Gud bedre hvor deilig det var å gjemme seg i loungen fra 'charterhælvetet' utenfor. SAS Fasttrack var stengt, men en blid danske lot meg bruke CPH Fasttrack. Og godt var det, for køen var LANG! Straks avmarsj til B6.
robertaas
22-09-2013, 08:18
God morgen fra en sommerlig Alghero. Skal prøve å se om jeg klarer unngå solforbrenning idag før jeg skal reise hjem med hyggelige Ryanair. Har prøvd å få en open jaw helgetur til å inneholde både en interrail flashback og en sydenferie.
Hadde gjort litt dårlig research denne gangen for det første som jeg la merke til på hotellen var mappen til Startour. Jeg visste ikke engang at de hadde charterturer til øya. :cry:
Gud bedre hvor deilig det var å gjemme seg i loungen fra 'charterhælvetet' utenfor. SAS Fasttrack var stengt, men en blid danske lot meg bruke CPH Fasttrack. Og godt var det, for køen var LANG! Straks avmarsj til B6.
God tur hjem :fly
Mornings fra Sandaker. Frokost er inntatt og koser meg med en Nespresso Kona....har igjen noe få kapsler av den kanskje beste espressoen de har laget. Har såvidt begynt på hønsefrikaseen, så kan man da påstå det nå lukter hønehus her? Vel vel, en sykkeltur før middagsgjestene kommer er innen rekkevidde. Ha en fin dag
http://img.tapatalk.com/d/13/09/22/e8ujesud.jpg
God morgen fra Kongens by hvor det er ganske grått idag.
Straks settes kursen utover mot CPH hvor TOS via OSL står for tur. Skal hjelpe noen med adgang til Fast Track og gullstua også.
Achtung bitte! Elgen har våknet! Ny kantine gir nye muligheter og nå herjer han rundt her i Z-kantina på jakt etter mer sukkerkjeks. Selv nøyer jeg meg med en ørliten GT før det blir tid til å forflytte seg mot Atlanta.
God morgen fra Rica Havna Tjøme, WF var bra saker på flighten til TRF i går. Matpakkefrokost i economy har jeg aldri sett før. Nuvel, blir å bli her til 14 tia og hjem.
SudCaravelle
22-09-2013, 10:33
Her sitter man plutselig på kontoret igjen etter herlig tre timer søvn i natt.. Emirates imponerte igjen, og begynner å dytte SQ ned fra min ”toppliste”, Landet sent i går kveld og alt gikk glatt bortsett fra noe bussing fra flyet nesten alla DOH
Dette blir en meget tøff dag – men vet at mor står klar med biff og salat klokken 1900 ^_^
Nyt dagen.
God formiddag fra Oslo! Formen er ikke helt på topp etter at jeg endte på fylla i går kveld også. Skulle tro at dagsfylla på fredag hadde tatt knekken på tørsten, men den gang ei. Ha en fin en!!!!
Hei og hopp fra Køben.
Hadde en trivelig kveld med flypratere i går!
Om en halvtime går turen til CPH hvor SK458 og 1D skal bringe meg hjem.
God morgon från Uppsala!
Död men lycklig är det bästa sättet jag kan beskriva mig själv på idag. För en fantastisk upplevelse den här helgen har varit. Idag blir det till att komma i fatt med privatlivet som har fått lida lite senaste veckan. Jag tror jag börjar med brunch följt av kaffe med vänner. Ha en strålande söndag!
Go'morn ja... Da er man vel plassert i sete 32F og kan slumre litt på vei sydover mot Oslo.... Ferdig med en lang dags ferd tur retur Tromsø-Antalya med landing 03:30 i Tromsø.. Bunaden er pakket ned, så nå skal jeg leke pax :)
Ha en flott søndag!
DYA'n
P.S: Illustrasjonsfoto ;)
Islending
22-09-2013, 11:12
Takk for turen. Nå sitter vi en god gjeng i kantinen på CPH. Klar for en 11,5 timers tur fra CPH til TRF via HEL og CPH. Ha en vakker dag.
Hola!
Kofferten er pakket og dollars i hundretusentalls tatt ut - krysser fingrene for at -LNB oppfører seg nogenlunde i kveld. Blir å spise frokost, dusje også karre seg oppover mot Gærningmoen hvor sete 4J venter på Seven-Tech-Seven klokken 18:00.
.. får se om jeg slipper inn i Amm'erika nå da.
Fjong dag.
Da sitter jeg i samme fly og samme sete som torsdagsnatten .. Deja vu all over again!
http://img.tapatalk.com/d/13/09/22/6yty3ydu.jpg
jameson82
22-09-2013, 11:36
God (?litt usikker enda) søndag fra gullstua på CPH. For en helg. Takk til Tommy og resten som fikk til dette. Flypratere er hyggelige folk. Nå venter sk458 til Oslo og Blue 1 til Bergen.
Ha en herlig søndag
Hola!
Kofferten er pakket og dollars i hundretusentalls tatt ut - krysser fingrene for at -LNB oppfører seg nogenlunde i kveld. Blir å spise frokost, dusje også karre seg oppover mot Gærningmoen hvor sete 4J venter på Seven-Tech-Seven klokken 18:00.
.. får se om jeg slipper inn i Amm'erika nå da.
Fjong dag.
Hmmmmm.... Homeland Security ringte akkurat.... Your entry visa into the United States of America has been cancelled. Please call 1-800-555-5555 for more information. Opening hours Monday thru Friday 10:00-10:30am ;)
Ha en god tur Thomas, så får du HÅPE "Techlineren" går i dag :colgate:
P.S: Det er jo maaaange fine hoteller på OSL og ;)
DYA'n
God søndag fra reclinern foreløpig. Litt mat inntatt, og man venter på at klokka skal bli så man skal på jobb 14. Blir vel litt å gjøre i dag, en god del cargo inn fra Bkk i dag å bryte ned, og techlinern er foreløpig forsinket inn til kvart på halv fem :-P
Hmmmmm.... Homeland Security ringte akkurat.... Your entry visa into the United States of America has been cancelled. Please call 1-800-555-5555 for more information. Opening hours Monday thru Friday 10:00-10:30am ;)
Ha en god tur Thomas, så får du HÅPE "Techlineren" går i dag :colgate:
P.S: Det er jo maaaange fine hoteller på OSL og ;)
DYA'n
Takk for lovord, O - dette har jeg trua på! :D
techlinern er foreløpig forsinket inn til kvart på halv fem :-P
Det er så nærme STA at det er godkjent, men ikke for det - problemene skjer som oftest på bakken :rolleyes:
God søndag, fortsatt fra Radisson Blu Scandinavia Copenhagen. Formen er fin, men gruer meg til å gå ned og betale gårsdagens barregning. :p
Takk til alle DO-deltakere og -arrangører, det har vært en utrolig bra helg, som absolutt frister til gjentakelse. Skal til byen og treffe kjentfolk nå før SK2872 tar meg hjem klokken 16:20.
God søndag fra Oxford! Kråkene synger og sola skinner sånn delvis. Dagen går til ATPLteori-lesing, som alle andre dager her borte. Ha en fin dag folkens!
Utflyttet
22-09-2013, 12:59
Morn morn fra Entebbe.
Her nytes dagen på kontoret, med musikk på ørene og stort sett i fred, og med en medbragt dorull. Hotellet har klart å få i meg noen lokale souvenirer så jeg holder meg unna sightseeing og andre ting som gjør at jeg ikke er 30 sekunder unna nærmeste porselen.
Været er nett som hjemme, bare pluss 20 grader. Hauger av regn i perioder.
-A
Formiddag fra Haugeby, var godt å få tatt igjen noen timer søvn som manglet fra uken/tidlighelgen. Dagens planer er avslapping med fotball på tv'n og thats about it.
Fortsatt god søndag til alle, hangover eller ikke.
God formiddag fra en helt forlatt utpost, flyplassen i Alta..
Har vært her i 30 min nå, og ikke èn eneste annen passasjer (eller ansatt for den saks skyld) er her.. hehe. Heldigvis 1 securityvakt som kontrollerte og slapp meg inn i terminalen.
Tøff helg unnagjort, nå hjem til TRD for noen dager før man skal til en annen plass med alta i navnet, nemlig Malta. :)
Nyt dagen, natten og bakrusen der ute.
Kim
Tøff helg unnagjort, nå hjem til TRD for noen dager før man skal til en annen plass med alta i navnet, nemlig Malta.
Der er det flere som skal, gitt!
God formiddag fra Bergen. Er den store sløvedagen i dag. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal stikke til byen og se dagens lokalderby, eller om jeg bare skal la det være. Er jo tross alt en mindre interessant kamp mellom to fullstendig uinteressante lag, som i tillegg lukter som en målfattig uavgjort kamp. Vi for se om jeg gidder. Like etter dommer blåser av begynner jo dagens høydepunkt, nemlig uke 3 i NFL. Det trekker langt mer, selv om indrefilleten er lagt bort til mandag.
Til tross for at det var gøy igår og at det å stå opp 0600 kanskje kunne være droppet så kom man seg med en A320 det sto SAS på og endte opp i denne byen. Lunch på HRC blir meget godt nå.
Bizflyer
22-09-2013, 14:16
Øff øff fra det Sørlandske.
Var visst tørst i går også. Og det merkes i dag. Ble i senga leeeeenge før jeg måtte karre meg opp. Kanskje litt frokost nu. Så en liten ettermiddagslur igjen. Høres ut som en god plan.
Hvor blir alle disse helgene av, egentlig? Er det rart jeg drikker??
BF:cool2
God ettermiddag fra CPH og SAS-loungen. Dårlig unnskyldning av servering nede, skulle heller vært oppe... ;-( Anyways....avslapping og litt kaffe før avreise til ARN og videre til TRD. Ha en fantastisk søndag (",)
God ettermiddag fra Kollen. Rolig dag etter gårsdagens middag på Ylajali i Oslo.
Planer for resten av dagen er å pakke litt koffert, og foreta OLCI - hvis BA får det til å funke. De skylder på tekniske problemer. Observerer også at det har dukket opp et par ledige seter i den tidligere fulle F-kabinen, og att de plutselig selger masse i WTP, som tidligere så nesten utsolgt ut, så det kan jo tenkes at den blir overbooket, og at de må flytte litt folk oppover i kabinene :drink
En god søndag ønskes :)
God sen ettermiddag fra OSL. Sitter å venter på SK4126 etter en meget uventful natt på Plaza. Takk Gud for fast track på innenlands da helgetrafikikantene er som et mareritt å havne bak alle former for kontroller..
Islending
22-09-2013, 18:05
Da er man tilbake på Kastrup. Noen i kantinen nå?
Eller var det SK4124. Begynner å bli elendig på Flight nummer og skylder på SAS APPen :)
Begynner å tynnes ut i kantina allerede? :lol:
Tre timer til ATL .. Sitter og hører United bli gruset på BBC. Ikke særlig gunstig med Flynet, VPN og TV, men BBC Five Live fungerer det også.
Ganske tett trafikk rundt meg også, ser jeg...
http://img.tapatalk.com/d/13/09/23/6eqeteje.jpg
God kveld fra Arlanda, har gått rundt med en heilldundrandes fyllesjuke i hele dag etter Viking Cinderella..detta var sikkert nordens beste disco!
Blir godt å komme seg hjem nå for litt søvn..
God kveld folkens,
Travel dag med familie og vakt på Flymuseet på Sola. Godt besøk i møkkaværet på tidlig ettermiddag og brukbar inntjening for museet.
Ha en fortsatt fin søndagskveld.
Da har man kommet seg til Oslo etter en fin dag i London. Oppgradert til wrap bøe jeg også på flighten, selv om man hadde ID billett.
Fellowship
22-09-2013, 22:15
En hilsen og takk til alle på MegaDO, her er jeg hjemme etter en fantastisk helg som kommer til å sitte i minnet LENGE !
Det var gøy å prøve SAS+ for første gang, og ikke minst den "bevertningen" jeg opplevde både mht innsjekk og security på CPH, dette var andre toner enn jeg har opplevd før. Flere kjentfolk fra helgen i flyet også, OY-KAR A320 som SK458.
En kjempelang kø i taxfree på OSL enda de hadde alle kassene åpne så vidt jeg kunne se... De sa "dette er vanlig på søndagene om høsten". Mistet en flybuss i forhold til forventningen, men det la likevel ingen demper på stemningen.
A320 er fin, men rart å tenke på at det først er etter at den begynner på nedstigningen og motorene går på "tomgang", at det er er like stille som foran i en MD-80..
God kveld alle sammen, og alt godt for uka som ligger foran
OY-KAR er, om min søvnberøvede hjerne husker riktig, samme fly jeg hadde morgenluren min i på vei til LHR. :)