PDA

View Full Version : Forskjell på SAS Plus og Plus Full Flex?


RWY 24
16-08-2013, 01:21
Jeg ser at SAS operere med Plus med og uten full flex, men sliter med å finne noe sted på SAS' sider som beskriver forskjellen. Er Plus uten full flex mindre/ikke refunderbar?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har behov for en billett mellom OSL og BGO som lar seg avbestille ca. to timer før avgang og helst full refusjon. Full flex koster 300 kr ekstra.

Peppep
16-08-2013, 01:27
Begge kan avbestilles fullt ut, uten gebyr. Flex kan endres gratis innenfor samme (eller billigere) bookingklasse, men man må betale mellomlegget (uten gebyr) til høyere bookingklasser. Full Flex kan endres til alle bookingklasser.

RWY 24
16-08-2013, 01:28
Tusen takk! Da blir det uten full flex (og 300 kr spart) :)

NordicMaster
07-10-2013, 21:38
Jeg ser det Peppep skriver, men jeg klarer ikke helt å tro det jeg leser. Er det virkelig slik at man først kan bestille en SAS Plus-billett, dernest følge med på SAS Plus-prisene og når de går ned så bestiller man bare til den lavere prisen og får 100% refundert av det man betalte for den gamle billetten?

Discus
07-10-2013, 21:40
Jeg ser det Peppep skriver, men jeg klarer ikke helt å tro det jeg leser. Er det virkelig slik at man først kan bestille en SAS Plus-billett, dernest følge med på SAS Plus-prisene og når de går ned så bestiller man bare til den lavere prisen og får 100% refundert av det man betalte for den gamle billetten?

Tror det er sjelden SAS Plus-prisene går ned, men i så fall burde det jo være mulig. Har selv gjort det med Premium Economy hos BA når de gikk fra normalpris til tilbudspris. (Kostet mindre å endre enn det jeg sparte)

NordicMaster
07-10-2013, 21:48
Tror det er sjelden SAS Plus-prisene går ned, men i så fall burde det jo være mulig. Har selv gjort det med Premium Economy hos BA når de gikk fra normalpris til tilbudspris. (Kostet mindre å endre enn det jeg sparte)

Jeg spør fordi OSL-NCE-OSL gikk ned 850,- fra i går til i dag. Var 3 194,- er 2 361,- (19.-20. oktober)

Dash
07-10-2013, 21:53
Et gjerrig tips fra meg. Lag e-mail alert på expertflyer, så får du mail vist det blir ledig i lavere bookingklasser på DIN flygning.

NordicMaster
09-10-2013, 14:23
Ved et mirakel så gikk prisen ned ytterligere 500,- Dermed var den ny runde med bestilling og avbestilling. Her må det da være mange penger å spare for den som reiser mye i Plus og følger med / bruker expertflyer. Er dette "the holy ticketing grail"?

Vegasbaby
29-10-2013, 18:40
Hvor lang tid tar det egentlig før pengene blir refundert ved avbestilling? Avbestilte en SAS plus reise 19. okt, men fremdeles ikke sett snurten av disse på kredittkortet. Når bør jeg etterlyse dem/purre?

B757
29-10-2013, 19:39
Hvor lang tid tar det egentlig før pengene blir refundert ved avbestilling? Avbestilte en SAS plus reise 19. okt, men fremdeles ikke sett snurten av disse på kredittkortet. Når bør jeg etterlyse dem/purre?

Avbestilte en plus reise selv den 16.okt. Snakket med SAS-chatten i stad, og da ble visst pengene satt inn igår i følge han. Er vel mange refunderinger å håndtere nå om dagen.

Vegasbaby
29-10-2013, 22:15
Avbestilte en plus reise selv den 16.okt. Snakket med SAS-chatten i stad, og da ble visst pengene satt inn igår i følge han. Er vel mange refunderinger å håndtere nå om dagen.

Takk for svar - da avventer jeg noen dager. Regner ikke med at det er nødvendig (eller lønner seg) med noen purring.

Cecilie
29-10-2013, 22:43
Det tok ca en uke for min del. Avbestilte 10.oktober og fikk pengene rundt 17.-20.okt.

Vegasbaby
04-11-2013, 08:59
Tålmodigheten min begynner å bli tynnslitt med SAS. Over to uker, og ennå er ikke pengene refundert. Og tredje purring via chat ga følgende svar:
Tony: Our internal system hasn't been working as it should. I'll send a reminder to our office.
Argh.

jameson82
04-11-2013, 09:04
På BGO fredag så sto jeg å ventet på boarding ved gaten, overhørte jeg en med fullflex som sto på waitinglist.
Han var småforbanna siden dette var det 3.flyet han forsøkte å komme til Oslo med.
Da han kom ombord gikk han langt bak i flyet selv om det var ledige seter i pluss.
Finnes det go full flex også?

Flight Cancelled
11-12-2014, 19:10
Behøver et siste innenriksleg med SAS for å komme meg hjem etter at jeg ankommer OSL med LH via FRA. Jeg har lagt inn god tid i FRA (FCT-tid) men det er om FRA-OSL blir forsinket med mer enn 45 minutter at jeg kan få litt dårlig tid på OSL.

Ankommer 14:20, og ser på en avgang 15:50 (vanlig billett) til endedestinasjonen ettersom at det ikke var ledige bonusseter. Om jeg da ikke rekker det flyet, har jeg noen fordeler med Plus Full Flex kontra vanlig Plus for å få sete på 19:45 avgangen (dette er to dager før jul, så antar flyene er ganske så fulle)?

Peppep
11-12-2014, 19:24
Ikke annet enn prisen. Med Plus må du betale mellomlegget opp til ledig bookingklasse på 19:45-avgangen, med Plus Full Flex må du betale en skyhøy pris i utgangspunktet, men kan da velge fritt blant alle avganger med ledige seter uten mellomlegg. Er det fullt, så er det fullt.

KristianSk
11-12-2014, 19:33
Dette er bare en observasjon jeg har gjort meg, og godt mulig den er gal.

På meg virker det som at Full flex prisen ligger fast og at man med vanlig Plus i værste fall kommer likt ut med prisen av full flex. Tar jeg feil?

Are G
11-12-2014, 20:34
Tror du har rett i det Kristian.
Full flex er nok i hovedsak for jobbreisende med avtaler..

aboerr
11-12-2014, 20:34
Dette er bare en observasjon jeg har gjort meg, og godt mulig den er gal.

På meg virker det som at Full flex prisen ligger fast og at man med vanlig Plus i værste fall kommer likt ut med prisen av full flex. Tar jeg feil?


Det er slik jeg har tolket det også.
D.v.s. at du alltid er tjent med å kjøpe billigst mulig Plus. Vil uansett ikke bli dyrere enn full flex totalt sett.

Flight Cancelled
12-12-2014, 05:54
Ikke annet enn prisen. Med Plus må du betale mellomlegget opp til ledig bookingklasse på 19:45-avgangen, med Plus Full Flex må du betale en skyhøy pris i utgangspunktet, men kan da velge fritt blant alle avganger med ledige seter uten mellomlegg. Er det fullt, så er det fullt.
Plus kostet 2100, Plus full flex 2300. I så tilfelle har jeg definitivt å tjene på å betale 200 mer om jeg da slipper mellomlegg ved endring i etterkant. :)

Dash
12-12-2014, 09:58
Plus kostet 2100, Plus full flex 2300. I så tilfelle har jeg definitivt å tjene på å betale 200 mer om jeg da slipper mellomlegg ved endring i etterkant. :)

Hæ? Mellomlegget vil ikke være mer enn 200 kr. Da Plus Full flex er den høyeste prisen man kan betalte.(I hvertfall som oftest).

Ph34r
12-12-2014, 12:49
Ser ingen grunn til å kjøpe PLUS Full flex. Du kan kun tape på det så vidt jeg kan forstå.