PDA

View Full Version : Hotell - forventet rom ferdig rydda?

AirbusTrond
16-08-2013, 19:00
Hallo folkens fra Hotel Royale Bucuresti!

Lurte på om det er noen generelle retningslinjer på når man kan forvente at hotellrommet ryddes, vaskes og klargjøres for neste natt.

Det hender at jeg som turist drar sent ut 11-12 og vender tilbake etter et tre-fire timer. Som regel er erfaringen at alt er ryddet, håndklær erstattet etc ved retur.

På dette hotellet var jeg i går ute ca 1130 og tilbake 1600. Ingenting var gjort. Sa at håndklebytte var ok.

I dag var jeg ute fra 1100 med retur 1720. Ingenting var gjort! Da var jeg mildt sagt forbannet. Det skal være et firestjernes hotell og jeg har Delux-rom.

Noen som har noen retningslinjer å vise til. Eller erfaringer? Hvordan stiller det seg for meg, bør jeg formelt klage?

JoeW
16-08-2013, 19:03
Hvis jeg er tilbake klokken fire-fem uten at housekeeping har vært der, ringer jeg og ber dem fikse det.

Bacardi
16-08-2013, 19:07
Hadde du DND-skilt på døra?

Hvis ja, så er det forklaringen, hvis ikke, snakk med resepsjonen så de påser at at vasken blir foretatt, evt. oppgraderer deg resten av oppholdet grunnet manglende levering.

Det vanlige er vel å ta borom 10-14, muligens senere start i helgene.

Generelt tips på klager på hotell er å si fra med en gang, da kan de gjøre noe med det. Er du i utlandet er jo en voucher/poeng ikke nødvendigvis noe du har bruk for dersom du ikke skal returnere innen det året gavekort mm. som regel er gyldig.

AirbusTrond
16-08-2013, 19:11
Hadde du DND-skilt på døra?

Hvis ja, så er det forklaringen, hvis ikke, snakk med resepsjonen så de påser at at vasken blir foretatt, evt. oppgraderer deg resten av oppholdet grunnet manglende levering.

Det vanlige er vel å ta borom 10-14, muligens senere start i helgene.

Hadde DND fram til 11 i dag, men snudde det til "Please tidy up" da jeg gikk ut 11. Oppadering blir nok vanskelig, for i går var forklaringen at hotellet var helt fullt.

(Det merkverdige er at dette som regel skjer meg på de dyreste hotellene jeg bor på. Har hatt 14 dager på Hotel Odessos i Varna, som koster 300 NOK døgnet, og det har ALDRI sjedd at ting ikke har vært klart om jeg har vært tilbake fra 15 og utover)

Discus
16-08-2013, 19:23
De har ikke en sånn liten lur lapp med liten skrift som sier legg meg på høykant på stålampen hvis du vil at vi skal bytte sengetøy og re opp sengen el.l.?

AirbusTrond
16-08-2013, 19:28
De har ikke en sånn liten lur lapp med liten skrift som sier legg meg på høykant på stålampen hvis du vil at vi skal bytte sengetøy og re opp sengen el.l.?

Ikke noe sånt her, bare lure folk... Ingenting var gjort. Jeg sløser litt med håndklær. Når ting endelig var "klart" 1810 var håndklær byttet, men det var ikke tilført ny såpe etc, og gulvet var ikke støvsuga.. Men, jeg ser at hotellet har fått blandet kritikk for personalet. Han jeg møtte i dag var enten frekk, dum eller kunne ikke godt nok engelsk til å forklare seg. Beklagelse hørte jeg ikke det spor av, snarere det motsatte.