View Full Version : God mandag fra Forus!
sirpjalle
26-08-2013, 06:20
God morgen godtfolk!
Hmmm, tidlig på jobb i dag, men det var ikke noe poeng å bli liggende i sengen, da man ikke fikk sove i natt på grunn av ryggen. Så da var det bare å gi opp, og komme seg på jobb heller og gjøre noe nyttig!
Nuvel, ha en fin en forumister! :)
God morgen fra rushtidslinje 435 på Ring 2, formen er fortsatt sådær etter helga og man halter rundt etter å ha pådratt seg noen merkelige skader på venstrebein og fot. Nok om det, snart er det ny helg og helt sikkert flere nye muligheter!
Bare denne mandagen går fort nok unna så..ha en fin dag!
Chriscross
26-08-2013, 07:15
God morgen fra Bergen. Fant ut at helikopterevakueringskurssertifikat gikk ut denne måneden, så det blir å plaske i vannet og snurre rundt og rundt i dag og i morgen.
Mornings fra bartebyen
Seinvaktuke, men avslutter dagen med harrytur til Storlien for å hente siste rest av bestillingen til 4*40-årsdag,som skal feires med brask og bram på lørdag.
Ha en bedre mandag :D :)
God morgen fra tannlegekontoret!
Nå er det bare å pakke og gjøre seg klar for en aldri så liten USA-reise i morgen!
Ha en fin mandag :)
Bizflyer
26-08-2013, 09:22
God morgen fra det Sørlandske!
Her skinner solen, og det er da forbasket at man skulle måtte gå på jobb i dag. Skulle heller blitt over på hytta så man kunne nyte dagen i solen på terassen der. Men men, så må man heller håpe på at godværet kommer tilbake til helga igjen.
Så får man helder holde ut med kontortjeneste resten av dagen. Ble møtt av en enorm 2 mastret seil-yacht utenfor kontoret i dag. Felicita West er en kraftig skute med 60 meter høy mast, 2 nedfelte småbåter i dekk. Ja, den var skikkelig sexy. Er til salgs for 200 mill hvis noen skulle ha penger til overs. Kan også leies på ukebasis for 1,3 mill. Inkl et mannskap på 12. Jaja. Noen har for mye penger tydeligvis....
Fortsatt god mandag!
BF:cool2
Bizflyer
26-08-2013, 09:26
Sånn ser skuta ut forresten
http://img.tapatalk.com/d/13/08/26/ahu4a2a9.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/08/26/hymutatu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/08/26/e8apy6y8.jpg
SudCaravelle
26-08-2013, 09:37
God morgen fra Beitostølen - herlig kultursjokk for barna. Syv grader og knallblå himmel, men fine enogtyve meldt senere på dagen.
Hadde en fantastisk lunsj på vei opp i går på Noraker Gård hvor vi ble servert egenprodusert rakfisk - anbefales sterk.
Nå er det ut og vise barna sau, ku osv.
Nyt dagen.
Morn frå Trondheim. Landsdelen har vist seg fram frå ei strålande side siste dagane, var på hytta i helga og fekk teke i bruk siste soverommet som faktisk soverom. Det har vore lager dei siste 28 åra, seier ryktet... Vart ganske så bra.
Kina-reisefeberen rumlar i det fjerne, og eg ynskjer meg helgetur før jul med frøkna. Vanskeleg å finne lærarvenlege flytider til rimelege reisemål frå Trondheim.
Ha ein bra dag folk!
God morgen fra Sortland igjen!
Fra 22 grader i skyggen og knallsol, til 12 grader, sørvestlig kuling og regn. Velkommen til det nordnorske klimaet sier jeg bare! I dag kan man konstantere at det er skikkelig innevær, så nå går det i serier på Netflix, med kaffe i kanna og humøret på topp!
Turen går nedover i ettermiddag, og er spent på været over Vestfjorden. Men som vi sier i Finnmark: vi tar det som det kommer!
Skal over til England en tur i desember. Kanskje man skal satse på FlyNonstop for turen?
Ha en fin mandag!
Sånn ser skuta ut
Gratulerer med ny båt. Hvor mye er den oppstilt i? Hvor mange hester og koppholdere har den?
God morgen fra kantina på LHR. Stappfull flight fra SFO. Det inkluderer stappfullt med ID pax i crew seter. Gudene må vite hvor de satt under take off. Da en fant ut at han skulle sitte i klappsetet ved fotenden av setet mitt og stirre på meg i 10 timer var det imidlertid nok. En kjapp prat med kabinsjefen og han ble flyttet prompte. Han var ikkje bild (himlemedøya)
Vel vel. Kaffe, champis.... kos døkk.
Bizflyer
26-08-2013, 12:55
Gratulerer med ny båt. Hvor mye er den oppstilt i? Hvor mange hester og koppholdere har den?
Oppstilt i? Er det Lillestrømsk?:stir Den har 8 seil, sengeplass til 13, mannskap på 12, dekksplass til 36 bikinidamer, kjøleskap til 24 cola og 12 Japp, vinskap til 20 flasker champers, fryse til 12 flasker Jägermeister, middagsservise til 24, askebeger til 72 og 124 flaskeholdere strategisk plassert rundtforbi.
Det inkluderer stappfullt med ID pax i crew seter. Gudene må vite hvor de satt under take off. D
På dass!:fly
a en fant ut at han skulle sitte i klappsetet ved fotenden av setet mitt og stirre på meg i 10 timer var det imidlertid nok. En kjapp prat med kabinsjefen og han ble flyttet prompte. Han var ikkje bild (himlemedøya)
Satt du på turistklasse? Trodde ikke man hadde klappsete foran seg i F?
Nuvel! Det er vel ikke rart at du drikker.....
Oppstilt i? Er det Lillestrømsk?:stir Den har 8 seil, sengeplass til 13, mannskap på 12, dekksplass til 36 bikinidamer, kjøleskap til 24 cola og 12 Japp, vinskap til 20 flasker champers, fryse til 12 flasker Jägermeister, middagsservise til 24, askebeger til 72 og 124 flaskeholdere strategisk plassert rundtforbi.
Ikke galt. Oppstilt i er jo hvor langt speedometeret går. Et vesentlig parameter for kvalitet.
Satt du på turistklasse? Trodde ikke man hadde klappsete foran seg i F?
Nuvel! Det er vel ikke rart at du drikker.....
Sammen med almuen? Jeg??? Nei, nei, nei.
I annen etage på dumboen er det et sete, 62K, med flere meter foran bena før det er et klappsete. Der sitter crew ved take off/landing.
God ettermiddag fra Forus,
Tilbake etter fin helg med flyvenner i Danmark.
Rimelig travel dag og uke fremover.
Slik finværet er nå vil det blir tur på fjorden i ettermiddag.
Satser på litt fisk også for middagen i morgen.
Ha en fortsatt fin dag Forumister.
robertaas
26-08-2013, 13:43
Ikke galt. Oppstilt i er jo hvor langt speedometeret går. Et vesentlig parameter for kvalitet.
Trodde det var LYS-tall som gjalt, men det er jo noen år siden jeg som rormann til mannskapets store begeistring førte båten forbi de i regattaen med høyere LYS-tall.
Ellers god dag fra sommerlig Oslo. Dette kunne vært en ypperlig feriedag.
God ettermiddag fra et sted over alpene på tur fra Barcelona. Uvanlig østlig kurs i dag, men frem kommer vi vel uansett. En time sen, så spørs om man rekker DY videre til Evenes som planlagt. Blir vel siste flyet hjem og kort natt. Forøvrig fungerer ikke Wifi til annet enn Flyprat.no i dag. Noen som har satt pri på sufring? ;)
God formiddag fra Buenos Aires. Nok en klar og kjølig vårdag... Gjøre unna litt shopping i dag. Og etter 3 dager med biff har vi planer om å sjekke ut en sjømatrestaurant i dag. I morgen går ferden videre til Uruguay for enda mer biff & rødvin.
Ha en aldeles fortreffelig dag:)
G'fåremiddag, ja ! Her vestsørøstpå er grillen akkurat fyrt opp .. har et knippe kyllingstykker som skal go'grilles til lunch og for senere bruk. Sol og fint, og aner det første pust av høst - morgen og kveldstemperaturene har begynt å falle til det svært behagelige.
Sen arbeidsstart i dag - pga interne forskyvninger ble det litt kluss med vekslingen i Thailand, så da blir det å passe på chat'en noen timer etter midnatt norsk tid i kveld. Men det går vel det også. Hvis ikke får jeg løpe rundt i ring med armene veivende over hodet til de blir borte.
Men nååå ... grill !!