View Full Version : Hotell i Moskva
Skal på en messe i Moskva i slutten av januar 2014, og er helt blank når det gjelder denne byen... Hotelltips mottas med takk, budsjett opp til max NOK 2.500,- pr natt. Har Club Carlson noen OK hoteller i byen?
Har ikke flydd Aeroflot før, og vurdere det som et alternativ til SAS. Hadde vært morsomt med SSJ100 om den fortsatt går på OSL. Er det fortsatt slik at SU flyr til Domodedovo og SK til Sheremetyevo? Hvilken av flyplassene er å foretrekke?
Ble mange spørsmål her, men kjenner jeg dere rett får jeg vel svar:)
Radison har ett hotell i MOW som går för att vara bra. Jag har dock inte bott där själv.
Både SU och SK flyger på SVO. Den flygplatsen har enligt bekanta fått ett REJÄLT lyft nu med nya terminalen.
Skal på en messe i Moskva i slutten av januar 2014, og er helt blank når det gjelder denne byen... Hotelltips mottas med takk, budsjett opp til max NOK 2.500,- pr natt. Har Club Carlson noen OK hoteller i byen?
Har ikke flydd Aeroflot før, og vurdere det som et alternativ til SAS. Hadde vært morsomt med SSJ100 om den fortsatt går på OSL. Er det fortsatt slik at SU flyr til Domodedovo og SK til Sheremetyevo? Hvilken av flyplassene er å foretrekke?
Ble mange spørsmål her, men kjenner jeg dere rett får jeg vel svar:)
Aeroflot flyr i alle fall til SVO - det gjør vel SAS også, det var snakk om at de skulle flytte men jeg har ikke hørt om at det ble noe av (men det er det sikkert andre som vet godt).
Mitt første råd for Moskva er å ha hotell så nærme som mulig til selve konferansen. Trafikken er helt uforutsigbar og en distanse kan ta 20 min eller 2 timer. Helt random.
Jeg har bodd en del i utkanten av den årsaken, og det er helt ok det. Har brukt Midtravel.ru en del fot å hjelpe med å arrangere. Men dere har vel et eget system i ryggen.
Radison har ett hotell i MOW som går för att vara bra. Jag har dock inte bott där själv.
Både SU och SK flyger på SVO. Den flygplatsen har enligt bekanta fått ett REJÄLT lyft nu med nya terminalen.
Det stemmer, både terminal E og D (som er de to nye) har gjort SVO estetisk veldig fin. Enkelt med Aeroexpress til Belorosskaya stasjon.
Hva gjelder hotell i Moskva kan jeg dessverre ikke gi noen anbefalinger, da jeg har ingen erfaring. Fly til SVO, DME er mye mer busy og lenger fra byen. SU flyr til SVO og SK flyr til SVO. SVO er Aeroflots hub.
Skal man til DME må man fly med noe annet enn SK og SU med andre ord. Aeroflot er helt kurant, man får mat gratis, men alkohol må det betales for. (economy).
Maten på Aeroflot er bra for en 2 timersflight og er noe mer enn de kjipe greiene man får på Lufthansa, KLM osv intraeuropa i economy.
DCHalvorsen
07-08-2013, 16:33
Støtter Fnates råd om å bo nærmest mulig konferansen, med mindre du hver morgen og kveld vil slå deg frem på metroen, som i seg selv er effektiv, men fryktelig full i rushtiden - eller sitte i bilkøer så lange at man knapt ante slike kunne eksistere.
Fly Aeroflot, ennå et godt gammelt fullserviceselskap, og som flere nevner: Terminal D-E på SVO er en fin flyplassopplevelse. Var der senest for en uke siden, og utreisekontroll og sikkerhetskontroll gikk som smurt. (Snowdon holdt som kjent ut der i mange uker, selv om ingen så ham ;) )
For 2500/natt bor du nok bra de fleste steder i Moskva, selv om det er en av verdens dyreste byer. Det bor flere milliardærer der enn i New York.
For egen del har jeg helt grei erfaring med det store hotellkomplekset Izmailovo. Der er det et flott turterreng og store parker like ved, fine steder å slappe av etter moskvastresset.
Hjemmeside: http://www.izmailovo.ru/eng/
Som nevnt her er det nok lurt å bo noelunde i distriktet hvor messen skal avholdes.
Kan hvertfall varmt anbefale Radisson Slavyanskaya.
Ved hotellet ligger det et stort kjøpesenter (Evropeisky) som har det meste. Kontrastenes tro
ligger det også et tradisjonelt marked like ved. Usikker akkurat på nattelivet i området, men det er noen barer i kjøpesenteret. Ta heller kontakt på pm for dette, skal sende deg tips på alt fra Usbekiske til Engelske barer og nattklubber.
Like ved hotellet finnes metrostasjon Kievskaya, stasjonen dekker 3 linjer. De 3 første stoppene etter Kievskaya (Mørkeblå linje) dekker en god del av de mest kjente seeverdighetene (Arbat, Røde Plass, GUM og TSUM kjøpesenterene, Teateret, Tverskaya, osv).
Fra Kievskaya er første stopp på (Brun linje) den legendariske Gorky Park.
(Selv om noen skulle tilby taxi/buss, er egentlig metro eneste fornuftige transportmiddel på dagtid, selv om det i rushet er sild i tønne prinsippet, til gjengjeld er den svært effektiv og det går tog på 1. min intervaller)
Eneste grunn eg ser for å velge SAS (SK) foran Aeroflot (SU) må være stor forskjell i pris eller om man jakter poeng på en evt eurobonus konto. Inflight srevice ser eg andre har forklart ;)
Som nevnt flyr både SK og SU til SVO, og ankommer samme terminal (D). Til DME flyr feks Lufthansa og Air Berlin.
Før var DME uten tvil best å bruke, men føler at den i det siste blitt for liten og er nokså overbefolket. Så vil nok holde en knapp på SVO nå, og terminal D er både ny, romslig og flott.
Til flyplassene er den anbefalte reisen ca like lang. Aeroexpress fra Belorusskaya jbst til SVO eller Aeroexpress fra Pavletskaya jbst til DME.
Lurer du på noe, fyr løs her eller på pm.
God tur!
Har ikke bodd der, men det ser bra ut.
Radisson Royal Hotel, Moscow
http://www.radisson.ru/en/royalhotel-moscow
Mange takk for alle innspill så langt. Ser fornuftig ut med å følge rådene om ikke å bo for langt fra messeområdet. Foreløpig har jeg ikke den fjerneste anelse om hvor dette befinner seg, men det skal jeg finne ut av. Det er jo fortsatt noen måneder til avreise, men hotell må vel være på plass før visumsøknaden sendes.
badsofa får nok en PM etterhvert:)