View Full Version : Where to go? Ferie uke 40/41
Hei godtfolk!
Har 2 uker til rådighet i begynnelsen av oktober, men ganske blank på hvor vi skal reise.. De siste 2 årene har vi endt opp i Thailand, og vært meget fornøyde, med tanke på klima osv. Men gjerne keen på noe nytt. Vært innom tanken på Mexico, men klarer liksom ikke helt bestemme meg..
Kriteriene er jo de vanlige; varmt, mulighet for å bade, god mat, bla bla bla :P
Alle forslag og tips mottas med ett stort takk! :)
Boeing_fan
12-09-2013, 15:42
USA har alt :)
Twin Otter
12-09-2013, 15:55
Israel? Pleier å være ganske grei temperatur der på den tiden av året. Tel Aviv er en virkelig flott by som det går an å kose seg glugg i.
USA har alt :)
Ja, de har så ;) Var i Florida + New York i sommer, og California forrige uke.. Kanskje Hawaii er stedet og dra? :D
Israel? Pleier å være ganske grei temperatur der på den tiden av året. Tel Aviv er en virkelig flott by som det går an å kose seg glugg i.
Hmm, ja det var ingen dum idè! Hørt flerne som har snakket varmt om Israel, spesielt Tel Aviv!
Twin Otter
12-09-2013, 16:31
Jeg var der på den tiden i 2011. Været var nydelig. strandpromenaden i Tel Aviv er helt fantastisk. mange fine spisesteder også.
Sikkerhetssituasjonen nede i Midtøsten er selvsagt noe å tenke gjennom. Men vi følte oss veldig trygge. Også når vi dro på dagstur til Jerusalem.
robertaas
12-09-2013, 17:22
Det er korte avstander der og man har utflukter av verdensklasse. Jerusalem, Betlehem, Dødehavet og man kan dra oppover kysten helt til grensen mot Libanon hvor man kan treffe på norske FN-styrker.
Hmm, må si at Israel absolutt frister! Men kunne gjerne tenkt meg litt lengre vekk og, type Asia, Australia, Sør-Amerika eller Karibien.. :P Får se hva jeg ender opp med! :)
peterfox
12-09-2013, 21:04
I oktober er det fantastisk i Dubai, kombiner gjerne med leiebil til Muscat, Oman ca 2 timer gjennom ørkenen, veiene er på høyde med Tysk Autobahn, og brukbart skiltet på Engelsk.
Karibien og Florida er vel inne i høysesong for regn og orkaner nå?
robertaas
13-09-2013, 08:54
Aqaba vil ha mere behagelig temperatur enn Dubai og man har snorkling, dykking og utflukter i verdensklasse til Dødehavet, Petra og Wadi Rum. Og så kan man få litt smak av hvordan grenseforholdene er der ved å prøve å dra en dagstur til Eilat.
robertaas
13-09-2013, 09:02
I oktober er det fantastisk i Dubai, kombiner gjerne med leiebil til Muscat, Oman ca 2 timer gjennom ørkenen, veiene er på høyde med Tysk Autobahn, og brukbart skiltet på Engelsk.
Vær klar over at dette ikke er som andre land. Om du er involvert i en trafikkulykke kan du bli nødt til å betale bodpenger for å erstatte familien til en død eller skadd person selv om du ikke var skyld i ulykken.
Gjør alltid skikkelig research før du selv kjører i et muslimsk land.
Takk igjen for alle tips! Men vi endte opp, for 3 året på rad, med å dra østover.. :P
Blir 10 netter her; http://www.capesienna.com/ og 2 netter her; http://ovolohotels.com/hotels/100SPW/en/
Hurra! :)