PDA

View Full Version : Dagbok fra lang arbeidstur


LN-MOW
17-04-2006, 01:24
Dag 0: Avreise

Denne gangen skulle jeg fly til Syracuse, som er naermeste flyplass av betydning til Fort Drum, en av US Army's flystasjoner oppe ved den kanadiske grensen. Jeg skal ta meg av 15 flighter med soldater som kommer fra et treningsopphold i California. Oppholdet skal vare 10 dager, og dette ligger an til aa bli et behagelig opphold, selv om det nok blir lite soevn onsdag, torsdag og fredag.

Flyet gikk klokken 1936, saa ved femtiden kysset jeg fruen farvel og forlot familien og en slukoeret hund som nok ante at det ikke ville bli noen skikkelige turer paa en stund .. Hadde brukt Delta's helt utmerkede web-checkin og hadde mitt boardingpass med sete 4D trygt plassert i lommen. Var igjen blitt velsignet med oppgradering, og selv om det bare er en totimers tur er det godt aa faa plass i stort sete likevel.
Det var fint vaer og stort sett alt var paa rute, selv min flight - moooot norrmalt! Koene var heller ikke nevneverdige hos TSA, det tok faktisk lenger tid i prioritetskoen hvor jeg sto enn den vanlige koen. Mulig at den japanske familien med bestemor i rullestol hadde innvirkning der .. ;)

Men jeg kom meg til B29 med god tid, saa jeg stoppet ved Sbarro og kjoepte meg en pizzabit, vel vitende om at det ikke var mat aa faa ombord.

Boarding startet litt over 7 med sone 1, og jeg fant meg til rette i setet mitt med Nomad, hodetelefoner og Uncut innen rekkevidde. F/A'en som hadde ansvaret for min del av kabinen var i storslag og forkynte med et stort smil at vannet jeg bestilte kom fra hageslangen i haven hans. Litt smaafliring rundt meg, og da jeg etter aa ha smakt paa vannet kommenterte at slangen tydeligvis hadde ligget ute i solen en stund, kom braklatteren. Det var nemlig godt over 30 grader i Atlanta i gaar ....

Smekkfull kjerre, og jeg priste igjen Delta's behandling av sine beste kunder.

1:46 flytid gikk relativt raskt i foelge med Kommisjonen og Kaizers Orchestra, og etter landing bar det rett ned til Alamo for aa hente ut leiebil. Fikk tildelt en Pontiac Grand Prix - et blikkskur paa hjul som er OK aa kjoere men som ville klappe sammen som et korthus ved sammenstoet med alt som er stoerre enn en paaskehare.

Etter rundt halvannen time paa I-81 var jeg i Watertown, som er naermeste by til Fort Drum. Hotellet ligger passe sentralt, rundt 20 minutters kjoering fra basen. Rommet er passe stort, har kaffetrakter, mikroboelgeovn og et lite kjoeleskap i tillegg til WLAN, saa primaerbehobene er dekket.

Etter aa ha sjekket inn ved midnattstid, var det tid for en liten brus foer sengetid mens jeg sjekket forbindelsen med omverdenen.


Dag 1: Da var vi igang..

Behagelig start paa turen. Jeg skal ta meg av 15 flighter paa de ti dagene jeg er her, og den foerste hadde beregnet ankomst klokken 15.15, 15 minutter foer rute. (Det var mye 15, det ... ) Fikk meg en god og lang natts soevn, og kokte meg medbrakt Starbucks da jeg vaaknet opp ved 08.30-tiden. Deilig, deilig med litt fred og ro ...
Hadde litt problemer med aa finne meg frokost siden det mete var stengt pga paaskemorgenen, men det loeste seg etterhvert.

Beregnet meg god tid til basen siden jeg ikke hadde tatt meg dit fra denne siden foer, men fant greit fram og hadde heller ingen problemer med aa slippe inn. Adgangskontrollen paa enkelte baser er noen ganger paa grensen av en Monty Python sketsj, men her var det greit.

Hadde med meg det nye kameraet og benyttet anledningen til aa teste det ut litt. Regn med aa se mye ATA-fly i denne traaden .... Muligens ogsaa litt annet - det deltar to An124'er i 'liften' i tillegg til passasjerfly fra Sierra Pacific, Northwest (en 747) og North American. Vi faar se hva som kommer mens jeg er paa basen.

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/519_02.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/519_03.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/519_04.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/519_01.jpg

Paa Fort Drum maa jeg jobbe litt .. maa aapne og lukke lasterommene, feste sikkerhetsnettene samt operere fuelpanelet, saa det ble ikke saa mye tid til aa chatte med crewet. Kapteinen skulle ogsaa hjem til Orlando etter aa ha 'levert' ferryflighten i Indy, saa han var ivrig etter aa komme seg avgaarde. Foroevrig en gammel kjenning, han var ogsaa med paa Argentina-turen for et par maaneder siden.

Tilbake paa hotellet ved sekstiden med medbrakt middag, saa naa sitter jeg her og er god og mett. Har med meg noen DVD'er saa hvis det ikke er noe sennende paa TV, blir det Fisher King med Robin Williams.

Mandag er fridag. Mulig det blir en tur opp til grensen. Vi faar se ..

mafiaboy
17-04-2006, 02:03
keep upp the good work!!!

EB
17-04-2006, 07:41
Jepp!!! Alltid morsomt å følge MOW på tur/jobb...:up:

Thomas
17-04-2006, 11:21
Inteligent humor i Alpharetta - I like! :up:

Halsbåndet blir sendt ASAP i løpet av Tirsdagen.. krever ett bilde av deg forran ATA maskinen med den hengende rundt halsen.. :biggrin

LN-MOW
17-04-2006, 16:55
Originally posted by Thomas

. krever ett bilde av deg forran ATA maskinen med den hengende rundt halsen.. :biggrin

Stay tuned! Forhaapendtligvis kommer'n foer jeg drar til Victorville.


Dag 2 - fridag

Idag er det fridag, men hva gjoer vel det, jeg faar betalt likevel. :up: Dagen er i fotballens tegn - jeg varmer opp med Charlton-Portsmouth paa nettradio foer det blir Tippeliga. Idag skal nok 'Gutan' faa hoere suset av baller i eget nett!

Vaeret er skyet, en del sol, vind og rundt 12 grader. Bedre enn ATL's 35...!! Vaaren er ennaa ikke ordentlig igang her - fortsatt ikke blader paa traerne.

Kjoerer paa lavbudsjett naar det gjelder forpleining .. skal en tur i kolonialen etter at matchen(e) er over.

GFL
17-04-2006, 17:17
Fikk knipsa et bilde av en ATA 757 på O'Hare på lørdag blir det vel, men bildet var jo uklart så du knapt ser det men. Er det charter eller rute?


Spennende lesing, dette her forresten. Men er det bra betalingen for å leie inn deg?

EB
17-04-2006, 17:22
MOW blir vel ekstra betalt i miles på Delta...:spin:

LN-MOW
17-04-2006, 18:11
Originally posted by GFL


Fikk knipsa et bilde av en ATA 757 på O'Hare på lørdag blir det vel, men bildet var jo uklart så du knapt ser det men. Er det charter eller rute?


Spennende lesing, dette her forresten. Men er det bra betalingen for å leie inn deg?


Det er OK, ikke mer ...

Vi har en maskin (757-200 N518AT) paa wetlease til USA3000 om dagen, det var den du saa.

EB
17-04-2006, 20:42
hvordan går det egentlig med USA3000? Airways har jo hatt flere positive reportasjer om dette nisjeselskapet...

LN-MOW
17-04-2006, 23:06
Aner ikke, men de har leid mye fly fra oss i det siste .....

Dag 2 fortsetter ... saa paa flighttracler at det var en storfugl paa vei fra Victorville, sa jeg dro ut til basen - og fikk napp!!

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/an124_1.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/an124_2.jpg

LN-KOG
18-04-2006, 21:55
Så du er på mine gamle trakter...

Det er ikke langt til Baseball Hall of Fame (http://www.baseballhalloffame.org/) eller Binghamton - som var en stor IBM-by og stedet der Edward Link fant opp - ja, nettopp - the Link Trainer. Det er en grunn til at BGM heter Binghamton Edward A Link Field. Har forresten flydd derfra til JFK med en Fokker F.28 fra Empire Airways (etter staten, ikke det britiske) for altfor mange år siden.

Syracuse var på min tid (slutten av 70-tallet) hjemmet til "The Boys from Syracuse" (etter musikalen ved samme navn) som fløy rundt med A-37. Jeg mener det er denne gjengen her (http://www.dmna.state.ny.us/ang/174/174.htm) som nå flyr F-16 på deltid.

Hurum
18-04-2006, 22:57
Mest imponert over at reisende ofte blir oppgradert....

LN-MOW
19-04-2006, 02:21
Dag 3 - en dag med forviklinger

Dagen opprant med det jeg visste kom til aa skje .. powerjack'en, som lenge har vaert daarlig, sviktet totalt, saa etter frokost var det aa gaa paa jakt etter en datamaskinreperatoer. Etter to forsoek fant jeg en som lovte aa returnere maskinen samme dag, og heldigvis holdt han ord. Delen hadde jeg selv, den var anskaffet via ebay, men etter aa ha tittet inni maskinen, fant jeg ut at dette kirurgarbeidet ikke var noe for amatoerer .. Profft arbeid innebaerer imidlertid proff betaling - moroa satte meg tilbake $108.41 ....

Dagen brakte med seg litt arbeid. Nok en 757 ankom fra California, og paa ettermiddagen kom det ogsaa et par russere. Den ene tok jeg under landing, like foer jeg fornyet medlemskapet i Arresterte Spotteres Forening .... Ble raidet av to politibiler der jeg sto i en sidevei .. Heldigvis slapp jeg unna etter en halvtimes forhoer ...

Heldigvis maatte jeg ikke slette bildene .. saa her er et par smakebiter - foerst russeren:
http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/an124_3.jpg

Saa vaar vakre 757-200 N518AT:

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/518_1.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/518_2.jpg

Og her er unge MOW i action:

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/518_3.jpg

Neste flight kommer 05.45 .. saa naa gar jeg til sengs!

LCH78
19-04-2006, 10:46
Originally posted by LN-MOW
Heldigvis maatte jeg ikke slette bildene .. saa her er et par smakebiter - foerst russeren:


og hvis du måtte ha gjort det så finnes det jo noen kjekke recovery program til minnekort ;)

LN-MOW
19-04-2006, 14:35
Dag 4 aapner med litt morgenstemning fra rampen!

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/morra1.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/morra2.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/morra3.jpg

Neste ankomst 12.07 - ukens foerste -300.

LN-MOW
19-04-2006, 21:49
Fortsatt dag 4 - litt action!!

Litt over klokken 12 kom neste maskin - en 753 - seilende mot plassen. Men istedet for aa lande, dro den plutselig til vaers igjen da den kom under 500 fot. Der jeg sto kunne vi ikke se om det var annen trafikk paa banen, men med 7-8 flybevegelser per dag, ble det ansett som lite sannsynlig ...
Etter en lang og god sving rundt plassen, landet den 10 minuttyer senere, og ettersom hele basens kolleksjon av brannbiler hadde stilt seg opp rundt banen, ble det ansett som sannsynlig at det var noe teknisk gale ..

Det viste seg aa stemme - pilotene hadde faatt noen indikasjoner paa at det var feil med understellet, men det viste seg heldigvis aa vaere feil. Landingen gikk udramatisk, og de takset inn eskortert av diverse brannbiler.

Problemet har trolig med software'n aa gjoere, for maskinen 'ville ikke' innse at den var landet, og jeg kunne ikke aapne pax-doeren utenfra og lasteromsdoerene ville heller ikke aapne seg foer flyet var 'shuttet' helt ned og vi koblet over til ekstern stroem.

Saa naa venter jeg paa at mekk'er og reservedeler skal ankomme med Learjet fra Indy. Crewet er installert paa hotell i paavente av ferging ut til natten. Det skulle ikke vaere med noen pax outbound, saa heldigvis slipper jeg aa mase med det i tillegg.

Neste maskin er allerede paa vei fra Victorville, og en liten rokkering av flaaten gir rutemessig avgang for den neste igjen til tross for at den opprinnelige maskinen er her hos meg, saa det ser ut til aa gaa i ett for meg fram til rundt fire i natt ...

JEG VIL HA LOENNSPAALEGG!!!

LN-MOW
20-04-2006, 04:30
Avslutning, dag 4 .. leggetid.

Er fortsatt stuck med en 753 .. den skal naa gaa klokken 03.30, samtidig med 'avlastingsmaskinen'. Har akkurat sendt avgaarde nok en 752, er troett i hue og er klar for tre timers soevn. Learjet er kommet og gaatt, mekanikerene er fortsatt her og sitter naa og ser 'Fun With Dick and Jane' ombord i maskinen.

Her er kveldens bildesamling, foerst Learjet'en som firmaet fortsatt disponerer.

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/wed01.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/wed02.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/wed03.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/wed04.jpg

Er dere leie av ATA-bilder naa??

sail4fun
20-04-2006, 07:00
Originally posted by LN-MOW


Avslutning, dag 4 .. leggetid.

Er fortsatt stuck med en 753 .. den skal naa gaa klokken 03.30, samtidig med 'avlastingsmaskinen'. Har akkurat sendt avgaarde nok en 752, er troett i hue og er klar for tre timers soevn. Learjet er kommet og gaatt, mekanikerene er fortsatt her og sitter naa og ser 'Fun With Dick and Jane' ombord i maskinen.

Her er kveldens bildesamling, foerst Learjet'en som firmaet fortsatt disponerer.


Er dere leie av ATA-bilder naa??



Nei, bildene og Story'ene dine er gode avbrekk for ei kontor-rotte... :)

LN-MOW
20-04-2006, 10:38
Dag 5 - full rulle

Klokken er 04.30 og dagens to foerste fly er avgaatt! Six down, eight to go!
7129 GTB-IND 04/20 07:30 N560TZ 07:30 off 07:37
7132 GTB-VCV 04/20 07:30 N550TZ 07:30 off 07:56

550 kom inn fra Victorville manglende diverse cabin- og cateringutstyr, saa meg og to mekanikere maatte strippe cateringskap og ovner og fra den 'syke' maskinen og baere det over saa 550 kunne ha fullt utstyr for neste flight.. Organiseringen i selskapet er ikke alltid like proff, men det gir iallefall oss i fronten interessante arbeidsdager ...

Naa venter fire timer paa oyet, neste ankomst er ved titiden.

LN-MOW
20-04-2006, 19:16
Fortsatt dag 5 - halvveis!

Seven down - seven to go!
Nummer syv var 752 N514AT som kommer tilbake tre ganger til foer det er slutt. Ingen spesielle begivenheter .. naa begynner jeg ogsaa aa slippe opp for originale motiver.

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/thu2.jpg
http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/thu1.jpg

Kjerra gikk med 75.000 pund fuel ombord - fuelen er visst betydelig billigere her. Vi betaler 2.13 per gallon, og hva de betaler i Victorville maa gudene vite.
For aa fylle Pontiac'en maa jeg ut med ca. en dollar ekstra ....

Og oljeselskapene disker opp med rekordfortjenester. Banditter!!

LCH78
20-04-2006, 19:41
og 1 liter 95 blyfri koster på Statoil her i Vadsø 12.51kr *jippi*

sail4fun
20-04-2006, 20:28
Originally posted by LN-MOW





Og oljeselskapene disker opp med rekordfortjenester. Banditter!!




.... og oljestatene

LN-MOW
21-04-2006, 03:36
Hvilken dag er det i dag?

Begynner aa merke det .. proever aa faa sove litt tidlig paa kvelden, men mislykkes ... Gleder meg til loerdag morgen - da skal jeg ta meg en STOR stoeyt bourbon og sove hele dagen.

Men foerst staar det flere fly paa programmet. Nummer aatte gikk ogsaa fredelig for seg .. igjen fylte jeg tanken(e) med 35000 liter flybensin - burde faa kommisjon av dette! Traff igjen en av mine favorittflyvertinner fra Seattle-tiden - stor gjensynsglede! Den som var fri og single .... :smokin

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/thu3.jpg

Halvannen time til jeg setter meg i bilen igjen ...

Andrev
21-04-2006, 09:29
Vi blir aldri lei, MOW :)

LN-MOW
21-04-2006, 11:55
Dag 7

514 kom og gikk i nattemoerket.. APU'en knelte, saa vi maatte ha airstarter. Det medfoerte litt bekymring ettersom den visstnok ikke virket sist de skulle bruke den. Og det var et par maandeder siden.. Imidlertid startet den greit og kjerra kom seg avgaarde halvtimen foer rutetid. Det ga meg noen minutter ekstra paa oeyet.

Saa naa, etter noeyaktig tre timers soevn, har det saavidt begynt aa lysne og jeg er igjen paa beina og 'klar' til aa dra til basen ...

LN-MOW
21-04-2006, 15:23
Var dette nummer 10? Det var visst det ...

194 soldater klatret av i morgensolen .. kjoelig og skarpt, men bedre enn bulder og brak som det var hjemme i ATL. Der var kona invadert av niaaring, hund og katt som alle soekte beskyttelse mot stormen. :p

9300 gallons ble lastet paa og naa er kjerra igjen paa vei til California.

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/fri01.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/fri02.jpg

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/fri03.jpg

LN-MOW
22-04-2006, 00:52
Eleven away!! 514 igjen - fortsatt med APU u/s ..
Er etterhvert blitt full sommer .. 24 varme da jeg var utpaa der isted. :up:

Neste kjerre er halvannen time unna .. satser paa en kjapp turnaround og fem timers soevn foer jeg faar pause!

Var innom Dunkin' Donuts paa vei utover isted. Da jeg kom inn doeren fikk jeg en god paaminnelse om hvorfor jeg ikke skulle ta de to smultringene med bringebaersyltetoey og Boston Creme jeg hadde bestemt meg for... jenta bak skranken var rundt 20 tenker jeg, og hadde nok vokst med rundt 10 kilo i aaret .... spoers om ikke hun hadde tatt godt for seg av varene. Ombestemte meg nesten - men jeg trengte sukkeret ......

LN-MOW
22-04-2006, 04:18
Da var nummer 12 avgaatt .. en hel time foer rutetid .. noe som gir meg en hel time ekstra soevn foer maratonens siste maskin som skal lande klokken 05.00 ..

Ahhh ....

LN-MOW
22-04-2006, 19:08
Dag 8 - og da kom grisevaeret

... men hva gjoer vel det, naa er maskin 13 av 14 avgaatt og jeg har faatt sovet ut. Da N514AT med den syke APU'en landet blaaste det 30-40 knop over plassen og da jeg skulle aapne lasteromsdoerene, bestemte alle de 13 sidene i flightplanen m/tilbehoer seg for aa emigrere til Canada ... Wosh! Folderen min aapnet seg og innholdet spredte seg over hle plassen og forsvant nordover. Er nok i Montreal naa ...
Gikk heldigvis kjapt aa faa sendt erstatning ...

Limo'en med de siste crewmedlemmene som hadde bodd paa hotell her ankom akkurat da jeg gjorde ferdig fuelingen, kvart paa seks stengte jeg doeren og sendte avgaarde den siste maskinen i denne omgang. Neste (og siste) maskin er mandag ettermiddag - akkurat sent nok til at jeg ikke kan rekke siste maskin hjem til ATL ...

Paa vei tilbake begynte det aa regne - for foerste gang siden jeg kom. Det kalles timing!

Naa sitter jeg og hoerer paa Chelsea-Liverpool paa nettradio etter seks timers god, dyp soevn. Plankegger en liten utflukt for aa finne meg en kraftig lunch etter at matchen er over. Det er band paa tavernaen her paa hotellet i kveld, saa det blir vel et par smaaoel der tipper jeg. Mistenker at det IKKE er snakk om svensktoppar .... ;)

LN-MOW
24-04-2006, 01:30
Dag 9 - total hviledag

Var en liten tur ute igaar, men det ble med en liten Sam Adams. Mest soldatgutter som frekventerer barene her, men ogsaa en del som passer godt inn i mytene som Hollywood-filmene har skapt om slike steder .. :p

Sov lenge i morges og har tatt det svaert rolig. Fotballrunden paa radio, VIF-RBK paa Nett-TV og litt smaasurfing er stort sett det dagen har vaert brukt til.

Naa blir det en film foer jeg tar kvelden.

LN-MOW
24-04-2006, 23:43
Dag 10 - siste flighten

Endelig ... naa er det slutt. Sitter paa hotellrommet og feirer med en oel og to store burritos! Siste kjerra er avgaatt - to timer foer rutetid. Hadde jeg visst det paa forhaand, kunne jeg ha booket fly hjem i kveld, men naa er det for sent aa endre. Dvs. for dyrt .. Oh well - faar betalt for en dag til paa denne maaten, saa da er det OK.

Kun 56 pax paa denne kjerra og de hadde 232 seter til raadighet. Det var 'ryddegjengen' som kom idag, saa naa er alle hjemme igjen. Naa skal de vaere her et par maaneder foer de sendes til Midt Oesten. Dette er veteraner - noen av disse gutta har vaert over baade to og tre ganger...

http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/man01.jpg
http://www.spotterdude.com/reports/0604_GTB/man02.jpg

Da tror jeg at jeg anser denne traaden for avsluttet ... neste tur blir til Whiteman AFB i Missouri - 'Home Of The B2'.
http://www.whiteman.af.mil/
Kanskje blir det noen kule bilder derfra??
Derfra skal jeg til Ontario, CA og jobbe fire kjappe flighter 'back to back'.

LN-MOW
03-05-2006, 18:57
Originally posted by Thomas


Halsbåndet blir sendt ASAP i løpet av Tirsdagen.. krever ett bilde av deg forran ATA maskinen med den hengende rundt halsen.. :biggrin

Ennaa ikke dukket opp ... i morgen er siste sjanse om den skal vaere med meg til Alaska .. :smokin

EB
04-05-2006, 06:00
Ny Alaskatur....gjett om jeg gleder meg til bildene... :up:

LN-MOW
17-04-2007, 01:02
Det er naa noeyaktig ett aar siden jeg paabegynte denne turen .... time flies, og har jeg det egentlig noe bedre naa? Selv om loenna er dobbelt saa hoey?? :p

Akk ja ... jeg har ihvertfall bildene ......

Farmer
28-04-2007, 13:51
Originally posted by LN-MOW

Det er naa noeyaktig ett aar siden jeg paabegynte denne turen .... time flies, og har jeg det egentlig noe bedre naa? Selv om loenna er dobbelt saa hoey?? :p

Akk ja ... jeg har ihvertfall bildene ......


Og jeg vil tro at du IKKE har dobbelt så god råd helle nå ?:p
Merkelig fenomen det der med lønn gitt. Har også hatt bra oppgang de siste år, men det merkes jo ikke. Mon tro hvor alle penger blir av?

Tommy777
28-04-2007, 20:04
Originally posted by Farmer

Originally posted by LN-MOW

Det er naa noeyaktig ett aar siden jeg paabegynte denne turen .... time flies, og har jeg det egentlig noe bedre naa? Selv om loenna er dobbelt saa hoey?? :p

Akk ja ... jeg har ihvertfall bildene ......


Og jeg vil tro at du IKKE har dobbelt så god råd helle nå ?:p
Merkelig fenomen det der med lønn gitt. Har også hatt bra oppgang de siste år, men det merkes jo ikke. Mon tro hvor alle penger blir av?

Brennevin og Hoochiemamas.. ;)

MountainDew
05-05-2007, 21:32
Artig å se at passasjerene stuer flyet på egenhånd :D Kjempefine bilder og historier LN-MOW

LN-MOW
05-05-2007, 21:55
Originally posted by MountainDew

Artig å se at passasjerene stuer flyet på egenhånd :D

Kanskje jeg skal sende et par bilder til Michael O'Leary..??? :colgate:

MountainDew
05-05-2007, 23:05
Tror vår Irske venn ville blitt meget happy om han kunne fått dette til :lightbulb
Er vel best å ikke gi han for mange gode ideer ^_^