PDA

View Full Version : God torsdag

Savipix
25-07-2013, 07:13
God morgon från kantinen i CPH! Här väntar KKN via TRF BGO TOS VAW och VDS tillsammans med Cecilie ombord på små gröna maskiner. Park Inn vid CPH är och förblir mitt hathotell no 1 vid Kastrup.

Ha en fortsatt super dag!

arnstein
25-07-2013, 07:29
God morgen fra Park Inn på Kastrup.

Klar for SK935 til SFO. Tilsynelatende fullt fly men håper noen i Business bestemmer seg for å reise en annen dag slik at jeg kan få til en oppgradering for poeng ved gaten.

Savipix
25-07-2013, 07:33
God morgen fra Park Inn på Kastrup.

Klar for SK935 til SFO. Tilsynelatende fullt fly men håper noen i Business bestemmer seg for å reise en annen dag slik at jeg kan få til en oppgradering for poeng ved gaten.

Varning check out tog tiiid

arnstein
25-07-2013, 07:38
Varning check out tog tiiid

Takk. Skal sørge for å ha litt ekstra tid. :-)

AirbusTrond
25-07-2013, 07:58
God morgen fra Gamle Oslo. Plutselig oppe 0630, selv om jobben ikke kaller før 1600. Sa da får man gjort en del. Får finpusse på en jobbsøknad, den andre jeg har skrevet så langt i livet... Bare fire arbeidsdager igjen før fire ukers ferie i enda varmere, hyggeligere og mye billigere strøk.

God torsdag, snart helg!

Chriscross
25-07-2013, 08:36
God morgen. Sitter her og vurderer om jeg skal dasse ned for å teste overprisede Røkkereker, og det er vel det vi har av planer for dagen.

SudCaravelle
25-07-2013, 08:37
God morgen fra UAE. Hadde en fantastisk opplevelse I går kveld med full iftar middag med en stor arabisk familie. Det var en overflod av mat (i det solen gikk ned), og all maten ble inntatt på tepper på gulvene. Når mennene var ute paa den lange bønnen (ca en time etter solnedgang) satt SudHeffner igjen med alle damene og koste vettet av seg.

I dag er det motsatt av Iftar – Der Keller på Jumeirah Beach Hotel hvor det blir eisbein og weissbier med en hyggelig tysk kunde.

Helg om ca ni timer :D - Nyt dagen.

arnstein
25-07-2013, 08:51
Da var jeg sjekket inn.

Dagens hyggelige overraskelse er oppgradering til C. flighten over til SFO burde dermed bli ganske behagelig. :-)

Fast track security tok < 1 minutt så nå har jeg plutselig veldig god tid. Sitter i loungen og nyter livet.

Someone
25-07-2013, 09:04
God morgen fra Tjøme. Fyllesyken sitter litt i, så om noen timer blir det er forsøk på å kurrere den med en runde golf. Ellers lite på programmet. Ha en fin dag

Twin Otter
25-07-2013, 09:09
Good morning from Hell. :cool:

Straks klar for frokost her. Det sies at den skal være landets beste. Så venter nok en dag med Widerøe-hopping i vårt vakre land inkludert en "longhaul-flight"

Ha det fint forumister!

jcnorway
25-07-2013, 09:20
God morgen fra Malta.

Termometeret viser 28 varme nå kl 9 så det blir vel en varm og fin dag idag også. Sparkende Foting tar sin sedvanlige cowboystrekk. Etter den stikker man en tur ut i go'været og ser hva dagen bringer. Ingen andre planer enn å nyte dagen og ferien :)

Ha en fin torsdag!

Hypern
25-07-2013, 10:21
God dag fra Oslo. Du vet det nærmer seg avreise når man kan foreta online innsjekk på SAS sine hjemmesider før den oppgitte tia for online innsjekk... Hmm, er nok SAS IT igjen som liker seg. Uansett om 24 timer fra nå så er jeg på vei i en boeing 737-500 til Frankfurt og skal selvsagt ikke stoppe der. :drink

Hpkris
25-07-2013, 11:34
God ettermiddag fra Patong Beach. Frokosten er inntatt kl 4 her på stranda, men sånn går det når man har hangover etter å ha utforska Bangla Road sist natt. :D Skulle tatt fly hjem i morra ,men siden vi trives her så bytta vi til mandag. Da får vi oss en tur med TG's A300 også.
Ha en bedre dag :)

Fnate
25-07-2013, 11:44
Sparkende Foting tar sin sedvanlige cowboystrekk.

Han er da i ferd med å bli Reisende Foting han der?

God morgen fra Lillestrøm. Her blir det straks ut og kose seg i finværet. Opp og hente litt fotobok fra USA turen til opphavet etc.

Riktig god tur til alle som er ute og reiser Norge og/eller Verden rundt.

BTW: Er det noen som vet om noe god vanlig traktekaffe som man kan kjøpe her i Noreg? Har alltid brukt Ali, ettersom den kurrerer gruff. Det funka helt til jeg fikk Nespressomaskinen min. Nå smaker Ali en blanding av oppkast og mugg. Drikker det selvfølgelig allikevel, men er åpen for noe bedre.

wilhelm
25-07-2013, 12:00
God ettermiddag fra Traders hotell i KL, hvor en tidligere har vært oppe i Petronas Twin Towers. Har ikke høydeskrekk, men det kilte litt i magen når jeg lente meg mot vinduet i 86. etasje og så ned :D.

w

Bizflyer
25-07-2013, 12:13
God litt over lunsj fra det Sørlandske!

Været er fint, men jeg har tatt noen timer på jobben i dag.

Ingen planer for kvelden, og trofekjerringa skal jobbe, så da er det bare meg og bandittene som skal hygge oss hjemme i kveld. Fri i morgen da trofekjerriga skal jobbe hele dagen.

Så det så!

Ord for dagen: Ti tusen katter kan ikke ta feil; mus er godt! :colgate:

BF:cool2

Henshaw
25-07-2013, 12:29
Morn fra studentbyen. Muse igår var strålende og de fikk The Killers, som jeg så i vinter, til å virke som et amatørmessig garasjeband.
Ellers venter en tur på IKEA idag, må bare samle krefter...

darkcho
25-07-2013, 12:34
BTW: Er det noen som vet om noe god vanlig traktekaffe som man kan kjøpe her i Noreg? Har alltid brukt Ali, ettersom den kurrerer gruff. Det funka helt til jeg fikk Nespressomaskinen min. Nå smaker Ali en blanding av oppkast og mugg. Drikker det selvfølgelig allikevel, men er åpen for noe bedre.

Bruker Evergood selv, om du tenker på kaffe som kan kjøpes på Kiwi etc. Ellers er det vel kjekt å ta seg en tur på en spesialist om du er helt in-to-it.

Chriscross
25-07-2013, 12:49
Det ble Røkjereker som faktisk ikke kostet mer enn i butikken. Også fikk jeg en rødspette for 25 kr, så nå skal det grilles flyndre for første gang. Klarte å sløye selv til og med.

Kaffe: Det kan sies mye dritt om Bergen, men Friele fairtrade synes jeg er god, også den wannabefranske kaffen hans jeg ikke husker navnet på, men mye sort på posen. Løfbergs Skånerost har en særegen, men god smak. Imidlertid må du bruke litt mindre av denne for at det ikke skal bli for sterkt. Alt dette kan kjøpes på Rema.

OJB
25-07-2013, 13:13
God ettermiddag fra forus,
En uke på jobb allerede etter en fantastisk god ferie. Har allerede greid å et par jobbreiser øst- og vestover.
Dagen idag går med til planlegging av neste halvår.
Ellers står klargjøring av båt på programmet i ettermiddag for en tur vest på fjorden.
Man må ha fisk til middag må vite!
Ha en fortsatt fin dag folkens.

Turtle
25-07-2013, 13:43
God formiddag fra Copthorne Salford Quays, Manchester. Er her definitivt ikke p.g.a. fotball, ei heller Twenty20 cricket som visstnok var på Old Trafford i går kveld, noe som resulterte i masser av folk rundt her.

Er snart tid for en tur i en Transit (vel, Tourneo) til flyplassen for dag tre av fem med VIR3048, 3043, 3044 og 3045 og sikkert fortsatt gode, gamle EI-EZV også. Været ser nå brukbart ut, så da bør trafikken rundt London flyte rimelig bra og gi nok en dag med fin utsikt.

SAS505 (eller hva de nå kalte seg) må ha flydd seg vill i går da det var første gang jeg møtte på en SAS A320 i Bovingdon hold. Kanskje det var fullt over Lambourne og de snek i køen, men vi var nå før dem ;)

Ha en fin dag i kontorer eller i strandkanten, med eller uten fisk...

sirpjalle
25-07-2013, 14:33
God ettermiddag fra kontoret på Forus!

Man kan si at dagen har gått rimelig kjapt unna i dag, så da er det en fornøyelse å kunne si at man skal bedrive med med yndlingsjobben min, legge Glava :drunk:

Ha en fin en forumister! :)

Discus
25-07-2013, 14:37
Begynner å bli skikkelig proff på det å ha ferie, lurer på om jeg skal sjekke om det finnes noen ledige stillinger på det området. Det var noen som kremtet noe i en mail i går om noe jobb saker, jeg tror jeg glemte den saken...

Ha en fortsatt fin dag!

LN-MOW
25-07-2013, 14:54
Nyydelig dag her i vestsørøst! Litt fuktige terassemøbler, men snur man putene er den saken fikset. Nå blir det vel en kaffe til før man hiver seg ut i ukens midterste arbeidsdag.

VC-10
25-07-2013, 16:24
God morgen fra Bay Head, NJ. Frokosten er inntatt og vi må finne ut hva vi skal foreta oss på en kjølig, vindfull dag som det ikke frister å gå på beachen!

Tommy777
25-07-2013, 17:17
God morgen fra Chicago. Her er hetebølgen endelig over og vi har noen deilige dager nederst på 20 tallet. Akkurat kjørt en fin runde av nyankommet Kena kaffe fra storøya igjennom presskanna. Herlig. Til Fnatefar: det var Friele som var den minst ille traktekaffen i Norge, men det MÅ jo finnes bedre alternativer nå for tiden?.

Null reise frem til neste onsdag, skal nytes!!

Fnate
25-07-2013, 17:58
Bruker Evergood selv, om du tenker på kaffe som kan kjøpes på Kiwi etc. Ellers er det vel kjekt å ta seg en tur på en spesialist om du er helt in-to-it.

Er ikke helt "into it" altså. Jeg kjøper en Evergood og prøver. Takk for tips

Kaffe: Det kan sies mye dritt om Bergen, men Friele fairtrade synes jeg er god, også den wannabefranske kaffen hans jeg ikke husker navnet på, men mye sort på posen. Løfbergs Skånerost har en særegen, men god smak. Imidlertid må du bruke litt mindre av denne for at det ikke skal bli for sterkt. Alt dette kan kjøpes på Rema.

Friele Fairtrade har jeg prøvd uten veldig hell. Var det den som lagde rosa mugg om man glemte filteret til dagen etter, mon tro? Eller var det noe økokaffe...

Kjøper en pose hver av de to andre. Takk for tips!

Akkurat kjørt en fin runde av nyankommet Kena kaffe fra storøya igjennom presskanna. Herlig. Til Fnatefar: det var Friele som var den minst ille traktekaffen i Norge, men det MÅ jo finnes bedre alternativer nå for tiden?.

Mmmm, sånn jålekaffe er fint altså. Men liker litt avveksling. Friele skal som sagt testes. Takk for tips.

Det er forøvrig Friele som selger Illy maskinene i Norge. Fysen på en slik, selv om jeg da må kaste en av de andre jålekaffemaskinene mine for å få plass.

Fortsatt god dag ja. Her skal straks testes ut dagen store funn på Polet: "Folkets 6-kroners rødvin". Trodde ikke den fantes mer.

LN-MOW
25-07-2013, 18:11
Fortsatt god dag ja. Her skal straks testes ut dagen store funn på Polet: "Folkets 6-kroners rødvin". Trodde ikke den fantes mer.

Noe lignende Trader Joe's Two Buck Chuck - som nå koster 2.49? ^_^

Personlig synes jeg Starbucks' French Roast er en av de bedre traktekaffene du finner. Napp med en pose neste gang du er i nærheten. Ellers så får du hamstre neste gang du er i USA. Selv de minst respektable dagligvaresjappene fører god kaffe. Bare ligg unna Folgers .... 'Friends don't let friends drink Folgers' ..

Tommy777
25-07-2013, 18:22
Personlig synes jeg Starbucks' French Roast er en av de bedre traktekaffene du finner. Napp med en pose neste gang du er i nærheten. Ellers så får du hamstre neste gang du er i USA. Selv de minst respektable dagligvaresjappene fører god kaffe. Bare ligg unna Folgers .... 'Friends don't let friends drink Folgers' ..

Dersom Starbucks er tilgjengelig, er også Sumatraen konge til trakter. Bare pass på at de kverner den riktig for deg (dersom du ikke har kvern)

Tommy777
25-07-2013, 18:25
Det er forøvrig Friele som selger Illy maskinene i Norge. Fysen på en slik, selv om jeg da må kaste en av de andre jålekaffemaskinene mine for å få plass.

.

Jeg har ikke eid en Nespressomaskin, men bruker den ofte på hotell. Jeg eier dog en Illy Iperespressomaskin som er k o n g e og så nær ordentlig espresso at det er skremmende, til og med Bainbridgebeboere vil ikke merke forskjell ;)

Bakdelen er at en dobbel Espresso i en slik maskin koster omtrent det samme som på Starbucks her i USA

Fnate
25-07-2013, 18:34
Bakdelen er at en dobbel Espresso i en slik maskin koster omtrent det samme som på Starbucks her i USA

Jo, jo... Men man har jo ikke ei Starbucksjente stående klar på kjøkkenet til enhver tid?

Tommy777
25-07-2013, 18:37
Jo, jo... Men man har jo ikke ei Starbucksjente stående klar på kjøkkenet til enhver tid?

What?? ;)

Blir bortskjemt når nærmeste starbucks er like langt unna som oppvarminstiden på espressomaskinen ;)

1 dollar per pod er uansett ganske så dyrt sammenlignet med alt annet

dc-8-63
25-07-2013, 21:14
Jeg har ikke eid en Nespressomaskin, men bruker den ofte på hotell. Jeg eier dog en Illy Iperespressomaskin som er k o n g e og så nær ordentlig espresso at det er skremmende, til og med Bainbridgebeboere vil ikke merke forskjell ;)

What?? ;)

Blir bortskjemt når nærmeste starbucks er like langt unna som oppvarminstiden på espressomaskinen ;)

1 dollar per pod er uansett ganske så dyrt sammenlignet med alt annet

Er det Francis Francis maskinen du "fikk" fra Illy ? I så fall var det vel en svært god rabatt som hentes igjen via høyere pod pris ? uansett Illy er meget bra og Espressoene fra kongemaskinen er svært bra. Når det er sagt fines det mye god kaffe i Norge også, er ingen stor tilhenger av TrakteMaskiner, foretrekker Porselen "Filter" med egen spesial kjele (billigere enn en MoccaMaster) dette selges hos blant annet Stockfleths som har mye meget god kaffe. Ville nok holde meg laaaaaangt unna Evergood, men stikke innom Stockfleths, Kaffebrummeriet (riktignok ganske dyre) eller aller best en tur opp Løkka (Grunerløkka) til Tim Wendelboe`s lille sjappe.

Stort sett brennes Norsk Kaffe lysere enn hva vi er vant med i USA (og Italia for de av oss som har slik slekt) - det krever mere av kaffen å brenne lyst, men gir også ofte en syrligere smak som ikke alle liker (er ikke veldig glad i det syrlige i kaffen min selv).

Twin Otter
25-07-2013, 22:30
Hei fra OSL. Har litt tid i morgen før jeg skal reise videre og lurer på om jeg skal hive meg på en MR til GOT i morgen tidlig. Men er noe usikker på hvordan det er med transfer der. 25 minutter er muligens i korteste laget selv om jeg reiser uten bag.

Ståle
26-07-2013, 05:50
God kveld fra Andaz i New York hvor vi strekker ut etter dagens flighter som gikk fra PBI og hit via ATL. Kult å fly 767-400-ER på en 1t,45min`s flight!

Vi begge er også rimelig reduserte etter den siste kvelden ombord på Bahamas Celebration, satser på at formen er bedre imorra så vi får varmet litt opp før båten hjemover til Southampton.. ;)

Ha en fin kveld!