PDA

View Full Version : OSL-Phuket med Swiss/Edelweiss vs Thai?


Nja
26-07-2013, 10:36
Heisan


Jeg skal til Phuket i slutten av mars nest år og har begynt å planlegge ruten allerede.. Jeg lurer på om hvordan Swiss er å reise med? Da tenker jeg på servicenivået i forhold til Thai. Så som mat, får man drikke vann, brus osv når man vil, om det er gode seter osv osv. Hvordan er Zurich flyplassen? Lett å finne frem og holder det med 1 times bytte?

Peppep
26-07-2013, 10:39
Er det i økonomi?

Har vært på ZRH to ganger, og flyplassen er ganske oversiktlig, transfer går stort sett raskt og smidig. Se egen tråd om det her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=76706

Hypern
26-07-2013, 10:40
Heisan


Jeg skal til Phuket i slutten av mars nest år og har begynt å planlegge ruten allerede.. Jeg lurer på om hvordan Swiss er å reise med? Da tenker jeg på servicenivået i forhold til Thai. Så som mat, får man drikke vann, brus osv når man vil, om det er gode seter osv osv. Hvordan er Zurich flyplassen? Lett å finne frem og holder det med 1 times bytte?

Har ikke prøvd noen av dem i økonomiklasse, men er det en flyplass i verden det holder med 1 time så er det ZRH. Behagelig størrelse og ikke lange avstander som feks i Frankfurt. Eneste er at interkontinentale flighter går fra E satelitten stortsett, men der går det tog ut fra hovedterminalen som bruker 2 minutter.

TriStar
26-07-2013, 11:46
Jeg har flydd både Thai og Swiss til Bangkok, både foran og bak gardina. Og syntes begge selskaper har det til felles at de har svært varierende service. Men det er mat og drikke i eco hos begge. Swiss har 32" seatpitch. Hos Thai er det en del variasjon, men mange flytyper har 34" i eco. Så er du over middels høy så hade jeg foretrukket Thai. Ellers hadde jeg valgt det selskapet som har lavest pris/kortest reisetid.

bardf
26-07-2013, 13:38
Husk for all del av direkteruta ZRH-HKT opereres av Edelweiss Air, som er charterselskapet deres. Ikke at jeg har reist med de, men det er vel et ganske annet nivå enn vanlig LX. Og til HKT bruker de vel den gamle 330-200 noen ganger også...