View Full Version : Flynonstop London-Alta til vinteren
Flynonstop setter opp 18 charterturer fra London til Alta til vinteren.
Turene vil foegå med en mellomlanding i Bodø for fueling.
http://www.nrk.no/nordnytt/flere-vinterturister-til-alta-1.11178170
Vidar (som lurer på hvilke feilsiteringer han har gjort denne gangen.)
Dette er vel viktige tilskudd for FlyNonstop når det langt markedsmessige vinteren kommer.
Spørsmålet er så om mellomlandingen i BOO er av ren teknisk art og kun til Alta, eller om den er i sammenheng mellom deres nye BOO-LCY rute
Bizflyer
12-08-2013, 17:25
Dette er vel viktige tilskudd for FlyNonstop når det langt markedsmessige vinteren kommer.
Spørsmålet er så om mellomlandingen i BOO er av ren teknisk art og kun til Alta, eller om den er i sammenheng mellom deres nye BOO-LCY rute
Ville vel ikke bli spesielt overrasket om det er i sammenheng med den nye Bodø ruta.
Spørsmålet er vel om det er nok folk i Alta og Bodø til å fylle flyet fra hver plass, men tilsammen kanskje?
I tillegg mener jeg at det er en ting med helgeturer fra Alta og Bodø, men hva skjer når de skal fylle opp Alta/Bodø - London på en mandag og retur på fredag?
BF:cool2
Spørsmålet er vel om det er nok folk i Alta og Bodø til å fylle flyet fra hver plass, men tilsammen kanskje?
I følge artikkelen er Alta-ruten charter, så det er det vel ikke FlyNonstop sin jobb/problem å fylle flyet
I tillegg mener jeg at det er en ting med helgeturer fra Alta og Bodø, men hva skjer når de skal fylle opp Alta/Bodø - London på en mandag og retur på fredag?
BF:cool2
Engelskmenn den andre veien, tenker jeg.
LCY-BOO-LCY har i alle fall 3 timer og 40 min på bakken i Bodø. Rekker vel opp og ned på den tiden?
Det står bare at det er fuelstopp på nordgående. Banen på LCY er kort og det er ikke mulig å fly så langt med fornuftig payload.
"Dette direkteflyet vil fly fra London City Airport til Alta med en mellomlanding i Bodø" -humre humre
"Dette direkteflyet vil fly fra London City Airport til Alta med en mellomlanding i Bodø" -humre humre
Det er ikke uvanlig at direktefly mellomlander, hvis det trengs. Men at du må fly onestop med FlyNonstop, det er jo litt artig ;)
Der er ikke uvanlig at direktefly mellomlander, hvis det trengs. Men at du må fly onestop med FlyNonstop, det er jo litt artig ;)
Men hvis de bare må ned for å tanke, er det vel fortsatt en nonstop-flight, forresten. Søren å ;)
Nei det er det ikke. Det er en direkterute men ikke nonstop.