View Full Version : DY LN-LNC/EI-LNC - status
Ser man forventer at denne begynner montering på produksjonslinjen på Everett mandag 19/8.
Da var det første bildet av flyet kommet ut, nest bakerst, det som har blått ''stilrase'' rundt...
http://paineairport.com/kpae6639.htm
ser ut til å ha kommet seg ut av den blå stillasjen, nr.3 forfra..
http://paineairport.com/images/kpae9776.jpg
Hvem skal pryde halen på denne maskinen?
<mod>
Statustråder om flyindivider skal være status om flyindividet. Diskusjoner om nasjonalitet og baser og hva man synes om halehelter fra forskjellige land kan tas andre plasser.
</mod>
Christoffer D. Andersen
15-09-2013, 11:02
Når kan man forvente at denne blir overlevert til Norwegian?
Når kan man forvente at denne blir overlevert til Norwegian?
I løpet av november må den være overlevert. 29 nov. starter rutene til Fort Lauderdale, så da trengs det flere fly i trafikk.
_volcom_
30-09-2013, 21:59
Noen som vet åssen det ligger an med denne maskinen ? Skal på omvisning på Boeing i morgen så hadde vært kjekt å se denne der oppe.
Den skal stå i posisjon 3 på linjen i følge 787 bloggen
_volcom_
30-09-2013, 22:22
Takk for raskt svar. Synd en ikke får tatt bilder der.
Den skal stå i posisjon 3 på linjen i følge 787 bloggen
care to share that blog ? :wow:
http://nyc787.blogspot.no/
På Googledokumentene som er vedlagt finner man det meste om de fleste 787 maskinene.
Takk for raskt svar. Synd en ikke får tatt bilder der.
Bildet av maskinen i dag er helt likt dette(se link under), datert 9.September, utifra Bloggen... som jeg stoler MEGET på, de oppdaterer liste ofte flere ganger i døynet....
ser ut til å ha kommet seg ut av den blå stillasjen, nr.3 forfra..
http://paineairport.com/images/kpae9776.jpg
HenrikL92
01-10-2013, 10:01
Hoppas -LNC kommer som en räddande ängel och fungerar klockrent när den börjar flyga för DU.
Man trenger LNC for å dekke øket produksjon. (FLL)
LNC er nå ferdigmalt
http://www.flickr.com/photos/moonm/10283551913/
LNC er nå ferdigmalt
http://www.flickr.com/photos/moonm/10283551913/
"Morsomt" navn på bildet :)
Airbus 330
15-10-2013, 19:13
Beklager litt avsporing, noen som vet hva som har skjedd med painairport sidene?
Likte denne siden, med masse flotte bilder av nye fly.
Andreas?
Den er fortsatt der, den .. ? Hvilken adresse bruker du?
Airbus 330
15-10-2013, 19:21
Den er fortsatt der, den .. ? Hvilken adresse bruker du?
Har alltid brukt denne http://paineairport.com/ men den har ikke virket siste uka her hos meg :headbang
http://kpae.blogspot.com/
Airbus 330
15-10-2013, 19:24
Man takker, da er kvelden reddet :up:
Klart for first flight. EI-LNC er c/n 34795/136 og skal testflys som BOE650.
BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 14:00 PDT Tuesday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 14:18 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 PUW PDT MWH145006
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) 16:00 PDT Tuesday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 16:40 PDT.
Expected route: EPH WEBVE
raider66
29-10-2013, 21:24
Litt off topic, men er det bare jeg som synes Norwegian.com titlene er litt underdimensjonerte på 787?
Espen
Da ser det ut som at flightplanen er kansellert .. nytt forsøk i morgen?
Da ser det ut som at flightplanen er kansellert .. nytt forsøk i morgen?
Tipper de leier inn HiFly i stedet!
Prøver igjen ....
BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 09:30 PDT Wednesday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 09:48 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 KARPS PUW PDT MWH145006
BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) 11:30 PDT Wednesday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 12:15 PDT.
Expected route: EAT WEBVE
Glean EBG
30-10-2013, 22:58
Ser ikke ut som den kommer i lufta i dag heller
Meldt forsinket til 1510PDT -- dvs omtrent nå.
En ny sitron med bremseproblemer?
Begynner ikke dette å bli vel knapt med tid med tanke på rutestart 29. november?! Hvor lang tid tar det normalt fra første testflight til flyene har vært overlevert?
Bilde fra i går, da det ble foretatt taxitest (Matt Cawby)
http://paineairport.com/images/kpae9954.png
Begynner ikke dette å bli vel knapt med tid med tanke på rutestart 29. november?! Hvor lang tid tar det normalt fra første testflight til flyene har vært overlevert?
det blir i allefall ikke ikke mye dødtid på lnc hvis man tar høyde for at lnc har samme frekvens på testflighter fram til levering. lnb hadde første flight 3/8 og ble flydd over 25/8, og var da innom Irland på tur over. Men det kan vel hende ting går litt kjappere denne gangen, selv om 22 dager fra first flight til levering sikkert ikke er noe utenom normalen..?
NAX8787 22/11/2013 PAE DUB 788 EILNC
Så får'me sjå! :)
Here we go again ..... Third time lucky?
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 09:00 PDT Thursday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 10:40 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 PUW PDT PELLY
BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 11:00 PDT Thursday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 11:30 PDT.
Expected route: BATUM PELLY WEBVE
Nå har ikke jeg helt oversikten over når DY starter sine longhaul operasjoner fra CPH, men skal denne der til? Eller går den inn på ARN og OSL basen til å begynne med?
Og så var den kansellert igjen .. denne gangen mistenker jeg at været har skylden. Ser av webcam at det er ganske så 'grått' ....
HenrikL92
31-10-2013, 20:59
Nå har ikke jeg helt oversikten over når DY starter sine longhaul operasjoner fra CPH, men skal denne der til? Eller går den inn på ARN og OSL basen til å begynne med?
Går den PAE-DUB-ARN lika som -LNB, med tanke på motorbytet som gjordes på ARN direkt efter leverans på -LNB
Man får håpe Boeing er på hugget denne gangen så alle Service Bulletins etc er tatt før levering ..
Prøver igjen .. ihvertfall ingenting i veien med været i dag ...
BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 08:30 PDT Friday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 08:48 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU HQM GEG PUW MWH
BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 11:00 PDT Friday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 11:30 PDT.
Expected route: SUBDY MWH PAE
Prøver igjen .. ihvertfall ingenting i veien med været i dag ...Dæven du, det var ikke noe småtur den var ute på. Helt til New Caledonia da...
Får håpe denne blir bedre sammenskrudd en LNB og at den kommer såpas tidlig at de kan få flydd den inn før den trengs i produksjonen. Kan jo virke som om Boeing faktisk har gitt den prioritet i produksjone og testfasen.
Nuvel - forumsoftwaren vet nok ikke forskjell på radiofyr og flyplasser .. ;)
Da varr'n avgårde .. hex er 4CAB4D.
Nu flyger den
http://www.flightradar24.com/BOE650
Bilde av landingen
http://paineairport.com/images/kpae9966.png
HenrikL92
04-11-2013, 10:23
Är 22/11 beräknat leveransdatum än?
Är det något bestämt om -LNC går in på FLL linjen på en gång eller tar -LNA/LNB det? Är väl CPH som har premiär på den rutten den 29/11.
En kompis till mig som jobbar på ARN hade hört att -LNC skulle ankomma ARN efter stoppet på DUB på samma sätt som -LNB gjorde. :)
Är 22/11 beräknat leveransdatum än?
Är det något bestämt om -LNC går in på FLL linjen på en gång eller tar -LNA/LNB det? Är väl CPH som har premiär på den rutten den 29/11.
En kompis till mig som jobbar på ARN hade hört att -LNC skulle ankomma ARN efter stoppet på DUB på samma sätt som -LNB gjorde. :)
Det er vanskelig å bekrefte noe som helst i luftfarten, men den er ihvertfall satt opp til å gjøre følgende:
DY8787 22.11.2013 PAE DUB EILNC 2200 0630/1
- Om den går DUB-CPH, eller DUB-ARN etter ankomst vet jeg ikke.
DY7041 29.11.2013 CPH FLL EILNC 1415 0100/1
DY7032 30.11.2013 FLL OSL EILNC 0230 1135
DY7031 30.11.2013 OSL FLL EILNC 1440 0100/1
DY7036 01.12.2013 FLL ARN EILNC 0230 1200
DY7035 01.12.2013 ARN FLL EILNC 1415 0100/1
DY7042 02.12.2013 FLL CPH EILNC 0230 1145
DY7041 02.12.2013 CPH FLL EILNC 1415 0100/1
DY7032 03.12.2013 FLL OSL EILNC 0230 1135
DY7031 03.12.2013 OSL FLL EILNC 1440 0100/1
DY7036 04.12.2013 FLL ARN EILNC 0230 1200
DY7035 05.12.2013 ARN FLL EILNC 1415 0100/1
DY7042 06.12.2013 FLL CPH EILNC 0230 1145
DY7041 06.12.2013 CPH FLL EILNC 1415 0100/
Det kan se ut som om LNC har fått los i produksjonen
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AtfsHdXQ5rl9dFp4b1hETmNQNzN0b2dSUlRNWEFOO VE&single=true&gid=19&output=html
Ingen av de 4 maskinene før, har kommet seg opp i lufta. Nå er riktig nok en av disse en 787-9 som sikkert kommer til å bruke lang tid før den er på vingene, men LNC ligger i alle fall forran 3 tidligere produserte -8 maskiner. Det at den faktisk har vært på vingene betyr jo også at Boeing har kommet så langt som til å drive feilretting. Jeg vil tro at denne setter ny rekord i tidsbruk fra produksjonsstart til Flyaway.
Når denne er levert til DY regner jeg med at den til å begynne med settes inn på flyvninger som gjør at den mest mulig er innom ARN, som jo er hovedverksted for vedlikeholdet på disse.
HenrikL92
06-11-2013, 20:19
Det kan se ut som om LNC har fått los i produksjonen
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AtfsHdXQ5rl9dFp4b1hETmNQNzN0b2dSUlRNWEFOO VE&single=true&gid=19&output=html
Ingen av de 4 maskinene før, har kommet seg opp i lufta. Nå er riktig nok en av disse en 787-9 som sikkert kommer til å bruke lang tid før den er på vingene, men LNC ligger i alle fall forran 3 tidligere produserte -8 maskiner. Det at den faktisk har vært på vingene betyr jo også at Boeing har kommet så langt som til å drive feilretting. Jeg vil tro at denne setter ny rekord i tidsbruk fra produksjonsstart til Flyaway.
Når denne er levert til DY regner jeg med at den til å begynne med settes inn på flyvninger som gjør at den mest mulig er innom ARN, som jo er hovedverksted for vedlikeholdet på disse.
-LNC är planerad att flyga från FLL basen som du ser i Thomas post ovan.
Avgårde på en testflight i dag ..
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 11:00 PST Thursday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 12:18 PST.
Expected route: SEA J523 TOU HQM AST WATTR WEBVE
En liten times tur i dag også ...
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 14:30 PST Sunday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 15:36 PST.
Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE JUGBA
Pkjinvest
11-11-2013, 11:02
Heihei, noen som vet hvor lang tid de bruker på å skru sammen en Dreamliner 787-8 fra start til slutt?
KR
jameson82
11-11-2013, 11:44
Heihei, noen som vet hvor lang tid de bruker på å skru sammen en Dreamliner 787-8 fra start til slutt?
KR
Det tar 2 minutter og 30 sekunder :D
http://www.youtube.com/watch?v=eY23Wq_wUNA#t=136
Heihei, noen som vet hvor lang tid de bruker på å skru sammen en Dreamliner 787-8 fra start til slutt?
KR
LItt avhenging av hva du mener med start til slutt. Er det fra man begynner å sette det sammen i final assembly line og til flyet trilles ut og kan males?
Pkjinvest
11-11-2013, 16:34
Jepp, fra man starter å sette det sammen til flyet kan trilles ut og kan males. F.eks. EI-LNC, ca. når startet de å montere denne maskinen som nå testflys?
KR
Boeing begynte vel og sette sammen LNC ca 19 august. Og den rullet ut ferdig montert 6 oktober. Og har nå vært på 3 testflighter fra 1 november. Før testflightene startet var den i malehangaren en tur.
Pkjinvest
12-11-2013, 09:04
takker, imponerende!
En liten tur i dag også ..
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 10:30 PST Wednesday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 11:37 PST.
Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE
Ble litt endring, men dette stemmer jo ikke helt dette heller .... Vi får se hva som skjer..
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 12:00 PST Wednesday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 17:06 PST.
Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE
Boeing begynte vel og sette sammen LNC ca 19 august. Og den rullet ut ferdig montert 6 oktober. Og har nå vært på 3 testflighter fra 1 november. Før testflightene startet var den i malehangaren en tur.
Ellers er den raskeste 787 fra den begynte monteres til den ble levert kunde 91 dager (Royal Brunei sin første)
.... Vi får se hva som skjer..
Kom seg avgårde til slutt og skal på ny tur i dag.
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 08:30 PST Thursday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 10:31 PST.
Expected route: SEA J523 TOU AST GEG PUW PDT PELLY
BOE650 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) 10:30 PST Thursday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 11:00 PST.
Expected route: SUBDY MWH WEBVE
Pål Otto
14-11-2013, 19:17
35919
Nå er den iallfall ute og lufter seg :-)
Halvorsn
14-11-2013, 20:44
Noen som vet når den reiser fra DUB. Iflg det Thomas skrev på siden før lander den vel 23/11 kl 06:30 lokalt/GMT? Veldig klar for å få LNC før den settes inn i service siden jeg tross alt bor kjekt til med tanke på registreringa på DU-maskinene.
HenrikL92
14-11-2013, 21:20
Noen som vet når den reiser fra DUB. Iflg det Thomas skrev på siden før lander den vel 23/11 kl 06:30 lokalt/GMT? Veldig klar for å få LNC før den settes inn i service siden jeg tross alt bor kjekt til med tanke på registreringa på DU-maskinene.
-LNB gick till ARN från DUB ca. 3 dagar innan den var planerad att sättas i trafik om jag inte minns fel.
DY8787 22.11.2013 PAE DUB EILNC 2200 0630/1
DY8787 27.11.2013 DUB ARN EILNC 1200 1430
DY8787 22.11.2013 PAE DUB EILNC 2200 0630/1
DY8787 27.11.2013 DUB ARN EILNC 1200 1430
Med andre ord rett i full produksjon fra dag 1. Får tru LNC virker bedre enn LNB gjorde i startfasen.
HenrikL92
15-11-2013, 22:11
DY8787 22.11.2013 PAE DUB EILNC 2200 0630/1
DY8787 27.11.2013 DUB ARN EILNC 1200 1430
Är det leveranscheck hos Nayak på ARN då kan jag tänka mig?
Ferryflight till CPH sen då den för att starta CPH-FLL?
Det står "Ready for delivery på http://nyc787.blogspot.com/. Betyr det at alle test flight'er nå er gjennomført?
Ikke nødvendigvis. LNB hadde flere testflighter etter at det sto på den. Bloggen er privat, så litt gjetting er nok involvert, selv om han synes å ha svært gode kilder.
Ser jo ut som det er LND som er neste fly ut som skal monteres på Everett. Med start 20 november.
HenrikL92
20-11-2013, 16:04
Är det fortfarande planerat att -LNC går mot DUB om två dagar den 22a? :)
Da blir det vel hvit hale en stund, da .. ;)
HenrikL92
20-11-2013, 16:59
Direkte ARN 26/11 nå.
Jaha va kul! Leveransflighten till ARN, då måste man ju nästan vara "sjuk" från jobbet för att åka dit och titta :)
Blir det ferryflight till CPH sen då som planerat, eller sätts -LNC in i trafik från ARN?
Change of changed plans:
DY8787 er nå meldt inn med avgang PAE 00:00 og ankomst OSL 09:00 28/11.
putzmeister
21-11-2013, 09:11
Change of changed plans:
DY8787 er nå meldt inn med avgang PAE 00:00 og ankomst OSL 09:00 28/11.
Hyggelig lesing, takk for innfo :)
HenrikL92
21-11-2013, 09:46
De svänger fort i planeringen :)
Bara den inte kommer nå senare, för då blir de väl Hi Fly till premiären av CPH-FLL den 29e ;)
Fellowship
21-11-2013, 10:25
Spennede dette, når og hvor den kommer, OSL i grålysningen den 28/11?
Vil den i så fall bli satt i trafikk med hvit hale?
Hvilken halehelt kan vi forvente på -LNC, det var jo så enkelt å tippe de to første? (Flytter de på Fridtjof Nansen eller Roald Amundsen, kanskje... )
Spennede dette, når og hvor den kommer, OSL i grålysningen den 28/11?
Hvilken halehelt kan vi forvente på -LNC, det var jo så enkelt å tippe de to første? (Flytter de på Fridtjof Nansen eller Roald Amundsen, kanskje... )
Eller Ibsen eller Munch?
Airbus 330
21-11-2013, 18:54
Spennede dette, når og hvor den kommer, OSL i grålysningen den 28/11?
Vil den i så fall bli satt i trafikk med hvit hale?
Hvilken halehelt kan vi forvente på -LNC, det var jo så enkelt å tippe de to første? (Flytter de på Fridtjof Nansen eller Roald Amundsen, kanskje... )
Det skal være Fridtjof Nansen som skal være på halen her sies det ;)
Det skal være Fridtjof Nansen som skal være på halen her sies det ;)
I følge denne artikkelen blir det Henrik Ibsen.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=83474#.Uo_iB-LlfTo
Henviser til en tidligere post!
<mod>
Statustråder om flyindivider skal være status om flyindividet. Diskusjoner om nasjonalitet og baser og hva man synes om halehelter fra forskjellige land kan tas andre plasser.
</mod>
Ser ut som vi skal ut en tur i dag også ...
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 09:00 PST Saturday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 10:06 PST.
Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE
Og en liten tur i dag også ...
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 08:45 PST Sunday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 09:52 PST.
Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR WEBVE
Altså... Får dagens LN-NOG (Henrik Ibsen) og LN-NOD (Sonja Henie no. 1) nye halehelter?
Åssen ligger det an, er det fortsatt ankomst osl i mårra tidlig?
avgang fra PAE 2355z 27.11 med ankomst OSL 0920z 28.11.
Første flight er planlagt som DY7001 dagen etter.
Er ganske tight da med andre ord, med tanke på at FLL starter 29.nov.
Det er -LNA som er satt opp til FLL på Lørdag, mens -LNC flyr BKK.
det blir hektiske tider og tette slynger fremover.. :-)
HenrikL92
26-11-2013, 09:57
-LNA som går ferry till CPH på fredag då alltså?
Nope, LNA flyr OSL-FLL på Lørdag.
Andre1980
26-11-2013, 18:12
Nope, LNA flyr OSL-FLL på Lørdag.
Joda...stemmer nok det...
Fredag 29. November: 15:50 CPH - FLL 20:00
Fredag 29. November: 21:30 FLL - OSL 12:35 (+1)
Lørdag 30. November: 15:40 OSL -FLL 20:00
Lørdag 30. November: 21:30 FLL - ARN 13:00 (+1)
Søndag 1. Desember: 15:15 ARN - FLL 20:00
Søndag 1. Desember: 21:30 FLL - CPH 12:45 (+1)
Mandag 2. Desember: 15:15 CPH - FLL 20:00
Mandag 2. Desember: 21:30 FLL - OSL 12:35 (+1)
Tirsdag 3. Desember: 15:40 OSL -FLL 20:00
Tirsdag 3. Desember: 21:30 FLL - ARN 13:00 (+1)
-----
Stopp 1 døgn
-----
Og så påan igjen....
Joda...stemmer nok det...
Fredag 29. November: 15:50 CPH - FLL 20:00
Fredag 29. November: 21:30 FLL - OSL 12:35 (+1)
Fredag 30. November: 15:40 OSL -FLL 20:00
Langfredag?
Andre1980
26-11-2013, 18:25
Langfredag?
Rettet det nå... :)
Tirsdag 3. Desember: 31:30 FLL - ARN 13:00 (+1)
På overtid...?
Liten tur opp i dag også.
BOE650 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 09:45 PST Tuesday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 10:55 PST.
Expected route: SEA J523 TOU HQM WATTR JUGBA
HenrikL92
26-11-2013, 19:33
Liten tur opp i dag også.
Nu ute på testflight med callsign "EILNC"
Måste väl vara -LNA som ska flyga CPH-FLL på fredag? Hur ska det annars gå ihop?
Sen ser jag att FLL flighterna har 1 dags stopp på ARN, är väl för att kunna tajma in maintence hos Nayak antar jag :)
Joda...stemmer nok det...
Misforsto heile driden, men du har rett.
Halvorsn
26-11-2013, 21:43
Så den er altså aldri innom DUB likevel? Den var vel scheduled for avgang i morgen kl 12? (dog GMT eller en annen tidssone?)
Den var vel scheduled for avgang i morgen kl 12? (dog GMT eller en annen tidssone?)
Som det står litt lenger opp ....
avgang fra PAE 2355z 27.11 med ankomst OSL 0920z 28.11.
Siste nytt fra FBU:
NLH1A
PAE DEP 2100z
EET 08:20h
OSL ETA 0600z
Fellowship
27-11-2013, 22:39
Siste nytt fra FBU:
NLH1A
PAE DEP 2100z
EET 08:20h
OSL ETA 0600z
Akkurat nå har den tatt av fra PAE, avgangen var sørover så det ut som, flyr som NLH1A
Trodde jeg hadde klart å fange take-off'en på web-kameraet på Paine Field, men den forsvant ut av venstre kant av bilde-utsnittet som ble lagret....irriterende!
1944vintage
27-11-2013, 23:04
Routing:
AIS NORWAY - PREFLIGHT INFORMATION BULLETIN: 131127/2159
NARROW ROUTE BULLETIN
INCLUDES NOTAM VALID FROM: 272159 FOR: 24 HOUR(S)
DEPARTURE: KPAE
DESTINATION: ENGM
CALLSIGN: NLH1A
SOURCE: FPL
EOBT: 1311272100
ROUTE: DCT YDC J503 YNY DCT 54N115W 57N110W/M081F410
6130N10000W 65N090W 6730N08000W DCT ADSAM DCT
70N060W 70N050W 70N040W 69N030W 68N020W
66N010W/M081F390 DCT ISVIG/N0443F390 L727
FLO/N0429F370 L727 ADOPI
ROUTE WIDTH: 20 NM
HEIGHT: 000/999
PERM NOTAM CUTOFF: 365 DAY(S)
TRAFFIC: IV PURPOSE: NBOM SCOPE: AEW
SNOWTAM: NO MET: METAR/TAF/SIGMET/ICE
IGA: NO
Her er'n på vei http://www.flightradar24.com/NLH1A
Straks nede på norsk jord!
Pål Otto
28-11-2013, 07:08
Landet 0638 ;-)
HenrikL92
28-11-2013, 10:20
Blir första flight DY7001 OSL-JFK imorgon eller DY7201 OSL-BKK på lördag?
DY8882 29.11.2013 OSL CPH EILNC 0800 0910
DY7041 29.11.2013 CPH FLL EILNC 1415 0100/1
DY7032 30.11.2013 FLL OSL EILNC 0230 1135
DY7201 30.11.2013 OSL BKK EILNC 1320 2355
DY7202 01.12.2013 BKK OSL EILNC 0200 1355
DY7001 01.12.2013 OSL JFK EILNC 1700 0100/1
Fellowship
28-11-2013, 11:43
Takk for info, Thomas :)
Stilig å se, nå blir det altså en mulighet for å veksle maskin på OSL på lørdager, i tillegg til muligheten for å veksle fly i Bangkok natt til søndag, som hittil har vært eneste mulighet.
Pkjinvest
28-11-2013, 12:25
Hei! noen som har siste status EI-LNC? Jeg mener å erindre at denne skulle landet på OSL i dag kl. 09:00?
Pkjinvest
28-11-2013, 12:30
..glem mitt innlegg her! beklager, så faktisk ikke siste oppdatering før nå
1944vintage
28-11-2013, 12:48
Med NLH1A som flight ID, ble "Norstar" brukt som radio callsign ?
Med NLH1A som flight ID, ble "Norstar" brukt som radio callsign ?
Uvisst, siden jeg har fri.
Men, de har brukt "Norstar" som callsign på tomflighter til ARN ved tidligere anledninger.
Med tanke på NLH-rutenummer vil jeg tippe at de brukte Norstar denne gangen.
HenrikL92
28-11-2013, 14:20
Takk for info, Thomas :)
Stilig å se, nå blir det altså en mulighet for å veksle maskin på OSL på lørdager, i tillegg til muligheten for å veksle fly i Bangkok natt til søndag, som hittil har vært eneste mulighet.
Kommer även funka att byta plan på ARN på torsdagar :)
ENGM 911
28-11-2013, 14:40
Heisann, når og hvor blir halehelten klistret på?
Kommer även funka att byta plan på ARN på torsdagar :)
Og på JFK fredag kveld da det er to avganger dit fra OSL og ARN med samme tider.
Blir også en dobbel 787 dose på OSL førstkommende Lørdag, BKK 14.20 og FLL 15.40.
Satser på at RAMP'n setter søsknene ved siden av hverandre :)
jonsy007
28-11-2013, 19:36
Hvornår skal helehelten så males på?
_volcom_
29-11-2013, 01:18
Halen på LNC forblir hvit en stund fremover. Siden den er forsinket levert så blir det ikke tid til å få malt på halehelt med det første.
Vet ikke om det er nevnt før, men det blir Henrik Ibsen på halen.
Står i galley på LNC nå og venter på crew som skal ta den til CPH.
Bilder av Ibsen overalt, og det lukter ny Dreamliner her!
Nå blir det flyklapping fram til crewet kommer. :colgate:
Pkjinvest
29-11-2013, 09:55
Michael, er det riktig det du skriver, DY3222 er en 737..
Fellowship
29-11-2013, 15:52
Og EI-LNC er nå i trafikk :)
Har tatt av i rute fra CPH som DY 7041 til FLL og passerte rett sør for BLL på vei mot marsjhøyde snart!
Gratulerer NHL med oppstart av ny rute med nytt fly!
1944vintage
29-11-2013, 21:06
Nå har NAX 7041 dukket opp på FR24 igjen, sydøst for New Foundland.
På veg inn i det "radarmessige svarte hull - og mot Bermudatriangelet" :)
http://i155.photobucket.com/albums/s320/janhv/NAX7041_zpscc80dc9e.jpg (http://s155.photobucket.com/user/janhv/media/NAX7041_zpscc80dc9e.jpg.html)
1944vintage
29-11-2013, 22:13
Waypoint SOORY passert.
Ser ut til at de de har en del motvind.
http://www.opennav.com/waypoint/US/SOORY
1944vintage
30-11-2013, 00:17
Da kan "dænskerne" i 7041 vinke ned til MIA-FRA DLH463 - A380.
DLH ser ut til å ha minkende medvind, - og NLH tilsvarende mindre motvind.
http://i155.photobucket.com/albums/s320/janhv/NAX7041bbb_zps47957e8e.jpg (http://s155.photobucket.com/user/janhv/media/NAX7041bbb_zps47957e8e.jpg.html)
En god start for LNC. Allerede under innflyging til FLL, i god tid før rute. Best av de 3 USAflyene i dag. God motvind på turen over så da går vel turen tilbake til OSL i god fart.
HenrikL92
08-12-2013, 20:29
Någon som vet när -LNC får Ibsen "påmålad"
Hon har ju ledig tid på ARN nu, ska ju inte iväg till JFK förän imorgon kväll. Eller ska detta göras på OSL?
flyboyandre
09-12-2013, 02:44
Her er noen bilder jeg tok fra delivery flight ut fra Paine Field.
HenrikL92
18-12-2013, 21:00
Vad drabbades LNC av för problem i söndags som anlade den ca 18 timmar försening som blev till JFK.
FLAPS-issues, bytting av div. komponenter.
HenrikL92
20-12-2013, 20:43
Dags för Boeing teamet att komma igen nu kanske, andra stoppet på LNC samma vecka..
BraathensSafe1985
31-03-2014, 21:49
Noen som har status på EI-LNC ?
Hvem blir halehelt på denne ? Ser ut til denne er blank fremdeles ?
Noen som har status på EI-LNC ?
Hvem blir halehelt på denne ? Ser ut til denne er blank fremdeles ?
Henrik Ibsen har vært nevnt. Og halen er hvit fortsatt.
Airbus 330
31-03-2014, 21:58
Henrik Ibsen har vært nevnt. Og halen er hvit fortsatt.
Som en av kun 2 stk Dreamlinere (EI-LNB og EI-LNC) Norwegian kan bruke til USA pga AOC, så kan det ta sin tid før den blir fløyet til DUB for lakkeringer jeg redd.....
Er det ikke på tide at de får malt Henrik Ibsen på halen snart??
He, he de har sikkert ikke tid til å sende den til "malingfabrikken" på lenge...;)
terrywadeairbus
08-05-2014, 18:53
Would anyone know please if EI-LNC has any tail art applied as yet or whom will eventually appear on it's tail?
Kindest Regards
Terry Wade
View my Norwegian Air Shuttle Blog, see link below:
http://norwegianas.blogspot.co.uk/
Henrik Ibsen will be painted on, but they need a hole in the schedule. Not likely to happen anytime soon.
terrywadeairbus
08-05-2014, 21:01
Hi Andreas
Thank you for the useful information
Terry
Airbus 330
11-06-2015, 21:52
Og da er turen kommet til EI-LNC, som blir til LN-LNC i morgen fredag 12/6-15 ved CPH.
Og da er turen kommet til EI-LNC, som blir til LN-LNC i morgen fredag 12/6-15 ved CPH.
Blir den det? Siden den måtte fly DY7005/7006 i dag?
Starling
11-06-2015, 22:25
-LNC er satt opp som EI-LNC DY7006 + DY7005 imorgen. Ikke LN-registrering etter hva jeg kan se..
Airbus 330
11-06-2015, 23:14
-LNC er satt opp som EI-LNC DY7006 + DY7005 imorgen. Ikke LN-registrering etter hva jeg kan se..
Var satt opp med bytte, men kanskje utsatt nå som LNA og LNB er syke.
I dag er det nok funnet tid til og få på LN-reg på LNC
Starling
14-06-2015, 18:42
I dag er det nok funnet tid til og få på LN-reg på LNC
Jepp! Flyr ferry til LGW imorgen og skal operere DY7015 som LN-LNC
Airbus 330
27-10-2018, 11:05
Ser at LN-LNC nå er på vei til PVG som DY8993 fra BCN. Er det stor service på gang for denne tro?
Første gang Norwegian lander i Kina. Den parkerte utenfor en hangar ihvertfall.
Men langt og fly 12 timer og 20 min for evnt. service da.
Første gang Norwegian lander i Kina. Den parkerte utenfor en hangar ihvertfall.
Men langt og fly 12 timer og 20 min for evnt. service da.
Å fly langt koster nok sikkert ikke noe i forhold til hvor mye billigere det kanskje er hos selskapet på PVG...
Starling
28-10-2018, 12:29
Den skal tilbake på torsdag, så det kan ikke være store reparasjonen..
Denne står fortsatt på OSL, men uten motorer. Er det noen som helst plan for denne maskinen? Eller er det litt som en hensatt skrapet bil som noen til slutt må bare få vekk?
Denne står fortsatt på OSL, men uten motorer. Er det noen som helst plan for denne maskinen? Eller er det litt som en hensatt skrapet bil som noen til slutt må bare få vekk?
Det siste jeg hørte var at den skal hugges opp på OSL. Men det kan jo hende det dukker opp en kjøper ..
TheEirikK
10-10-2022, 19:41
Kommet en artikkel på Hangar.no som bekrefter at LN-LNC, LN-LNE og LN-LNH har blitt auksjonert bort og at budgiverene er i ferd med å inspiserer flyene. Ukjent hvem som har bydd på de.
(Bak betalingsmur)
https://www.hangar.no/har-gjennomfort-auksjon-av-dreamliner-pa-gardermoen/
EspenLia
10-10-2022, 20:56
"Selges som reparasjonsobjekt"?
Ser ut som noen har vært å tauet på maskinen nå denne uken
Ser ut som noen har vært å tauet på maskinen nå denne uken
Så bilde av WGH som tauet den til/fra UNSØ.
Det skal vist være Longship Maintenance som har ansvar for vedlikeholdet enn så lenge mens den står å venter.
Airbus 330
25-07-2023, 22:03
53672LN-LNC var i dag en tur innom gamle Braathens hangaren for litt pleie, den har nå fått gul tape over registreringen sin samt fjernet noen deksler på haleroret. De jobbet også med venstre vinge etter hva jeg så.
Kan se ut som at både LNC, LNE og LNH nå er blitt avregistrert fra Norsk register.
Så kan man lure på om de blir hugget eller om de fikk solgt de.
LN-LNC ble til M-ABSF for UMB Bank 17/7 ifølge planespotters: https://www.planespotters.net/airframe/boeing-787-8-dreamliner-m-absf-umb-bank/enxjq9
Var det ikke noen som antydet Avianca i en eller annen tråd?
Airbus 330
15-08-2023, 22:57
Da kan det se ut som at LNC er reddet fra kutter'n og er forventet å bli flydd ut fra OSl før nyttår, skriver Hangar.no.
https://www.hangar.no/parkert-dreamliner-pa-oslo-lufthavn-har-fatt-nye-eiere/
Siste jeg hørte på denne fronten er at Norse skal begynne på -LNC i juni. Det skal først en gjeng over til PIK for å gjøre -LNH airworthy.
Etter hva jeg har hørt er den siste motoren ankommet (eller ankommer snart) til OSL. Det jobbes jevnt og trutt med og få maskinen ferdig og overlevert til Avianca.
Etter hva jeg forstår er LNC observert med motorer. Snakket med en Norse mekaniker, som fortalte at motorene måtte av igjen og returneres til RR. Forsto det slik at det var noe rot i summering av timer/cycles som gjorde at de måtte tilbake til fabrikken. Det kan nå se ut som det blir over nyttår før maskinen skal avgårde.
Airbus 330
09-10-2024, 17:54
Etter hva jeg forstår er LNC observert med motorer. Snakket med en Norse mekaniker, som fortalte at motorene måtte av igjen og returneres til RR. Forsto det slik at det var noe rot i summering av timer/cycles som gjorde at de måtte tilbake til fabrikken. Det kan nå se ut som det blir over nyttår før maskinen skal avgårde.
Står ute i friluft nå med begge motorene montert.
Forøvrig har FAA reservert N798AV for denne med hex code AAD5D1: https://registry.faa.gov/aircraftinquiry/Search/NNumberResult
Registrert N798AV 1.november ifølge planespotters og FAA. Da bør vel avreise ikke være så langt unna.
Parkert OSL sist søndag og mandag med hvit lakk over Norwegian titler.
FR24 melder avgang innen få minutter: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n798av
FR24 melder avgang innen få minutter: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n798av
På vei. Tenk etter 56 mnd uvirksom, opp i lufta igjen.
FlightDeck
16-11-2024, 19:03
Stod ytterst på pir nord tidligere i dag. Et spesielt syn.
Airbus 330
16-11-2024, 22:41
Godt å se den fikk luft under vingene igjen, og ikke led samme skjebne som sine søstre LNA/LNB.
https://www.rb.no/fly-tok-av-fra-oslo-lufthavn-etter-1-702-dager-pa-bakken/s/5-43-2370691