PDA

View Full Version : Jet Time goes cargo


Jan
15-01-2010, 08:39
Nyeste fly til JT bliver en -300 QC (quick-change).

Man vil have en del af kagen, mht. fragtflyvning ud af CPH.
(så måske der bliver lidt færre russiske fragtfly at se på !).


http://www.jet-time.dk/index.php/fragtflyvning/cargo_specifications

PP
16-01-2010, 09:30
Nyeste fly til JT bliver en -300 QC (quick-change).

Man vil have en del af kagen, mht. fragtflyvning ud af CPH.
(så måske der bliver lidt færre russiske fragtfly at se på !).


http://www.jet-time.dk/index.php/fragtflyvning/cargo_specifications

Nu er der i forvejen faktisk inden ad-hoc russiske fragtflyvninger fra CPH - det er lang tid siden vi har haft nogle, så hvad det er Jettime lige vil overtage kan jeg ikke rigtig se...

Joker7913
16-01-2010, 09:48
Jeg tror det de bla. vil gå efter er nogle af forsvarets kontrakter, hvor der er behov for både pax og cargo ombord

ENGM RAMP
16-01-2010, 12:43
Har det fått denne maskinen enda?

Blubird
19-01-2010, 22:46
Noen som vet hvilket individ det er snakk om? Flyr da ikke så allverdens mange QC'er rundt omkring i verden.

LCH
19-01-2010, 23:59
Hvordan er det med bagasjehyller i en -300QC? Ser for meg at standardhyllene ville være i veien for pallene?

Jan
25-01-2010, 11:11
Denne modtages i næste måned: F-GIXG
http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6745196&nseq=1

Jan
25-02-2010, 15:32
Da var F-GIXG forvandlet til OY-JTF

CS-TIA, F-OGSX, F-GIXG, OY-JTF Jet Time A/S

http://www.oy-reg.dk/register/5926.html

http://www.airliners.net/photo/Axis-Airways/Boeing-737-382(QC)/1321004/L/

RolfL
25-02-2010, 17:31
Noen som vet hvilket individ det er snakk om?

C/n 24364 ex OK-GCG

PP
25-02-2010, 19:09
OY-JTF er ankommet til CPH her en af de seneste dage...

Jan
10-03-2010, 11:29
Skudt CPH 09/03, Stadig all white !

http://www.oy-reg.dk/billeder/l13293.jpg

Jan
09-04-2010, 12:01
Ser ud til JTF nu har været en tur ved lakkeren !

http://www.kiitotie.net/2010/04/08/jet-time-oy-jtf-2/

Jan
16-02-2011, 18:30
Fandt en lille JT Cargo video.

http://www.youtube.com/watch?v=ZjXKzhdtHe0&feature=player_embedded

Jan
06-09-2011, 08:29
JF. Tic Travel er endnu et B737-300 QC på vej en i flåden

QC (quick change) fragtfly har været en stor succes både til fragt og charter.
"Det er en vej vi gerne vil gå længere med."
Sådan siger Klaus Ren, direktør, Jet Time, som nu indstiller til bestyrelsen, at Jet Time får endnu et QC-fly.
Flyselskabet Jet Time har som de eneste i Skandinavien et Boeing 737-300 QC (quick change) fragtfly, som både kan flyve fragt med 16 tons, og meget hurtigt omstilles til at blive et normalt charterfly med passagerer.

http://www.tic.travel/news/06092011/jet-time-f%C3%A5r-et-fly-mere

Erik Geicke
07-09-2011, 21:18
Igloene de bruker til frakt, passer under hatthyllene.
Håper de setter winglets på den.
Da vet jeg hva jeg skal bygge :-)

Erik.

Jan
05-09-2013, 08:32
Det ku se ud til at Jettime er på vej med en -400 i ren cargo config ??


http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/737/25052,N448KA-Kahala-Aviation-Leasing.php

Superhai
06-09-2013, 09:12
OY-JTF er vel en Quick Change, som kan brukes til begge deler. Så da har de vel hatt stor suksess med frakt og trenger en ren cargo-maskin.

Jan
06-09-2013, 10:02
OY-JTF er vel en Quick Change, som kan brukes til begge deler. Så da har de vel hatt stor suksess med frakt og trenger en ren cargo-maskin.

Ja, og det er OY-JTH også, men jf. denne artikel er udnyttelsesgraden
for lille på fragt opgaver derfor dette dette rene fragtfly som nok ikke bliver
det sidste.

To af selskabets 14 fly er i dag særlige ”quick change”-udgaver af Boieng 737-flyene, som med en stor fragtdør forrest hurtigt kan laves om fra passager- til fragtfly. Men Quick change-flyene har den ulempe at hattehylderne ikke kan tages ud. Og det betyder, at flyene i fragtversion ikke kan tage de standard-containere, som fylder hele flykabinen ud, men kun kan benytte særlige quick change-containere.

”Det har betydet, at omkring 80 procent af flyenes opgaver har været passagerflyvninger, og kun 20 procent har været med fragt. Oprindeligt var det tanken, at det skulle have været omvendt,” forklarer Klaus Ren, der er direktør for Jet Time.

”Men de har skaffet os nogle gode kontakter på fragtmarkedet, og vi fik mange henvendelser fra firmaer, der gerne ville have os til at operere rene fragtfly for dem,” fortæller Klaus Ren.

Så da Jet Time fik et godt tilbud fra et leasingfirma, slog man til. At det nye fly er en Boeing 737-400 og ikke den mindre 737-300, som de to quick change-fly, betyder, at flyet kan tage 11 containere. Tre mere end ombord på de to

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=81052

Jan
07-10-2013, 09:24
Der blev -400 Cargo'en leveret CPH

Boeing 737 -448(F) 25052 2036 OY- JetTime delivery 05-06oct13 DHN-PSM-KEF-CPH, N-reg after

http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=2

Jan
26-10-2013, 19:40
http://www.airplane-pictures.net/photo/330368/n448ka-jettime-boeing-737-400f/

Jan
07-01-2014, 08:40
Da ser det ud til at JT hælder mod rene fragtflyy fremfor QC varianter.

Det danske flyselskab Jet Time får i løbet af januar sit andet rene fragtfly. Det kommer kun få måneder efter at selskabet fik sit første fragtfly.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=85642

LN-MOW
07-01-2014, 15:19
Det har vært en del problemer med sertifisering av Combi-fraktere etter 2001. Alaska hadde stor suksess med bruken av sine 737-200-combier i Alaska og mellom Alaska og Seattle. Da disse skulle pensjoneres, ville man bruke -400, men FAA ville ikke godkjenne annet enn en fast konfigurasjon med fast vegg mellom cargo og pax. Dette ga Alaska hodebry, da nøkkelen til suksesss var config-fleksibiliteten. De konfigurerte et par maskiner slik, men jeg tror de er gjort om till fullfraktere nå. Det var vanskelig å få lønnsomhet med den faste konfigurasjonen. Regner med at jetTime kanskje har møtt de samme utfordringene.

Jan
07-01-2014, 19:37
Det har vært en del problemer med sertifisering av Combi-fraktere etter 2001. Alaska hadde stor suksess med bruken av sine 737-200-combier i Alaska og mellom Alaska og Seattle. Da disse skulle pensjoneres, ville man bruke -400, men FAA ville ikke godkjenne annet enn en fast konfigurasjon med fast vegg mellom cargo og pax. Dette ga Alaska hodebry, da nøkkelen til suksesss var config-fleksibiliteten. De konfigurerte et par maskiner slik, men jeg tror de er gjort om till fullfraktere nå. Det var vanskelig å få lønnsomhet med den faste konfigurasjonen. Regner med at jetTime kanskje har møtt de samme utfordringene.

Kanske du har ret MOW, de tal Jeg har hørt er at Pax trafik har udgjort 80 pct. Af trafikken på qc'erne

LN-MOW
07-01-2014, 20:12
QC er en litt annen sak, men det kan være relatert til at de ønsker Combi-bruk også .. Men uten fast kontrakt er QC også en dyr operasjon og ..

LN-TIB
08-01-2014, 04:17
Nyttelasten har vel også en tendens til å reduseres på QC maskiner i forhold til rene cargo eller pax. Det er nok endel av regnestykket.

JELSC
08-01-2014, 10:45
Hvis QC maskinerne havde Sky interiør ville Bins så stadig forhindre brug af standard containere?
Hvis nej, vil man så evt kunne sætte Sky interiør i "gamle" 737QC'ere?

LN-MOW
08-01-2014, 11:53
Sky interiør kan ikke retrofittes.

Frequent Traveller
08-01-2014, 12:50
Sky interiør kan ikke retrofittes.Er du sikker, LN-MOW ?

http://www.flightglobal.com/news/articles/southwest-ponders-retrofitting-its-fleet-with-boeings-sky-interior-363718/

LN-MOW
08-01-2014, 14:50
Er du sikker, LN-MOW ?


Ja.

Southwest Airlines is studying retrofitting a portion of its fleet with elements of Boeing's Sky Interior featured on its new 737-700s.

Full retrofit er teknisk mulig, men vil bli så dyrt så dyrt at det ikke er aktuelt.

Frequent Traveller
08-01-2014, 15:27
Runway Girls oppsummering av mulighetene gir en ganske klar utredning : http://www.runwaygirlnetwork.com/2013/12/30/boeing-sky-interior-offered-for-737ng-retrofits/

LN-MOW
08-01-2014, 15:46
Igjen - de snakker om elementer.

The Sky Interior cannot be retrofitted onto existing aircraft; however, similar aftermarket packages to simulate the look of the Sky Interior, including similar pivoting overhead bins for existing 737 and 757 aircraft are available from components provider Heath Tecna

Jan
14-01-2014, 11:33
Da blev freighter nr. 2 leveret, en -300 denne gang.

Boeing 737 -301(F) 23741 1498 OY-JTJ JetTime for delivery feb14 ex DNR ex EC-JUV

http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=2

Jan
04-02-2014, 11:47
Da blev freighter nr. 3 leveret, endnu -400 denne gang.

Boeing 737 -4Y0(F) 24903 1978 OY-JTK JetTime delivery 04feb14CVT-CPH, N-reg ex N451KA

http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=2

Mon ikke QC'erne ryger ud af flåden snart.

Someone
18-08-2014, 07:55
Ser ut som en fjerde frakter, og dette en 737-400, er på vei

http://www.check-in.dk/jettimefaar-fjerde-fragtfly
På under et år har danske Jet Time opbygget en fragtforretning, som snart udvides med et fjerde fly.

JetTime virker være ganske på hugget om dagen og begynner få endel trafikk både gjennom charter, outsourcing og cargo

Jan
12-09-2014, 19:52
Da var den 4 fragter leveret.
http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=2

Oy-jtl

raider66
13-09-2014, 21:52
Er på tur over Atlanteren nå, fra Bangor.

Beste hilsen Espen

Jan
24-09-2014, 11:12
Ser fin og ren ud :)

http://www.airplane-pictures.net/photo/461185/oy-jtl-jet-time-boeing-737-400f/

Someone
24-10-2014, 22:14
Flyr disse på vegne av noen fast på OSL nå om dagen? Så en på cargorampen på mandag og kan ikke huske og ha sett dem her før

Trdfly
25-10-2014, 01:34
Flyr disse på vegne av noen fast på OSL nå om dagen? Så en på cargorampen på mandag og kan ikke huske og ha sett dem her før

De flyver ikke til Oslo med B737F til vanlig nei.
Denne dagen (20.10) fløy JetTime (OY-JTK) for TNT Airways mellom Liege og Oslo, denne dagen også via Billund og Malmö tilbake...