View Full Version : God fredag morgen fra Tonga
robertaas
25-07-2013, 20:55
Ble idag igjen vekket av en hane som hørtes ut som om han var inni fale'en min. Kan se sjøen gjennom vinduet og hører bølgene mot stranden. Det er nettingvindu så jeg kan kjenne vinden og lukte sjøen også. Skal ta en dusj, men en kalddusj er vanskelig for kaldtvannet er ca 30 grader. Skal så spise frokost med nyplukket lokal frukt i tretoppresturanten. Derifra er det vid utsikt over sjøen og er jeg heldig ser jeg noen hval utenfor revet idag igjen. Dumt jeg ikke tok med kikkert.
Stod over kava-seremonien (http://en.wikipedia.org/wiki/Kava_culture) igår kveld selv om de bare serverte små skvetter til de pinglete utlendingene. Har drukket nok kava i Norge tidligere.
Skal så sjekke ut og ta tidsmaskinen via Auckland til Rarotonga. Det føles litt rart å sjekke ut på fredag og så dra til neste rom som man har fra torsdag. Tripit gikk i alle fall i surr da jeg sendte den mine reservasjoner.
Du får avslutte torsdagstråden før du legger deg, da. ;) God tur!
jameson82
26-07-2013, 04:51
God alt for tidlig morgen igjen fra OSL. Man kan lure på hva man tenkte på når man bestilte 3 helge turer på rad og alle har fredags avgang 06.00 som betyr minimalt med søvn og første dagen på reisemålet i coma..
Men men, sånn gå nå dagan.
Alicante neste.
Ha en morgenfrisk en
robertaas
26-07-2013, 05:18
God alt for tidlig morgen igjen fra OSL. Man kan lure på hva man tenkte på når man bestilte 3 helge turer på rad å alle har fredags avgang 06.00 som betyr minimalt med søvn og første dagen på reisemålet i coma..
3 helgeturer på rad er tabu for meg, sprer dem heller utover året. Og med tidlig avgang har jeg blitt så bedagelig at jeg da sikrer meg billig hotell nær OSL. Det sikrer også at jeg er langt mere opplagt første dag på reisemålet så totalen er mere valuta for pengene.
Nyter sheppards pie og kaker i loungen til NZ i Auckland mens jeg venter på tidsmaskinen.
Islending
26-07-2013, 05:43
God morgen fra Saigon. Her skjer det ikke så mye. Hadde lyst å dra på Than Son Nhut Air Force Museum i dag, men den er visst stengt på mandager og fredager... Så får heller finne på noe annet... Blir vel chilling på en kafé eller noe sånt...
Ha en flott dag!
God morgen fra Oslo. Om ikke så altfor lenge blir det å traske til Flybussekspressen for avgang OSL eller kanskje jeg skal traske ned til tbanen istedet og ta den inn til byen for et billigere flytog? Oh the choices. Tror faktisk jeg sparer tid om man har flaks.
Twin Otter
26-07-2013, 06:49
Hei fra bussen retning OSL. Det ble en kortere natt en planlagt her, men i stedet kommer man hvis alt går smertefritt to skritt nærmere EBS. :-)
Ha en fin dag forundrer!
sirpjalle
26-07-2013, 07:56
God morgen fra Forus!
Ble litt skremt i dag, da jeg faktisk klarte å overbevise hodet mitt om at det var Torsdag, og ikke Fredag. Heldigvis tok det ikke lang tid før jeg tok til fornuft! :D
Nuvel, litt av hvert å ta fatt på i dag og, og så er det plutselig helg!
Ha en fin en forumister! :)
God morgen fra Tjøme. Sol og pent, og foreløpig langt bedre enn varslet i går. Svigermor står straks klar med frokost. Usikker på om vi tar en seiltur eller det bare blir å late seg her hjemme. Ha en fun dag
Goooooood morgen fra Bergen, hvor det er meldt 26 grader i dag. Siste arbeidsdag før frihelg, endelig - er travle dager for tiden, så det et par uker siden forrige fridag. Men det er bare to uker til neste reise, en langhelg på Island, hvor Plus skal testes. Kan ikke være hjemme for lenge. ;)
Da var man på plass i SAS loungen på OSL og koblet til på eduroam (nettet for universiteter og høgskoler her til lands som nå er på 19 norske flyplasser). Damen i SAS skranka prøvde seg først med å sende bagasjen til Frankfurt, men det godtok jeg ikke. Etter litt tasting på tastaturet greide hun å sende bagasjen til TPE. Det er sånn det skal være. Får satse på at den overlever FRA, BKK og HKG... :drunk:
Ølkrana er i ustand her også. Kanskje gå inn til gullstua om man vil ha det? Nei jeg tror jeg venter med alkoholen til flyturen jeg. Holder med dispenser-Cola foreløpig. Ellers synes jeg den ombygde SAS loungen er ganske så trivelig.
Islending
26-07-2013, 08:31
Men det er bare to uker til neste reise, en langhelg på Island, hvor Plus skal testes. Kan ikke være hjemme for lenge. ;)
Husk å spise Bæjarins Beztu Pylsur... ;)
Du må også innom Kolaportid (loppemarked som er åpent hver helg) som ligger like ved Bæjarins Beztu. Her kan du smake den islandske delikatessen, råtten hai med "svartedauden".
Husk å spise Bæjarins Beztu Pylsur... ;)
Du må også innom Kolaportid (loppemarked som er åpent hver helg) som ligger like ved Bæjarins Beztu. Her kan du smake den islandske delikatessen, råtten hai med "svartedauden".
Mmmmm...råtten hai... du selger det inn så bra! :p Wikipedia er enda bedre: "Chef Anthony Bourdain (...) has described hákarl as "the single worst, most disgusting and terrible tasting thing" he has ever eaten." http://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%A1karl
God formiddag fra executive loungen på Traders i KL, hvor de faktisk har sluppet inn noen svensker i shorts tsk tsk :D. Nok en herlig dag i KL hvor solen endelig skinner etter noen regnskyll tidligere på dagen. Bare en uke igjen av denne ferien :cry:
w
God formiddag fra executive loungen på Traders i KL, hvor de faktisk har sluppet inn noen svensker i shorts tsk tsk :D. Nok en herlig dag i KL hvor solen endelig skinner etter noen regnskyll tidligere på dagen. Bare en uke igjen av denne ferien :cry:
w
Mmmm... Traders i KL er fint. Først og fremst baren i toppetasjen. Frokosten i loungen der var vesentlig mer "so-so". Har du lyst på vestlig mat, med brød som knaser ferskt, er Harrods kaféen på shoppingsenteret på andre siden av parken å foretrekke. Kos deg videre.
God morgen fra Lillestrøm. Her har man hatt ut brannslangen og spylt verandaen. Nå sitter jeg her med kaffen og undres hvor alt vannet drar hen. Drar det feil får jeg nok et nytt brev fra styret. Men det kommer jo uansett ikke før i neste uke, så foreløpig er det null bekymringer.
Ha en fin dag videre!
God ettermiddag fra SAS Executive Plus 4Excellence Platinum Diamond Super Lounge i Kirkenes. Morgenen har blitt tilbragt neeeesten i Russland. Sophie fikk lufta pelsen i Grense Jakobselv mens vi spotta etter russere.
Snart skal det hoppes "Videre med Widerøe" (tm Cecilie 2013) til bl.a Alta og Vadsø, før vi ender opp aller lengst nord i landet i kveld.
Ha en fin dag :)
God ettermiddag fra SAS Executive Plus 4Excellence Platinum Diamond Super Lounge i Kirkenes. Morgenen har blitt tilbragt neeeesten i Russland. Sophie fikk lufta pelsen i Grense Jakobselv mens vi spotta etter russere.
Snart skal det hoppes "Videre med Widerøe" (tm Cecilie 2013) til bl.a Alta og Vadsø, før vi ender opp aller lengst nord i landet i kveld.
Ha en fin dag :)
What she said...:cool:
Bizflyer
26-07-2013, 12:41
Her i det Sør-Norske holder vi oss i heimen i dag. Riktignok ut og hente en kompis av bandittene som skal være på overnattingsbesøk her. Så da er det bare å finne frem hørselvern.
Ellers ikke de store planene. Et glass eller tre i kveld kanskje? :drink :cheers:
BF:cool2
God morgen fra Lillestrøm. Her har man hatt ut brannslangen og spylt verandaen. Nå sitter jeg her med kaffen og undres hvor alt vannet drar hen. Drar det feil får jeg nok et nytt brev fra styret. Men det kommer jo uansett ikke før i neste uke, så foreløpig er det null bekymringer.
Hmm.. Jeg har også sånn slange. Kanskje jeg skulle teste den også?
God fredag fra Berger. På plass på jobb. Forøvrig har vi, etter at jeg kom tilbake fra ferie for noen uker siden, begynt å bruke fortollingsprogrammet vi bruker via sånn derre Citrix som Sirpjalle snakker så "varmt" om. Det betyr i praksis at jeg må logge meg på en nettside for å få tilgang til programmet, og hvis jeg ikke sitter og nistirrer på det hele tiden, så lukker både programmet seg, og en blir logget ut av nettsiden, sånn at en må gjøre alt en gang til. Det er så praktisk når en er midt i innspurten på eksporten, og bare skal sjekke om den siste pakka også er tollklarert :rolleyes:
Anyway, snart helg. Noe familie har truet med å komme og kikke på den nye kåken, så jeg får vel se om støvsugeren virker i løpet av helgen, samt panikkrydde litt.
Ha en god en :)
Da var man på plass i Senatorloungen i Frankfurt. Det var faktisk en limousin som møtte flyet fra OSL, men den var ikke til meg (siden US Airways blokkerer LH F). Totalt 4 pax i C i dag, en asiater, et par tyskere og meg. Limousinen var til asiateren. EN hygglig gest dog var at det sto en person fra Thai klar ved rulletrappa opp fra der man ble sluppet av bussen og eskorterte meg til loungen.
God morgen fra Oslo. Om ikke så altfor lenge blir det å traske til Flybussekspressen for avgang OSL eller kanskje jeg skal traske ned til tbanen istedet og ta den inn til byen for et billigere flytog? Oh the choices. Tror faktisk jeg sparer tid om man har flaks.
Da jeg bodde på Smestad sparte jeg faktisk 10-15 minutter ved å ta t-banen til Nationalteateret og flytoget derifra til OSL (om alt klaffet selvfølgelig) jmf. flybussekspressen Bekkestua - OSL :up:
Chriscross
26-07-2013, 16:46
God ettermiddag fra Asker. Avisen truer med at dette er siste skikkelige sommerdag, så drn har vært nydt ute. Når barna er i seng er planen indrefilet av kalv.
Fly med oss
26-07-2013, 16:49
Hei og hå fra Oslo sentrum. Snart hopper jeg på toget til Hokksund for å besøke mamsen og papsen. Jeg tipper det venter noe godt å spise :) God helg, alle!
God ettermiddag fra sete 4F ombord på DY1310 et sted over Nordsjøen, hvor jeg for en gangs skyld har en brukbar internettforbindelse, til tross for at fjortisfrøkna på 4D prøver å skype med en venninne. Helgen skal tilbringes i London sammen med en kamerat, og hjemturen går forhåpentligvis med en vakker dame med navnet Sonja.
Aahh .. nok en fin dag ikke å jobbe på flyplassen. Ser på FR24 at det er holding, goarounds og annen morro i uværet nede på Hartsfield. Her hos meg er det tørt foreløpig, men det buldrer forsiktig i det fjerne.
Ellers en grei dag her i vestsørøst. Implementering av ny kunde går greit og problemene blir feid av banen så fort de oppstår. Slik er det å jobbe i et helprofft team.
To timer til, så venter det en Jailhouse Misdemeanor Ale ... :drink
robertaas
27-07-2013, 00:03
Tidsmaskinen virket så nå er det god fredag morgen igjen, denne gangen fra Rarotonga.
Har brunch mens jeg ser på alle som snorkler innenfor og utenfor revet. Må komme meg uti der snart.
God fredag kveld! Nå er sekken stort sett pakket for tur til Oslo og Norway Cup. Vi satser på at vi slipper noen store overraskelser på turen sørover med SK på sportsreisebilletter (vi kjører safe med verdens mest punktlige flyselskap...;)), og satser på en sportslig fruktbar tur til hovedstaden for IF Skarp! Alle som er i nærheten av Ekebergsletta kl 1200 lørdag formiddag er herved invitert til å heie på IF Skarp når vi møter Alunorte Rain Forest fra Brasil på bane 16 (med forbehold om endringer...)! :)
Da jeg bodde på Smestad sparte jeg faktisk 10-15 minutter ved å ta t-banen til Nationalteateret og flytoget derifra til OSL (om alt klaffet selvfølgelig) jmf. flybussekspressen Bekkestua - OSL :up:
Valget falt på Flytoget gitt, men bommene på Gardermoen liker meg ikke (er student så kjøper billett på "gamlemåten"). Forrige gang ville ikke bommen godkjenne billetten min så jeg gikk bare over gjerdet jeg. Tsk tsk. Denne gangen funket det nå etter et par forsøk.