SudCaravelle
05-08-2013, 12:44
Dette er joe ne veldig typisk tur som egentlig ikke fortjener noen rapport, men fikk litt lyst da det ble en god ”Pepsi Challenge” mellom to store europeiske selskaper.
På vei til Oslo fra Dubai foregikk reisen med KLM via AMS. Sist gang jeg fløy KLM var faktisk hjem fra ferie i Dubai i 2007 og det var nok mer eller mindre samme maskinen på denne turen B772ER, men den gangen sete 1A.
35442
35443
Maken til kjip business class? 2+3+2 seating og noen seter som minnet om det vi opplevde for noen uker siden på Shanghai Airlines sin B767.
Maten var virkelig huggorm og menyen var satt – ingen valg?? Tok dessverre ingen bilder, men det var en virkelig stusselig opplevelse som jeg er VELDIG glad jeg ikke betalte vanlig fullpris for. Eneste positive var at crewet på AMS-OSL var svært profesjonelle og hyggelige – det bar preg av at sjefsvertinnen om bord var meget godt humør og virkelig en med tak i.
Oslo var rart å oppleve, fatter stod klar på OSL og deretter gikk det i ett… Mye gladtid med jentene (fikk bekreftet hos Smestad Klinikken at en tredje SudCaravelle Junior har ETA februar 2014), cabaret og godvin hos mor, middag med kolleager paa Lorry, samt en meget god middag på Sawan med noen fra gjengen. Sawan er som jeg tidligere har proklamert en av de få restaurantene jeg virkelig synes leverer i Oslo (og da spesielt med tanke på kvalitet for pris)
35444
35445
35446
Senior hadde det mye moro med at vi hadde blitt straffet med en Skoda Superb Avant fra AVIS og hele repertoaret hans av Skodavitser flommet ut uten stopp.. ”Skoda har ikke speedometer, de har kallender”, ”varmetrådene i bakruten er for å unngå forfrysninger når du dytter bilen”, ”Med Skoda – alltid først i køen” osv. osv. osv. Det viktigste er vel at mor som bruker den er passe fornøyd, hun savnet dog 388 hester mot 130?
Fatter kjørte meg ut igjen til OSL hvor jeg etter en fin innsjekk, og litt treg tur gjennom fast tracken (jeg synes fast track folk ofte er ganske trege, mye dubbeditter og de har ofte god tid) havnet på loungen. Jeg var vel et ekte lounge-troll, da jeg snek meg inn på gullstuen (mistet gullet nå i sommer) og stjal med meg to aviser. Her var kvaliteten som vanlig, meget skuffende (jeg lærer nok snart) og jeg kan ikke fatte at de i det minste investerer et par hundre kroner i ferskt brød?
OSL-FRA var satt opp med en meget kort 737, og det var en meget deilig tur, med en overraskende varm og proff service.. God mat og de er på deg hele tiden.
FRA liker jeg mer og mer, jo bedre jeg blir kjent der. Måtte ”nøye” meg med Business Loungen hvor jeg koste meg med fly, bratwurst og sekt..
Så kom godflighten – B747 FRA-DXB sete 1K. Av alle businesskabinene jeg har reist med siste tiden, så er snuten til 747 uten tvil den jeg liker aller mest.. Det er en fantastisk stemning, private fine seter – og ikke minst en utsikt som er uslåelig.
En rar ting – det virket som de på en måte blokkerte ett og ett sete på business i snuten, nesten på samme måte som de gjør på gammel konfigurasjon 1st. på samme flyet? Setet ved siden av meg var markert som opptatt etter jeg valgte mitt, samt de fleste andre setene i snuten viste okkupert. – men for det så satt de stort sett bare en person per toseter?
Servicen var legendarisk og de kikket diskret bort i hjørnet ditt hvert femte minutt. Godt utvalg i mat, og de hadde et slags maritimt tema, hvor blant annet amenity kittet var en liten blåstripet sjøsekk. Maten smakte utmerket og de nektet å la meg unngå dessert. Dette var en flytur som ble ALT for kort og imponerte meg mye mer enn diverse første klasse turer jeg har hatt siste tiden. (selvfølgelig med tanke på forventinger osv.)
35447
35448
35449
35450
35451
35452
35453
35454
35455
Vi måtte ta seks strafferunder før vi landet på DXB og det er vilt å se hvor mange fly som sirkler rundt og venter på sin åpning. Rart det går bra? (har hørt noen rykter om folk som har sluttet i ”tårnet” på DXB da de mener det er uforsvarlig). Fra flyet stoppet til jeg satt i bilen til driveren tok det 28 minutter (inkluder tax free). Jeg bruker nå ”e-gate” som gjør at jeg sveiper kortet, viser en finger, og vips så er jeg hjemme.
Det er veldig godt å være tilbake i Dubai igjen, mangler bare jentene.
Det var det – og som vanlig, se bort fra skrivefeil og elendig oppbygning av setninger. Bruker ca 2 minutter på teksten..
På vei til Oslo fra Dubai foregikk reisen med KLM via AMS. Sist gang jeg fløy KLM var faktisk hjem fra ferie i Dubai i 2007 og det var nok mer eller mindre samme maskinen på denne turen B772ER, men den gangen sete 1A.
35442
35443
Maken til kjip business class? 2+3+2 seating og noen seter som minnet om det vi opplevde for noen uker siden på Shanghai Airlines sin B767.
Maten var virkelig huggorm og menyen var satt – ingen valg?? Tok dessverre ingen bilder, men det var en virkelig stusselig opplevelse som jeg er VELDIG glad jeg ikke betalte vanlig fullpris for. Eneste positive var at crewet på AMS-OSL var svært profesjonelle og hyggelige – det bar preg av at sjefsvertinnen om bord var meget godt humør og virkelig en med tak i.
Oslo var rart å oppleve, fatter stod klar på OSL og deretter gikk det i ett… Mye gladtid med jentene (fikk bekreftet hos Smestad Klinikken at en tredje SudCaravelle Junior har ETA februar 2014), cabaret og godvin hos mor, middag med kolleager paa Lorry, samt en meget god middag på Sawan med noen fra gjengen. Sawan er som jeg tidligere har proklamert en av de få restaurantene jeg virkelig synes leverer i Oslo (og da spesielt med tanke på kvalitet for pris)
35444
35445
35446
Senior hadde det mye moro med at vi hadde blitt straffet med en Skoda Superb Avant fra AVIS og hele repertoaret hans av Skodavitser flommet ut uten stopp.. ”Skoda har ikke speedometer, de har kallender”, ”varmetrådene i bakruten er for å unngå forfrysninger når du dytter bilen”, ”Med Skoda – alltid først i køen” osv. osv. osv. Det viktigste er vel at mor som bruker den er passe fornøyd, hun savnet dog 388 hester mot 130?
Fatter kjørte meg ut igjen til OSL hvor jeg etter en fin innsjekk, og litt treg tur gjennom fast tracken (jeg synes fast track folk ofte er ganske trege, mye dubbeditter og de har ofte god tid) havnet på loungen. Jeg var vel et ekte lounge-troll, da jeg snek meg inn på gullstuen (mistet gullet nå i sommer) og stjal med meg to aviser. Her var kvaliteten som vanlig, meget skuffende (jeg lærer nok snart) og jeg kan ikke fatte at de i det minste investerer et par hundre kroner i ferskt brød?
OSL-FRA var satt opp med en meget kort 737, og det var en meget deilig tur, med en overraskende varm og proff service.. God mat og de er på deg hele tiden.
FRA liker jeg mer og mer, jo bedre jeg blir kjent der. Måtte ”nøye” meg med Business Loungen hvor jeg koste meg med fly, bratwurst og sekt..
Så kom godflighten – B747 FRA-DXB sete 1K. Av alle businesskabinene jeg har reist med siste tiden, så er snuten til 747 uten tvil den jeg liker aller mest.. Det er en fantastisk stemning, private fine seter – og ikke minst en utsikt som er uslåelig.
En rar ting – det virket som de på en måte blokkerte ett og ett sete på business i snuten, nesten på samme måte som de gjør på gammel konfigurasjon 1st. på samme flyet? Setet ved siden av meg var markert som opptatt etter jeg valgte mitt, samt de fleste andre setene i snuten viste okkupert. – men for det så satt de stort sett bare en person per toseter?
Servicen var legendarisk og de kikket diskret bort i hjørnet ditt hvert femte minutt. Godt utvalg i mat, og de hadde et slags maritimt tema, hvor blant annet amenity kittet var en liten blåstripet sjøsekk. Maten smakte utmerket og de nektet å la meg unngå dessert. Dette var en flytur som ble ALT for kort og imponerte meg mye mer enn diverse første klasse turer jeg har hatt siste tiden. (selvfølgelig med tanke på forventinger osv.)
35447
35448
35449
35450
35451
35452
35453
35454
35455
Vi måtte ta seks strafferunder før vi landet på DXB og det er vilt å se hvor mange fly som sirkler rundt og venter på sin åpning. Rart det går bra? (har hørt noen rykter om folk som har sluttet i ”tårnet” på DXB da de mener det er uforsvarlig). Fra flyet stoppet til jeg satt i bilen til driveren tok det 28 minutter (inkluder tax free). Jeg bruker nå ”e-gate” som gjør at jeg sveiper kortet, viser en finger, og vips så er jeg hjemme.
Det er veldig godt å være tilbake i Dubai igjen, mangler bare jentene.
Det var det – og som vanlig, se bort fra skrivefeil og elendig oppbygning av setninger. Bruker ca 2 minutter på teksten..