PDA

View Full Version : Innspill til kategorisering av norske GA-flyplasser i forbindelse med masteroppgave


Flybird
08-09-2013, 08:05
Heisann!

Jeg er i gang med en masteroppgave hvor jeg blant annet ønsker å se nærmere på spesifikke trekk ved karriereutviklingen til dagens flyplassjefer i Norge og hvordan de henger sammen med deres tilfredshet av karrierevalg.

I tillegg til de kommersielle lufthavnene i Norge ønsker jeg å inkludere en liten håndfull GA-flyplasser som har en flyplassjef ansatt i tilnærmet full stilling. Vil dere si at følgende definisjon oppfyller dette kravet? "GA airports are in this context defined as any civil operated non-commercial service airport in mainland Norway with a paved runway and either an aero club or fuel farm present at the airport." Jeg blir da sittende igjen med følgende GA-flyplasser:


Bjorli Airport
Bømoen Airport
Dagali Airport
Elverum Airport
Fyresdal Airport
Gol Airport
Gullknapp Airport
Hamar Airport
Hattfjelldal Airport
Kjeller Airport
Lista Airport
Oppdal Airport
Rakkestad Airport
Ringebu Airport
Tønsberg Airport
Østre Æra Airport


Er det noen av dere som kjenner til disse flyplassene og vet hvorvidt de har en flyplassjef ansatt i tilnærmet full stilling?

Defineringen av de kommersielle lufthavnene gjorde jeg basert på Avinor sin kategorisering og lurte inn de ikke-Avinoreide lufthavnene der de passet.

Large airports

Bergen Airport
Oslo Airport
Stavanger Airport
Trondheim Airport


National airports

Bodø Airport
Kristiandsand Airport
Moss Airport
Sandefjord Airport
Tromsø Airport
Ålesund Airport


Regional airports

Alta Airport
Bardufoss Airport
Harstad/Narvik Airport
Haugesund Airport
Kirkenes Airport
Kristiansund Airport
Lakselv Airport
Molde Airport
Svalbard Airport


Local airports

Andøya Airport
Båtsfjord Airport
Berlevåg Airport
Brønnøysund Airport
Fagernes Airport
Florø Airport
Førde Airport
Hammerfest Airport
Hasvik Airport
Honningsvåg Airport
Leknes Airport
Mehamn Airport
Mo i Rana Airport
Mosjøen Airport
Namsos Airport
Narvik Airport
Notodden Airport
Røros Airport
Rørvik Airport
Røst Airport
Sandane Airport
Sandnessjøen Airport
Skien Airport
Sogndal Airport
Sørkjosen Airport
Stokmarknes Airport
Stord Airport
Svolvær Airport
Vadsø Airport
Vardø Airport
Ørlandet Airport
Ørsta-Volda Airport

bamseh
08-09-2013, 21:27
Foreslår at du sjekker ut http://www.norskeflyplasser.no, og kontakter de kontaktpersonene som står der for å finne det ut..

Flybird
17-09-2013, 00:46
Foreslår at du sjekker ut http://www.norskeflyplasser.no, og kontakter de kontaktpersonene som står der for å finne det ut..
Ender vel opp med å gjøre det ja.

Noen som har noen innspill til følgende kategorisering av de 6 private flyplassene i landet som har ruteflygninger?


Large Airport (Avinor classification + Oslo)
National Airport (Avinor classification + Sandefjord and Moss)
Regional Airport (Avinor classification)
Local Airport (Avinor classification + Skien, Stord, Ørlandet and Notodden)
Large GA Airport (Any civil operated non-commercial service airport in mainland Norway with a paved runway and either an aero club or fuel farm present at the airport, including Kjeller)


Var litt usikker på hvilken kategori jeg skulle putte Ørlandet i. Sånn passasjermessig passer den bra i Local Airport, men om man ser på dens rolle i det norske flyplassnettverket så burde den kanskje vært i Regional Airport?

semmern
17-09-2013, 00:52
www.kjellerflyplass.no

Flyplassjef heter Per Inge Evensen. Kontaktinfo på ovennevnte side.

Flybird
26-09-2013, 18:18
www.kjellerflyplass.no

Flyplassjef heter Per Inge Evensen. Kontaktinfo på ovennevnte side.

Takk for det!