PDA

View Full Version : Flynonstop lukter på et fly til

storg
02-09-2013, 16:41
I forbindelse med en artikkel på fvn.no (http://www.fvn.no/okonomi/regnskap/--En-voldsom-utfordring-2466047.html) som omhandler økonomien i Flynonstop og moderselskapet basert på fjorårets regnskap, antyder Henning-Olsen at de vurdere et ekstra fly. Han sier også at det går sakte men sikkert bedre, men at det er utfordrende.

Sitat fra artikkelen: Det går pent oppover, men sakte og stille. Jeg skal ikke legge skjul på at det er en voldsom utfordring, sier Espen Hennig-Olsen (58).

peterfox
02-09-2013, 16:56
Det er klart at det er en voldsom utfordring. Mitt Guestimate på belegg er siden oppstart rundt 45 %

96adrian
02-09-2013, 17:45
Hadde ikke gjort noe med et fly til. Blir litt kjedelig med samme reg hele tiden her nede ;)

Blir det en ny ERJ-190, eller noe mindre (eller større :D)?

Bizflyer
02-09-2013, 18:06
Det er klart at det er en voldsom utfordring. Mitt Guestimate på belegg er siden oppstart rundt 45 %

Ja, dine guestimater gir oss jo absolutt ingen ting her. Like greit å holde tåta om man ikke vet noe mer. :rolleyes:

LN-MOW
02-09-2013, 23:19
Belegget er egentlig uinteressant. Det er inntektene som er interessant. Marginene er ørsmå i bransjen. Å tjene penger på en så liten flåte er bortimot umulig. Klarer de å øke til 8-10 kjerrer, skal jeg gi dem en mulighet, men de går nok tom for cash lenge før de kommer dit.

Radiv
03-09-2013, 14:37

Kommer ikke dette frem noe sted, for de andre selskapene er vel dette åpen informasjon. Er det opp til selskapet å rapportere om slikt?

PS savner fortsatt icon for FlyNonstop man kan legge til innlegg her på forumet, noen som jobber med det?

storg
03-09-2013, 15:30
Kommer ikke dette frem noe sted, for de andre selskapene er vel dette åpen informasjon. Er det opp til selskapet å rapportere om slikt?

Siden selskapet ikke er på Børsen så må de vel ikke rapportere dette nei.

LN-JTE
03-09-2013, 19:59
Hadde ikke gjort noe om FNS ble underleverandør til NAX for å fly der -800 blir alt for stor ;) Men håper de klarer seg :)

OJB
05-09-2013, 08:40
Belegget er egentlig uinteressant. Det er inntektene som er interessant. Marginene er ørsmå i bransjen. Å tjene penger på en så liten flåte er bortimot umulig. Klarer de å øke til 8-10 kjerrer, skal jeg gi dem en mulighet, men de går nok tom for cash lenge før de kommer dit.

Ingen har greid å tjene penger på 1 eller 2 maskiner over tid.
Man må minst ha 4-5 kjerrer for å gå break even og som MOW sier over , 8-10 for å tjene penger til sine eiere og livet for øvrig.

OJB
05-09-2013, 08:41
Hadde ikke gjort noe om FNS ble underleverandør til NAX for å fly der -800 blir alt for stor ;) :)

Det er nok ikke aktuelt.

Piper
05-09-2013, 09:05
Ingen har greid å tjene penger på 1 eller 2 maskiner over tid.
Man må minst ha 4-5 kjerrer for å gå break even og som MOW sier over , 8-10 for å tjene penger til sine eiere og livet for øvrig.

Men blir ikke dette litt forskjellig fra et vanlig flyselskap?

FlyNonstop "leier" flyet fra Denim Air og blir på en måte en del av et større selskap. Vil jo tro at det blir litt mer rasjonelt med hensyn til drift.

LN-MOW
05-09-2013, 12:12
Driftskostadene blir høyere for FNS når man leier inn fra andre, men de slipper å måtte hoste opp kapitalen. Husk at Denim skal tjene penger også - og de skal ha sitt uansett hvor mye eller lite man kjører inn på måneden ...

Piper
05-09-2013, 17:41
Tenkte mest på alle andre, administrative ting, som skulle til for å drifte et eget flyselskap. Nå blir alle de tingene delt på alle flyene til Denmi.

Driftkostnadene for FNS hadde vel blitt mye høyere skulle de hatt alt selv?

LN-MOW
05-09-2013, 19:11
Mindre kapitalkrevende, men høyere direkte kostnader ... Bokføringsgymnastikk.