View Full Version : God morgen fra Hång Kång
God altfor tidlig morgen fra Hong Kong.
Nå er det først frokostmøte, der Freia melkehjerter skal deles ut, og så bærer det videre til nytt land. Elefanten strever med å få minibaren 100% likvid før utsjekk, samtidig som han forsøker å prompe i retning av Ritz.
En natt var nemlig alt ukepengene kunne finansiere på Four Seasons Hong Kong. Dæven for et hotell og for noen restaurangutanger de hadde her. Men urk så dyrt.
Ha en fjong dag i solen!
Keypoint
03-09-2013, 06:35
God morgen!
Etter å ha reist mye i luften i det siste befinner man seg faktisk på sin lengste tur. Denne gangen long-haul på bakken. Stavanger-Bodø med Norske Statsbaner.
Å herre jemeni, gi meg styrke. Ikke engang champis på "business". Snakkes om 27 timer... :drink
Ha en bedre dag! :fly
sirpjalle
03-09-2013, 06:47
Gudd mauning fra Forus!
Urk og atter urk, kom arbeidslyst du milde....
Mornings fra Oslo. Sol og pent. Først en tur med bilen til modern innom Hurtigruta da sprekken i vinduet begynner bli litt vel dominerende. Kvelden vel enten få med til overtid eller bodrydding.....hurra :sarc:
SudCaravelle
03-09-2013, 07:06
God morgen herifra.. Det er vanskelig å ikke bli godt humør når man leser disse postene fra Fnate..:)
Avklimatiseringen er i full gang her og vi hadde en middag igjen på Pai Thai (https://www.jumeirah.com/hotels-resorts/dubai/madinat-jumeirah/restaurants--bars/pai-thai/).. Dette er fremdeles en restaurant som burde ha tre stjerner i den betydningen at det er en restaurant man reiser til for å besøke.. var vel tiende besøket i går, hvor mye av tiden gikk med til å måpe..
Nå begynner besøks bookingene for fult og kalenderen begynner å fylles opp for høsten.. Så lang leder Norwegian, men Qatar som en tett oppfølger som transportvalg for gjestene.
I kveld skal det svømmes, (sommerforsettet er å trene mer eller mindre hver dag) etterfulgt av Dexter, nydelig indisk delivery og et glass gammelt fransk.
Nyt dagen..
God Morgen fra Block 18 Angola!
I går kom reiseruta for heimreisa, blir vanleg pendler-rute med AF til CDG, så eg lite HOP! til OSL før SAS tar meg heim til nordvestlandets hovedstad Ålesund. Ser fram til fem uker fritur!
God morgen fra Sørlandet
Straks går turen til en privatskole i Grimstad, deretter tilbake til Arendal, før vi reiser oppover Setesdalen til Hovden i ettermiddag. Uaktuelt å reise herifra til Hovden i morgen tidlig, 0400ish) så da blir Hovdestøylen redningen.
Vet ikke om restauranten der er er til å måpe av, men vi blir sikkert mette :p
Gääääääääääääääääääääääääsp!
4 dagar kvar till helg :p
Fjordheim
03-09-2013, 08:10
God morgen fra tårn suiten på Solstrand, frokost og 3 kopper kaffi er inntatt og konfersansen kan begynne. Litt tung i hodet etter gårsdagens festligheter men det får man leve med. Rommet mitt er nesten like stort som leiligheten min hjemme, men det kan man vel også leve med.
Mvh
Fjordheim
Maurning fra Tananger
La meg litt tidligere enn normalt i går, som betyr at man er ekstra trøtt i dag :drunk:
Opphold og helt greit vær. Spørs om det fortsetter med det i dag.
Traff på en kollega som har vært innom CDG i sommerferien sin, og som ikke har lyst til å reise dit igjen.
Den beste kommentaren hans om CDG var: "Trenge jo GPS for å finna fram der inne" :lol:
Han reiste med KLM fra terminal 2.
Vel, har for lengst bestemt meg for at CDG ikke er en flyplass jeg kunne tenkt meg å besøke.
Anyway, ha en fin dag forumister :)
God morgen fra Forus,
Her i sørvest er det rimelig grått på morgenkvisten.
Mesteparten av dagen går med til planleggingingsmøte med leverandører for brønnintervensjon med fartøy på en av våre brønner på feltet.¨
Siden vi nå er uten rigoperasjoner blir det og lettere å følge med på Flyprat inn i mellom også. :)
Ha en god dag Forumister
ENGM 911
03-09-2013, 08:37
Nå føles det som hjernen min lider av osteporose eller noe i den duren. Første nattvakt er alltid en "høydare".
Da går øvrigheta til sengs og får seg noen velfortjente timer på øye mens dere får jobbe :mol av dere. Slik er det bare - jobbe nå, ikke sitt her og les flyforum, jobb jäklar!!!!
Bizflyer
03-09-2013, 09:15
God morgen fra det Sørlandske hvor solen skinner!
Har funnet kontoret og fått i meg go'morgen jogurten. Ikke verst bare det. Nå er det en del oppgaver som skal forseres i løpet av dagen. Så ikke mer om det...
Er det ikke helg snart da? Kan den komme litt fortere, takk?
En natt var nemlig alt ukepengene kunne finansiere på Four Seasons Hong Kong. Dæven for et hotell og for noen restaurangutanger de hadde her. Men urk så dyrt.
Trodde du var på jobbreise? Da er det vel ingen grunn til å bekymre seg om priser på hoteller? Bare spis, drikk og vær glad!! :drink
Etter å ha reist mye i luften i det siste befinner man seg faktisk på sin lengste tur. Denne gangen long-haul på bakken. Stavanger-Bodø med Norske Statsbaner.
Å herre jemeni, gi meg styrke. Ikke engang champis på "business". Snakkes om 27 timer... :drink
Høres ut som selvpining? Flyskrekk???
Keypoint
03-09-2013, 09:22
Ånei... flyr av yrke, så det hadde vært ubeleilig. Hjelper til med et flyttelass som skal nordover. Returleiebilen gikk i vasken, så det måtte plan B til. Er det rart vi drikker??
Twin Otter
03-09-2013, 09:39
Vekkerklokka på ni. Uvanlig tidlig. Gjesp. Har en avtale nå på formiddagen, og så blir det å slappe av litt før en liten kveldsvakt igjen og så er det langfri. Skal bli deilig!
Bizflyer
03-09-2013, 09:40
Ånei... flyr av yrke, så det hadde vært ubeleilig. Hjelper til med et flyttelass som skal nordover. Returleiebilen gikk i vasken, så det måtte plan B til. Er det rart vi drikker??
Overhode ikke i det hele tatt...... :cheers:
God morgen!
Ha en bedre dag! :fly
Hun skulle virkelig vært noe å samle på, hvis jeg skulle gjort det samme! Hvis ikke det er andre ting som står på tavla da...
God morgen fra destinasjonen til Keypoint! Her kan det forventes 16 grader, regn og litt solbyger i morgen, så velkommen skal du være!
I dag, for min del, blir det å nyte 12 grader og samme været fra innsiden av en stooor frontrute med 40kvadrat seter bak meg, mens jeg tøffer 300 km nordover mot blåere steder, men det er ikke før om 5 timer! Men på jobb må jeg, forhåpentligvis med en innskuddsmaskin i orden, slik at jeg kan levere unna litt gryn. :) Ellers blir det kaffe med feiende flotte folk, samt litt skjitprat med både kolleger og venner før avgang, så her er alt lagt til rette for at det blir en kanon dag!
Håper dere alle også får en knall tirsdag! :)
jcnorway
03-09-2013, 10:15
God morgen fra hovedstaden.
Da har man signert kontrakten med ny arbeidsgiver og begynner på nytt sted og med nye kolleger den 1. desember :) Så får man se om man får fart på Norges svar på delikatessebutikken Hudson News. Vet at en elefnat har hintet frampå om ID-pris på sjokkis ^_^
Ha en fin en!
robertaas
03-09-2013, 12:31
Hilsen fra et sommerlig Oslo. Fører meg allerede klar til neste reise nå etter at jeg kom tilbake søndag. Skjønner at å være de 2 kommende helgene i Norge blir aaaaltfor lenge å vente.
Hva med å prøve Ritz-Carlton. Hadde fin utsikt fra rommet i 117. etasje.
Tommy777
03-09-2013, 16:47
Pompøst og overdådig. Ikke noe for skikkelige helgeekstremister med veldig dårlig tid ;)
G'eftan. Snart på tide å forlate det pompøse hotellet man er innlosjert på for å ta turen til uberpompøse arena Verona og opera i kveld. Fikk beskjed av fruen at jeans ikke var tillatt der så da blir det ett stopp for å finne seg ett snobbeantrekk for en overdådig aften. Godt man har snikeparkering og snikekø på billetten sin så man kan snike seg forbi de andre
Ha en snobbete aften;)
Trodde du var på jobbreise? Da er det vel ingen grunn til å bekymre seg om priser på hoteller? Bare spis, drikk og vær glad!! :drink
?
Tror de hadde blitt litt mollefunkne om jeg hadde kommet med den fakturaen der.
Da må jeg først få flere ukepenger. Ritz koster nesten det samme som FS, hvilket er litt mye. Dessuten er jeg jo selverklært FS fanboi. De er mer uformelle og hyggelige der (nå vet jeg noen som får øyne til å rulle og dampen stiger ut av ørene) enn Ritz, som jeg synes er litt stivt er og formellt.
robertaas
03-09-2013, 23:11
Pompøst og overdådig. Ikke noe for skikkelige helgeekstremister med veldig dårlig tid ;)
Skjønner dette er et forsøk på humor, men her er treffsikkerheten langt dårligere enn vanlig.
Ritz-Carlton i Hong Kong er alt annet enn pompøst og overdådig selv om det er er litt over middels i pris. Og t-banen fra flyplassen stopper i kjelleren på hotellet hvor man også kan sjekke inn når man skal tilbake. Så om man har dårlig tid i Hong Kong kan man neppe gjøre noe bedre valg.