PDA

View Full Version : Transfer og annet om flyplassen i Bangkok


Fredrik KH
21-09-2013, 17:46
Hvordan er det på BKK om man ankommer intra-asia med TG C og skal videre med TG F? Blir man feks hentet på gate av disse golf bilene selv om man ankommer med c?

janarne101
21-09-2013, 23:11
Hvordan er det på BKK om man ankommer intra-asia med TG C og skal videre med TG F? Blir man feks hentet på gate av disse golf bilene selv om man ankommer med c?


Regner med det.

Jeg ble hentet av en minibuss bare til meg med ankomst på fjernparkering da jeg kom fra MNL i april, og skulle videre til FRA i F class.

Bizflyer
22-09-2013, 02:02
Hvordan er det på BKK om man ankommer intra-asia med TG C og skal videre med TG F? Blir man feks hentet på gate av disse golf bilene selv om man ankommer med c?

Ja, det gjør du! Er i allefall min erfaring!

Hypern
22-09-2013, 18:03
Hvordan er det på BKK om man ankommer intra-asia med TG C og skal videre med TG F? Blir man feks hentet på gate av disse golf bilene selv om man ankommer med c?

Det blir man. Jeg ble nå faktisk hentet fra SQ C fra SIN og videre på en TG F til FRA, så jeg regner med at Thai greier det på sine egne flighter også. :)

gynie
24-09-2013, 20:01
Noen som har erfaring med om det samme gjelder når man har Thai C domestic først og videre til Thai F?

SASDC8
24-09-2013, 21:08
Noen som har erfaring med om det samme gjelder når man har Thai C domestic først og videre til Thai F?

Fungerer der også, i alle fall så lenge det er i samme booking. Er det ikke det bør du forsikre deg om at de vet at du skal videre i F, og at du ønsker å bli hentet når du sjekker inn. Sist fikk vi først egen minibuss, så buggy når vi kom fra HKT og skulle til HKG.

evenes
13-12-2013, 08:00
Må man beregne lang transfertid i Bangkok? Lander i Bangkok 06.20 ifølge ruteplan(Oslo-flyet) og har neste avgang 07.45 til USM, Koh Samui. Er dette greit, eller blir det hektisk?? Har bestillt i business/royal silk fra BKK-USM. Blir man tatt mer imot, og eventuelt fulgt gjennom BKK ved eventuell forsinkelse eller om man får dårlig tid??

L-1011
13-12-2013, 08:18
Har du en genomgående biljett OSL-BKK-USM?
Om biljetten är genomgående är det inga problem. Då slipper du gå igenom immigation i BKK tillsammans med alla passagerare som har BKK som slutdestination.
Har du däremot 2 separata biljetter är risken stor att du kan missa din USM flight.
Har det landat några A380 & 777-300ER ungefär samtidigt som din flight kan det ibland vara minst 1500-2000 pax som väntar i samma kö på immigration i BKK. Det kan kan ta 2-3h
I onsdags förra veckan fick jag köa i drygt 2h på immigration i BKK. Jag kom med LH från Frankfurt. Köerna var enorma till passkontrollen.

SASDC8
13-12-2013, 09:10
Det bør gå, men det avhenger av at du har sjekket inn baggasjen til USM. Dersom du er forsinket og baggasjen din og du er sjekket inn videre, vil du bli møtt ved gate og hjulpet videre til neste flight.

Dersom du må ta ut baggasjen i BKK og sjekke den inn på nytt der, vil du mest sannsynlig få problemer med å nå flighten videre. Jeg mener at minimum connection time fra INT til Domestic på BKK er 90 minutter, men alt avhenger av hvor lang køen er i passkontrollen.

Når det er sagt har jeg klart 45 min transfer i BKK fra SK til TG (Phuket) inkludert resjekket bagasje og en røyk, men det vil jeg ikke satset på igjen.

apeks
13-12-2013, 10:58
Ja, som allerede skrevet her.
Har du gjennomgående billett og innesjekket bag til USM så bør det være en god sjanse. Først og fremst fordi du da slipper immigrasjon i BKK.

Har du ikke det så gir jeg det max 50/50. Synes det virker snaut.
Jeg har veldig blandet erfaring med BKK, og har opplevd over 2 timer i immigrasjons kø der mer enn en gang.

geirs
13-12-2013, 13:27
Det skal kunne gå det. Har selv brukt under 1 time fra Osloflyet og til gate innland videre til Phuket med thai. Da med gjennomgående billett.

LN-CMN
13-12-2013, 19:36
Hvis reisen er gjennomgående eller neste fly er med Thai TG eller Bangkok Airways PG, kan man på innsjekk ved fremvisning av itinerary og e-ticket hente ut boardingkortet og sende bagasjen rett igjennom :)

TG923
14-12-2013, 01:00
0745-avgangen fra BKK er jo Thai videre til USM (i alle fall nå i vinter), da bør dette være helt uproblematisk uansett gjennomgående eller separate billetter.

Du får sjekket bagasjen gjennomgående til USM, får boardingkort til begge flightene og går gjennom transfer immigrasjon i BKK.

Bare pass på at du går til transfer domestic og ikke ut så går dette helt greit.

Klgn
23-12-2013, 23:20
Jeg har et spørsmål til dere BKK-eksperter. Har en flight som ankommer BKK 06:00 (TG). Vurderer å kjøpe billett videre til Siem Reap kl 07:20 med Cambodia Angkor Air. De har ikke interline-avtale med TG.

Hva er sjansen for å rekke dette på 1t 20min? Må jeg gjennom immigration i dette tilfellet eller kan jeg hente bagasjen og gå til transfer uten å gå gjennom immigration?

Det koster bare $10 å rebooke eller refundere billetten hvis jeg ikke klarer det, så er ikke krise uansett, men gidder ikke prøve hvis det er helt urealistisk.

På forhånd takk for hjelp :)

peterfox
23-12-2013, 23:34
Hei Klgn,
Jeg har opplevd at du må gjennom security igjen for videre transfer.
Dette tar tid - deretter er det solide avstander på "nye" BKK,
Dersom du reiser med håndbaggasje "only" bør det kunne gå,

Ellers går det tydeligvis ett senere alternativ ?

Insomnia4u
23-12-2013, 23:55
Jeg har et spørsmål til dere BKK-eksperter. Har en flight som ankommer BKK 06:00 (TG). Vurderer å kjøpe billett videre til Siem Reap kl 07:20 med Cambodia Angkor Air. De har ikke interline-avtale med TG.

Hva er sjansen for å rekke dette på 1t 20min? Må jeg gjennom immigration i dette tilfellet eller kan jeg hente bagasjen og gå til transfer uten å gå gjennom immigration?

Det koster bare $10 å rebooke eller refundere billetten hvis jeg ikke klarer det, så er ikke krise uansett, men gidder ikke prøve hvis det er helt urealistisk.

På forhånd takk for hjelp :)

Det blir veldig tight, mener de stenger innsjekk 50 min før avgang. Tror aldri jeg ville gamblet på det. Alternativt kan du sjekke når avgangen til Phnom Penh er for CAA, og fly videre derifra til Siem Reap.

Jeg har flydd mye til Kambodsja, og ville vel personlig bare tatt Bangkok Air-avgangen litt senere. Ja, det er dyrere, men de har en liten lounge, grei pitch, ok mat, og direktefly.

Tar du Bangkok Air-flight, prøv å unngå de avgangene som er operert med Bulgarian Air. For et par uker siden bommet de på gate i Phnom Penh. Kom inn sideveis etter litt sikksakk-kjøring. Betryggende det der :D

Riiser
31-12-2013, 20:36
Hvilken gate pleier TG955 å få i Bangkok?
Godt nyttår!

Sondbjo
31-12-2013, 21:00
tror gate 50. Det er alltid en ved non schengen jeg skal på TG 955 i morgen(1 janauar) :)

Martin
31-12-2013, 21:02
tror gate 50. Det er alltid en ved non schengen jeg skal på TG 955 i morgen(1 janauar) :)


Trådstarter lurte på gate i BKK, ikke OSL ;)

Jeg aner ikke, men kan strengt tatt ikke tenke meg at det er en fast gate.

Riiser
31-12-2013, 21:11
Lurer på gate i BKK ja.Skal med fly videre til Phuket,og har bare 1,5 time på meg. Tenkte jeg skulle prøve å planlegge litt hvor jeg måtte gå.

Fry
31-12-2013, 21:13
Gate i BKK er vel ikke alltid spikret, men den pleier å gå fra E-piren, om jeg husker rett, og det vil si at domestic arrivals vel er helt i andre enden

Sondbjo
31-12-2013, 22:01
Lurer på gate i BKK ja.Skal med fly videre til Phuket,og har bare 1,5 time på meg. Tenkte jeg skulle prøve å planlegge litt hvor jeg måtte gå.

Jeg har omtrent samme tid å rekke 0800 flyet til HKG. Reiser du i C eller Y?

Riiser
31-12-2013, 22:08
Jeg har omtrent samme tid å rekke 0800 flyet til HKG. Reiser du i C eller Y?

Reiser i Y.

Sondbjo
31-12-2013, 22:14
Reiser i Y.

Er det sammenhengende billett?

Riiser
31-12-2013, 22:26
Er det sammenhengende billett?

Ja.Hvordan det?

Sondbjo
31-12-2013, 22:40
Ja.Hvordan det?

Da går det fint med connection tiden din :)

geirs
01-01-2014, 01:18
De ganger jeg har flydd Thai, så har flyet parkert langt ute på pir E. Fly videre har gått fra A eller B. Så ett godt stykke og gå har det vært. Men 1.5 time har gått greitt. Flyet lander kanskje før tida også.

triple seven
01-01-2014, 10:35
Reiste med Qatar i mai og skulle til Koh Samui.Var litt forsinket og hadde da 50 min til neste flight.(sammenhengende billett )Qatar parkerte i motsatt ende i forhold til innenlandsavdelingen.Gikk greitt med de 50 min+tid til en tur i minibanken også

Hypern
01-01-2014, 11:47
Det her er vel noe som varierer fra dag til dag, men BKK er rimelig svær med potensielt lange avstander.

egat123
03-02-2014, 17:34
Heisann. Skal ha en mellomlanding i BKK hvor jeg må hente og sjekke inn baggasje igjen.
Skal fly business med Qatar og har bestilt egen billet(economy) med Thai fra BKK til Krabi.
Har også EBG kort.

lander i BKK 11:35 og thai flyet går 14:50. Har jeg grei tid på meg ? har lest andre steder om folk som har stått 2-3 timer i kø i immigrasjon.

Har de fast track i immigrasjon?
kan jeg bruke EBG kortet i fast track etter insjekk?

andre tips ?

aboerr
03-02-2014, 17:38
Heisann. Skal ha en mellomlanding i BKK hvor jeg må hente og sjekke inn baggasje igjen.
Skal fly business med Qatar og har bestilt egen billet(economy) med Thai fra BKK til Krabi.
Har også EBG kort.

lander i BKK 11:35 og thai flyet går 14:50. Har jeg grei tid på meg ? har lest andre steder om folk som har stått 2-3 timer i kø i immigrasjon.

Har de fast track i immigrasjon?
kan jeg bruke EBG kortet i fast track etter insjekk?

andre tips ?


Du har masser av tid. Du får kort til fast track immigrasjon når du flyr QR C. Tar sjelden mer enn 20-30 min fra flyet til domestic innsjekking.

Etter innsjekk er jeg usikker på om de har domestic fasttrack.... Aldri vært noe særlig kø når jeg har vært der.

egat123
03-02-2014, 18:09
Da burde det jo ikke være noe problem. Takk takk;-)

SASDC8
03-02-2014, 22:49
Du har masser av tid. Du får kort til fast track immigrasjon når du flyr QR C. Tar sjelden mer enn 20-30 min fra flyet til domestic innsjekking.

Etter innsjekk er jeg usikker på om de har domestic fasttrack.... Aldri vært noe særlig kø når jeg har vært der.

QR C gir deg vel premium lane i immigration køen, så bør ikke tar mer enn 20 minutter fra sete til bag in hand :)

På domestic check in har du egne skranker for Business/Gold, men de har ikke noe fast track. Ikke at det gjør noe, da det sjelden er noe kø der.

Du har mer en god nok tid.

LN-CMN
04-02-2014, 22:39
QR har avtale med TG så bagasjen kan sendes hele veien og boardingkortet for BKK-KBV kan hentes i transferdesk ;)

egat123
04-02-2014, 22:53
QR har avtale med TG så bagasjen kan sendes hele veien og boardingkortet for BKK-KBV kan hentes i transferdesk ;)

okaj? hvordan gjør jeg det da?;>

peterfox
04-02-2014, 23:30
Blir du tilbudt assistanse i BKK, så si ja. Jeg havnet der med krykker, og insisterte på å gå. Jeg kom frem til gaten (OSL-BKK-SIN), rakk akkurat flyet men var totalt utmattet.
I LH systemet kan man definere WC på ulik destinasjon.

TG923
05-02-2014, 01:58
okaj? hvordan gjør jeg det da?;>

Da spør/ber du ved innsjekk i Oslo (eller hvor du nå reiser fra) om å få sjekket bagasjen helt fram til Krabi (viser fram begge billettene).

Går det greit er det bare å gå til Thai domestic transfer desk for å få boardingkort til Krabi når du kommer til Bangkok (vis fra bagasjetagene også).

IKKE GÅ TIL UTGANGEN / PASSKONTROLLEN / BAGASJEHALLEN - følg skiltene for transfer til Chiang Mai/Chiang Rai/Phuket/Krabi osv.


Etter at du har fått boardingkort av Thai går du gjennom den egne passkontrollen og sikkerhetskontrollen for de som skal videre til innenlandsterminalen.
Enkelt og greit og langt mindre kø enn "normal" ankomst for de som skal helt ut i Bangkok.

egat123
05-02-2014, 22:05
Takk for den! Prøve den metoden da:)

Fred
17-08-2014, 11:44
Reiser med Qatar ned til Bankok og lander der 07.10, har Thai videre til Phuket med avgang 08.30. Noen av dere som har gjort dette og eventuelt hvor lang tid dere brukte. Må vel hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt med Thai og dette tar jo litt tid.. Enkleste er vel og ta et annet fly til Phuket men da må vi vente noen timer og dragen er ikke flink til og vente nå hun har flydd i 12 timer he he..

Ok så nå at det var veldig bra svar på mitt spørsmål over så i will rest my case J

TGjr
17-08-2014, 20:04
BKK er i perioder en redselsfull flyplass - Imigration kan ta timer, og det er ofte varmt.

Vi kjøper oss god tid….Se denne linken:
http://www.limousine.in.th/fast-track-immigration.html

I tilegg til å få VIP transfer betaler du noen småpenger for å bli hentet ved flytrappen - du kjøres til passkontroll. Hvis du skal til byen bestiller du også god transfer videre -

Roxman
18-08-2014, 19:40
Ankomer kl. 1005 med KLM i C, og videre til Singapore (med Singapore Airlines) også i C kl. 1215. 2 timer og 10 minutter. Skal vell gå greit?

fluxie
18-08-2014, 19:56
Ankomer kl. 1005 med KLM i C, og videre til Singapore (med Singapore Airlines) også i C kl. 1215. 2 timer og 10 minutter. Skal vell gå greit?

Få din lokale innsjekkingsagent til å sende bagasjen din helt frem. Dette skal gå selv om det er 2 forskjellige bookinger. KLM og SQ har interliningavtale! Da er det bare å rusle rett i fra KLM flyet og i loungen. 2 timer og 10 min holder i masse om du ikke må hente ut bagasjen! God tur

hifiman
18-09-2014, 21:18
Jeg skal reise til BKK fra Qatar
og videre med Bangkok Airways til Koh Samui.

hvordan skal jeg gjøre det når jeg ankommer
har aldri vært på BKK før.
etter jeg har hentet bagasje skal jeg følge
skiltene mot departures eller transfer ?

Peppep
18-09-2014, 21:26
Hvis Qatar er villig til å sjekke inn bagasjen hele veien kan du sannsynligvis gå rett til transit uten å hente ut bagasjen (det varierer etter hvilken innenriksflyplass du skal til, husker ikke om Koh Samui er inkludert).

Hvis du må hente ut bagasjen er du "landside" og må gå til departures på vanlig måte.

TG923
18-09-2014, 21:58
Samui er blant destinasjonene som man kan gå direkte til transfer hvis bagasjen er sjekket igjennom hele veien ja - mer info her:

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-from-international-to-domestic

hifiman
18-09-2014, 22:08
Samui er blant destinasjonene som man kan gå direkte til transfer hvis bagasjen er sjekket igjennom hele veien ja - mer info her:

http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-from-international-to-domestic
okey , supert :) trodde ikke det gikk ann så lenge ikke flyselskapene var i samme allianse

Peppep
18-09-2014, 22:14
okey , supert :) trodde ikke det gikk ann så lenge ikke flyselskapene var i samme allianse
Interline-avtaler kan gå på tvers av allianser. Jeg fikk for et par uker siden sjekket inn bagasjen hele veien på KTM-DOH-DXB-OSL-BGO med QR (oneworld), EK (ingen allianse, sterk QR-konkurrent) og SK (*A).

hifiman
21-09-2014, 20:45
Interline-avtaler kan gå på tvers av allianser. Jeg fikk for et par uker siden sjekket inn bagasjen hele veien på KTM-DOH-DXB-OSL-BGO med QR (oneworld), EK (ingen allianse, sterk QR-konkurrent) og SK (*A).
Ok..

for dere som har vært gjennom prossen med å ankomme med Internasjonalt fly og videre til domestic , er det vanskelig ? må jo hent bp å sånt også

har aldri prøvd transfer på så stor flyplass så visst noen kan forklare så har det vært fint..
så kan jeg også finne ut hvor lang tid jeg trenger på BKK

edit: har sjekket denne http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-from-international-to-domestic
men ble litt forvirret


ruten min er OSL-DOH-BKK Qatar airways og BKK-USM med bangkok airways, håper bagasjen blir sendt helt til USM :)

Fnate
21-09-2014, 20:51
Ok..

for dere som har vært gjennom prossen med å ankomme med Internasjonalt fly og videre til domestic , er det vanskelig ? må jo hent bp å sånt også

har aldri prøvd transfer på så stor flyplass så visst noen kan forklare så har det vært fint..
så kan jeg også finne ut hvor lang tid jeg trenger på BKK

edit: har sjekket denne http://www.suvarnabhumiairport.com/en/224-from-international-to-domestic
men ble litt forvirret


ruten min er OSL-DOH-BKK Qatar airways og BKK-USM med bangkok airways, håper bagasjen blir sendt helt til USM :)

Nei, det er ikke vanskelig. Det er faktisk superenkelt.

Du følger bare skiltene med Connection Koh Samui. Det kan være laaaaangt å gå. Til slutt kommer du til en liten check-in skranke for Thai og Bangkok Air. Der får du BP, og så er det bare å tasse igjennom ny Security.

På innlandsterminalen er det kafeer, pub'er og Bangkok Air sin lille lounge for alle pax. Incl economy.

God tur

hifiman
21-09-2014, 20:54
Nei, det er ikke vanskelig. Det er faktisk superenkelt.

Du følger bare skiltene med Connection Koh Samui. Det kan være laaaaangt å gå. Til slutt kommer du til en liten check-in skranke for Thai og Bangkok Air. Der får du BP, og så er det bare å tasse igjennom ny Security.

På innlandsterminalen er det kafeer, pub'er og Bangkok Air sin lille lounge for alle pax. Incl economy.

God tur

Okey :) så det er faktisk et skilt som det står "Connection Koh Samui"
som jeg skal følge når jeg ankommer
men da er det ikke noe problem :)

EDIT:
leste dette på Bangkok airways sin hjemmeside:

"Transit passengers checked-through to their final destinations:
proceed to Level 3 before returning to Level 2 to access new boarding gates
Bangkok Airways' transfer counters are located at East Airside Center.

Transit passengers without checked-through to their final destinations:
clear Passport Control & Customs with all baggage items
proceed to transfer counters located Passenger Terminal Building Level 2
proceed to Departure Hall at Passenger Terminal Building Level 4 for standard departure formalities including Passport Control.
"
da ble det surr til meg :P, derfor jeg måtte ha en oppklaring

hifiman
31-12-2014, 14:16
har følgende rute
OSL-DOH-BKK på qatar og videre med thai smile på ruten BKK-KBV
har qatar interline avtale eller må jeg hente ut bagasjen ?
lander ca 11.55 og skal videre ca 14.20

TriStar
01-01-2015, 11:23
har følgende rute
OSL-DOH-BKK på qatar og videre med thai smile på ruten BKK-KBV
har qatar interline avtale eller må jeg hente ut bagasjen ?
lander ca 11.55 og skal videre ca 14.20


Denne bør du sjekke nøye... Har forstått det slik at ThaiSmile nå kun flyr fra Don Mueang/DMK? I så fall tror jeg du sliter med connection.

hifiman
01-01-2015, 11:25
Denne bør du sjekke nøye... Har forstått det slik at ThaiSmile nå kun flyr fra Don Mueang/DMK? I så fall tror jeg du sliter med connection.

Bestilte for et par dager siden og der står det WE 295 BKK-KRW

GT007
01-01-2015, 12:26
Er det fast track i immigrasjon i BKK, flyr TG biz

tafpl
01-01-2015, 13:17
Er det fast track i immigrasjon i BKK, flyr TG biz


Ja, bare å vise boardingcard. Ligger helt til venstre sammen med den vanlige.

aboerr
01-01-2015, 17:52
Denne bør du sjekke nøye... Har forstått det slik at ThaiSmile nå kun flyr fra Don Mueang/DMK? I så fall tror jeg du sliter med connection.

Sto flere "smile" fly ved gate på BKK for 3 dager siden når jeg var innom....

TriStar
01-01-2015, 22:36
Bestilte for et par dager siden og der står det WE 295 BKK-KRW


Sorry, bare Chiang Mai, Phuket og Kon Kaen som er flyttet til DMK. Øvrige innenlandsdestinasjoner flyes fortsatt fra BKK....

hifiman
26-01-2015, 17:43
skal reise OSL-DOH-BKK-HKT
bør jeg vente med å sjekke inn på flighten BKK-HKT (Thai Airways) etterså jeg ikke vet om bagasjen blir sendt hele veien fra OSL ?

TG923
26-01-2015, 21:18
Nei, det ville ikke jeg ha gjort.
Du må uansett innom en Thaiskranke i BKK, så det er greit å ha sjekket inn på forhånd.

hifiman
26-01-2015, 22:24
Nei, det ville ikke jeg ha gjort.
Du må uansett innom en Thaiskranke i BKK, så det er greit å ha sjekket inn på forhånd.
Ok den grei, takk [emoji1]

Nisse
18-03-2015, 16:20
Hei,reiser til BKK 27/3 og skal videre til Hong Kong og tilbake samme dag.I den forbindelse lurer jeg på om det finnes opbevarings bokser for koffert på Suvarnabhumi og evnt hvor?

TG923
18-03-2015, 18:35
Hei,reiser til BKK 27/3 og skal videre til Hong Kong og tilbake samme dag.I den forbindelse lurer jeg på om det finnes opbevarings bokser for koffert på Suvarnabhumi og evnt hvor?


Sjekk denne
http://suvarnabhumiairport.com/en/46-luggage-storage-services

Nisse
19-03-2015, 01:38
Sjekk denne
http://suvarnabhumiairport.com/en/46-luggage-storage-services

Takk for den

Nisse
19-03-2015, 01:59
Takk for den

Tar turen bare for å teste Thai A380 på First

MisterOlsen
06-06-2016, 11:58
Hei,

Har SAS Gull, og skal fly fra Bangkok til Delhi med Air India i sommer.

Har vi da tilgang til Royal Orchid Lounge i BKK, eller er det noe annet jeg må bruke?

MisteriX
06-06-2016, 12:51
Hei,

Har SAS Gull, og skal fly fra Bangkok til Delhi med Air India i sommer.

Har vi da tilgang til Royal Orchid Lounge i BKK, eller er det noe annet jeg må bruke?

Du har tilgang til Lounger. Hvis du legger inn info her vil du se hvilke Lounger du har tilgang til ;)

Link til Star Alliance Lounge Finder (http://www.staralliance.com/en/web/staralliance/lounge-finder)

PS: Anbefaler Singapore sinn hvis det er mat du er på utkikk etter.

SAS_flyer
06-06-2016, 23:44
Som *A Gold anbefaller jeg EVA Air sin. Fantastisk god på alle måter synes jeg.

MisterOlsen
07-06-2016, 10:09
OK, så jeg kan faktisk velge mellom flere? Air India har ikke fått tildelt at de kun kan bruke den og den loungen?

Så praktisk! Takk :-)

Insomnia4u
07-06-2016, 13:20
Ang lounger har de litt ulike åpningstider, så lurt å sjekke. I tillegg ligger EVA og Singapore sin i hver sin motsatt ende av terminalen, så det blir bare én av dem om du ikke liker å traske noen kilometer på Suvarnabhumi:P

Edvard
08-06-2016, 12:44
Som *A Gold anbefaller jeg EVA Air sin. Fantastisk god på alle måter synes jeg.

Tuslet nylig bort til hun EVA på F1 for frokost, hadde ikke vore der siden renovering.
Bra mat, hvert fall mye bedre enn Thai loungene på BKK.

Frokostfordelen hos SQ er at de ordner egg/omelett på bestilling.

Interiøret er først litt Star Trek og går så helt over i 1990-Disco. Mulig atmosfæren er bedre på kvelden (etter et par drinker) enn for min morgenkaffe.
Alle sitteplassene i hele loungen er helskinn – not my preference.

Pluss for små serveringsbrett (hvorfor har ikke alle bufféer dette?), high-end wet towels og tannpirkere,
god kaffe og meget freshe toalett/dusjrom. OK utsikt mot tarmac og F-pier.

En loungedate med EVA er Miami Vice meets Kiev, men jeg trives bedre hos Stockholm meets Zürich.

MisterOlsen
28-07-2016, 04:55
Ser på denne Star Alliance side at Air India er tildelt en tredjepartslounge.

Vil det by på noe trøbbel overhodet å bruke SQ sin lounge?

Herlov
28-07-2016, 08:26
Ser på denne Star Alliance side at Air India er tildelt en tredjepartslounge.

Vil det by på noe trøbbel overhodet å bruke SQ sin lounge?

Er du Star Gold (Eurobonus Gull/Diamant) kan du velge fritt mellom Thai, Singapore og EVA sine lounger. EVA sin er best. Er du ikke Star Gold og reiser business med Air India, kan du kun bruke den loungen som Air India kjøper seg inn i.

MisterOlsen
28-07-2016, 10:19
Ok. Takk.
EVA åpner seint - kl 0930 ser det ut til.
Da blir det SQ som er nest best?

Herlov
28-07-2016, 10:34
Ok. Takk.
EVA åpner seint - kl 0930 ser det ut til.
Da blir det SQ som er nest best?

Ja, Singapore sin er nok hakket bedre når det kommer til mat (og de har Haagen-is), men loungen er ikke altfor stor og føles trang. Den er ikke i nærheten av brødrene i f eks London, Sydney, Hong Kong eller Singapore. Vil du ha toalett, dusj og litt mer plass, må du gå til Thai.

Eirik
28-07-2016, 10:48
Ja, Singapore sin er nok hakket bedre når det kommer til mat (og de har Haagen-is), men loungen er ikke altfor stor og føles trang. Den er ikke i nærheten av brødrene i f eks London, Sydney, Hong Kong eller Singapore. Vil du ha toalett, dusj og litt mer plass, må du gå til Thai.

Er det dusj hos EVA og ?

Discus
28-07-2016, 10:51
Er det dusj hos EVA og ?
Du finner alle detaljer om service pr. lounge på *A-sidene:
http://www.staralliance.com/en/web/staralliance/lounge-finder

Herlov
28-07-2016, 11:11
Er det dusj hos EVA og ?

Jepp, nye, store og fine rom med produkter fra Evergreen Hotels (samme eier som EVA). Jeg brukte en av de på fredag som var. Thai sine dusjer er slitte og skikkelig ulekre.

Chriscross
04-11-2016, 09:03
Dersom en har lang transfer I BKK, er det mulig å først gå I lounge og får seg litt mat og dusj for deretter å gå ut gjennom passkontrollen for å ta en rundtur i Bangkok før en reiser tilbake til flyplassen?

Edvard
04-11-2016, 10:57
Har du lounge access i utgangspunktet og Norsk pass så kan du gjøre hva du vil fram til avgang.
Det hjelper om du inkluderer hvem du flyr med, ankommer fra/skal til, flytider, travel class og hvilken status du har.

Insomnia4u
04-11-2016, 12:14
Er du Star Gold (Eurobonus Gull/Diamant) kan du velge fritt mellom Thai, Singapore og EVA sine lounger. EVA sin er best. Er du ikke Star Gold og reiser business med Air India, kan du kun bruke den loungen som Air India kjøper seg inn i.

Var akkurat i EVA sin lounge med to kolleger. Alle meget skuffet i forhold til alt det positive som er skrevet her. Interiøret er et slags psykedelisk 80-tallstema som er en oppskrift for migrene med overveldende synsinntrykk. For å si noe positivt er det japanske toaletter og to sovealkover.

SQ alle dagene i uken på BKK. Alltid god mat og tre varmretter. TG når en skal dusje. Ferdig snakket!

Kenneth
21-02-2019, 04:15
Airports of Thailand har godkjent en ny terminal til 42 milliarder baht, men dropper designet som ble vist i august.
https://www.bangkokpost.com/news/general/1632190/aot-approves-terminal-2-but-scraps-controversial-design

De åpner også for taxfree konkurranse. King Power har hatt monopol på BKK siden den nye terminalen ble åpnet.
https://www.bangkokpost.com/business/news/1632134/duty-free-competition-prepares-for-take-off-at-thai-airports

Ruby
22-02-2019, 11:56
Airports of Thailand har godkjent en ny terminal til 42 milliarder baht, men dropper designet som ble vist i august.
https://www.bangkokpost.com/news/general/1632190/aot-approves-terminal-2-but-scraps-controversial-design
[/url]


Har lest artikkel, men undrer meg på hvordan de kan droppe designet når råbygget er kommet langt på vei?
Kanskje noe kosmetikk de dropper?
Bilde under er tatt for 4 uker siden.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190222/11e5ca9159e7117c9ceb3e6a18920010.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

Discus
29-02-2020, 19:51
Sikkerhetskontrollene for innland er flyttet til separate kontroller: To for A-piren (en for gatene med broer og en egen for bussgates) og en for B-gates. Det betyr at man må være litt varsom med hva man kjøper på flyplassen der nå. Gjelder både om man kommer fra innsjekk og fra transfer. Loungene ligger også utenfor sikkerhetskontrollen nå.


Jeg vil tro det også betyr at man må gjennom ny sikkerhetssjekk om man har transfer innland-innland.

Lund
20-02-2023, 13:02
Hvilke Longe er bedst i BKK, TG eller SQ?
/T

Pelikan
20-02-2023, 14:52
Qater er langt bedre enn Thai. Men vær obs på at du slipper kun inn på QR sin lounge med business billett.

Lund
20-02-2023, 15:01
En fejl fra min side, jeg mente TG eller SQ