PDA

View Full Version : 787 oppdagelsestur til Danmark med DY (Y+ og Y)

Jamesbond_ppk
09-08-2013, 09:09
Hei!

Var på 787 jomfru tur til CPH i går med DY. Det finnes mange trip reports om akkurat DY 787 opplevelsen men, her er hvertfall min:

http://www.flyertalk.com/forum/trip-reports/1492380-787-discovery-trip-denmark-dy-y-y.html

Ønsker alle en riktig fin dag videre!

//

Eirik
09-08-2013, 09:51
Flott og detaljert rapport !
(og må tilstå jeg ser fram til mine neste flighter med Dreamliner: OSL-LHR-OSL og JFK-OSL, forhåpentligvis alle i Premiumkabinen).

VC-10
09-08-2013, 10:26
(og må tilstå jeg ser fram til mine neste flighter med Dreamliner: OSL-LHR-OSL og JFK-OSL, forhåpentligvis alle i Premiumkabinen).
Vil det si at BA skal ha noen introduksjonsflyvininger til LHR? Det hadde jeg ikke fått med meg :)

Twin Otter
09-08-2013, 11:14
Vil det si at BA skal ha noen introduksjonsflyvininger til LHR? Det hadde jeg ikke fått med meg :)

Han mener nok LGW.

BA skal fly 787 mellom ARN og LHR fom. i dag og noen uker fremover.

Tommy777
09-08-2013, 13:55
Stor fan av tripreportene dine, hyggelig å endelig treffe 007 ;)

Ser at Rimowaen min som har en lei tendens til ikke å rulle avgårde ble med på bildet ;)

Det samme med bakhodet ;)

Tommy777
09-08-2013, 13:58
Forøverig greit så slipper jeg å skrive rapport :)

Michael
09-08-2013, 14:49
Grunnen til at det ikke finnes hattehyller over rad 1 og 2 på midten er fordi det er 2 crewrest-senger rett over hodet på deg. :up:

Er et crewrest foran, og ett bak. :)

Tommy777
09-08-2013, 14:51
Grunnen til at det ikke finnes hattehyller over rad 1 og 2 på midten er fordi det er 2 crewrest-senger rett over hodet på deg. :up:

Hva koster det å bli med på loftet?? ;)

Cecilie
09-08-2013, 23:03
Fin rapport! En av flight engineer'ene til CPH var ikke tilfeldigvis en dame? Jeg har en venninne som er i OSL nå og arbeider på Dreamlineren som flight engineer i innkjøringsfasen.

geirs
10-08-2013, 00:24
Fin rapport. Har selv prøvd denne de siste 2 dagene. Til London. Både premium og økonomi.
Ett flott fly var det. Stillegåendes. IFE var stilig. Fin kabin og Lysshow fra LED-lysene i taket i alle mulige farger. Mange som tok bilder og video av dette.

petru26
10-08-2013, 01:07
Fin rapport! En av flight engineer'ene til CPH var ikke tilfeldigvis en dame? Jeg har en venninne som er i OSL nå og arbeider på Dreamlineren som flight engineer i innkjøringsfasen.

hvor lenge har hun vært med da? Det var i alle fall en dame med når jeg fløy t/r malaga for to-tre uker siden..

Cecilie
10-08-2013, 09:23
hvor lenge har hun vært med da? Det var i alle fall en dame med når jeg fløy t/r malaga for to-tre uker siden..

Hun har vært der siden slutten av juni. :)

Tommy777
10-08-2013, 12:57
Hun har vært der siden slutten av juni. :)

Jeg snakket med en jente ombord som jobber for Boeing. Hun satt ved siden av meg. Hun var leveringsingenør og kjente en rekke av de jeg kjenner hos Boeing og kjenner også Dag.

Hun var også leveringsingenør på MegaDo 787en i fjor, men siden flighten var superfull til og med på jumpseat, reiste hun parallelt til Houston og Chicago med ett annet fly.

Hyggelig jente, fikk kortet hennes.

Vede
10-08-2013, 15:08
Var med på akkurat samme rundtur.

Var det du som satt på rad 1 og snakket med hun i Boeing på CPH-OSL Tommy? Satt rett bak til venstre for deg. Synd jeg ikke visste det var deg. ;)

LN-MOW
10-08-2013, 17:47
Tommy reiste OSL-CPH.

Vede
10-08-2013, 18:25
Tommy reiste OSL-CPH.

Akkurat. Men det passte med beskrivelsen for det satt en å snakket med hun Boeing dama på CPH-OSL også. Får kjørt seg hun stakkar. :p

Var jo TD begge veier. ;)

Thomas
10-08-2013, 18:46
Akkurat. Men det passte med beskrivelsen for det satt en å snakket med hun Boeing dama på CPH-OSL også. Får kjørt seg hun stakkar. :p

Var jo TD begge veier. ;)

Jasså gitt, snakka med Skipp'n på VHF og han ombestemte seg mht til tech ;)

Jamesbond_ppk
11-08-2013, 08:57

Takk! Se frem til dine turer, korte ruter er spesielt behagelig med dette flyet!

Forøverig greit så slipper jeg å skrive rapport :)

Haha! Alltid greit å få lese andre sine meninger også! Det er ikke alltid at jeg får med meg alt som skjer eller alt riktig :)

Ok, takk for info!

Ja, da. Det var det, som de andre skrev.

Fin rapport. Har selv prøvd denne de siste 2 dagene. Til London. Både premium og økonomi.
Ett flott fly var det. Stillegåendes. IFE var stilig. Fin kabin og Lysshow fra LED-lysene i taket i alle mulige farger. Mange som tok bilder og video av dette.

Takk! Enig med dine synspunkter! Naboen min kjøpte til og med Champagne fra drikke meny for å ferie opplevelse. Han tok bildet av i hans egne order "Business class" sete og bobler, og skulle sende de til familien!

Hilsener fra Paris!

ATC-flyradar
11-08-2013, 14:01
Hei!

Var på 787 jomfru tur til CPH i går med DY. Det finnes mange trip reports om akkurat DY 787 opplevelsen men, her er hvertfall min:

http://www.flyertalk.com/forum/trip-reports/1492380-787-discovery-trip-denmark-dy-y-y.html

Ønsker alle en riktig fin dag videre!

//

Jeg var med på samme turen - satt på 4F fra OSL - CPH og fikk sete 3 F på returen.

Det var skikkelig mottagelse på CPH - 2 busser ved Gate når vi ankom og ut kom det 50 tall mennesker med gule vester " Airport Security " for å se på dette spesielle flyet.

Bilder kommer senere på forumet.

Jan

Vede
11-08-2013, 15:21
Jasså gitt, snakka med Skipp'n på VHF og han ombestemte seg mht til tech ;)

Akkurat. Var TD han skyldte på når han forklarte på PA. ;)

Chriscross
14-08-2013, 09:17
Takk for rapport. Fikk du noe inntrykkk av hvordan det vil være å sove i økosetene? Blir det tilnærmet det samme at rumpa skyves frem sammenlignet med seter der ryggen kan felles bakover?

Har du (eller andre) prøvd Sk og BA sine prem eco seter og kan sammenligne med DY sine?

Eirik
14-08-2013, 09:28
Har du (eller andre) prøvd Sk og BA sine prem eco seter og kan sammenligne med DY sine?

Har flydd en del i SK prem eco, og benplass/recline er klart bedre på DY´s 787.

Jamesbond_ppk
17-08-2013, 09:18
Takk for rapport. Fikk du noe inntrykkk av hvordan det vil være å sove i økosetene? Blir det tilnærmet det samme at rumpa skyves frem sammenlignet med seter der ryggen kan felles bakover?

Setene er harde. Ok for et par timer, men vanskelig å si utover det.

Har flydd en del i SK prem eco, og benplass/recline er klart bedre på DY´s 787.

Har også flyd SK i Y+, og setene følte mer behagelig. Men som Eirik skriver er DY sine seter litt større og med bedre recline. DY sine Kan lett sammenlignes med gamle C seter, oppdatert.

petru26
17-08-2013, 19:36
Men pga at de har såpass recline , så er det en stri fra seterad 2 og bakover når man skal på do, hvis man sitter ved vindu og de foran deg har lent ned setene. Men men, kan ikke få i både pose og sekk, setene var ålreit de i seg selv.