Log in

View Full Version : Oslo-Santorini med SAS - GRATIS MAT i Go

Star Flyer
29-07-2013, 13:54
Hallo og god sommer fra Santorini! Prøver meg på et kort sammendrag av flygning til Santorini med SAS.

Oslo, OSL - Thira/Santorini, JTR
SAS, SK4777
05:55 - 11:00
SAS Go (Economy)

Dagen startet 02:30 da vekkerklokken ringte. Var på Gardermoen 04:00, levering av bagasje gikk lynraskt (null kø).

Mange fly gikk tidlig, det meste charter. Dette var en av SAS nye spennende rute! Og som en som flyr SAS mye på kortere ruter var jeg spent.

Kom ombord og satt meg ned i LN-RRU. Ingen WIFI , menmen. Crewet på denne flighten, Julian, Jenny, Aud og Sunna var helt supre. Smil hele tiden og absolutt helt super service!
Fikk blant annet puter (som jeg aldri har fått på SAS 737 før) Kjøpte en salat (som er en del av SAS nye matkonsept, kun tilgjengelig på flygninger utland over 1:30). I dag var det laks med byggryn, stekte grønnsaker og ruccola med dillmajones - og herregud: DET var godt! Det var en hel laksefilet med mye tilbehør - mere nok mat til en flygning på 4 timer.
SÅ: Kabinbesetningen hadde problemer, så kortterminalen fungerte ikke. "Vi kommer tilbake", sa dem. Halvveis kom dem og sa at den ikke fungerte..

De sa jeg fikk maten gratis. Hadde kjøpt for ca. 150 kr. Men jeg hadde ikke samvittighet, så da ga jeg en 50-eurolapp ( det minste jeg hadde). Fortjente den syns jeg!

Fin flygning, utrolig god mat, beste SAS-crew, og gratis mat (hvis man har samvittighet til det)

God sommer!

LCH
29-07-2013, 13:58
Du betalte om lag NOK 400 for noe som kostet 150? :drunk: Jaja, deg om det, høres ut som om du var fornøyd i hvert fall. :)

Fnate
29-07-2013, 16:03
Takk for fin og konsis rapport. Men et lite hjertesukk herfra:

NÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆIIIIIIIIIIII.... Har de begynt med den forbaska laksen sin i salaten også nå. Før var det i det mibste trygt å fly economy med SAS da de alltid hadde kyllingsalat som var god.

Nå ryker EBG'n min ;)

Fellowplane
29-07-2013, 18:37
Minner meg vagt om en tur med Ryanair for noen år siden. Bestilte FR-burgeren™ og en øl. I samme øyeblikk som den kulinariske opplevelsen ble plantet i bordet foran meg forsvant besetningen videre. De kom aldri tilbake for å ta betalt og idet flyet landet og jeg skjønte at jeg hadde spart de 7 euroene, føltes det overraskende bra. Håper bare ikke alt for mange måtte gå når årsoppgjøret viste 1stk burgersvinn i September året før på TRF-BRE.

Når det er sagt er det bra at du hadde en fin tur selv om jeg personlig heller ville hoppet ut enn å betale 50 euro for SAS-laksen :-)

jalig
29-07-2013, 22:37
Det må være luftens dyreste salat i Y

litt-amatør
29-07-2013, 23:21
Takk for artig rapport. Jeg har også litt sansen for virkelig å belønne de som yter virkelig og oppriktig god service, selv om den 50 euro-seddelen nok hadde sittet langt inne hos meg også. ;) Men artig å høre at det var en bra tur.

Star Flyer
31-07-2013, 14:11
Dyrt var det ja! Men makan til god besetning. Under ledelse av SAS-purser Julian Paulsen.. Bra fyr :)

Savipix
31-07-2013, 17:32
Dyrt var det ja! Men makan til god besetning. Under ledelse av SAS-purser Julian Paulsen.. Bra fyr :)

Jag skall se till att detta går vidare till hans teamledare :)