View Full Version : hotel.info og mulig feilprising
hellbilly
21-07-2013, 22:40
Bestilte i dag hotell i CPH gjennom hotel.info til 385 DKK totalt fredag til søndag. Virket som et godt tilbud da hotellet selv og andre hotellsider lå på en mye høyere pris. Regner med de kjører en kampanje på dette hotellet, men hva om dette er feilprising, hvilke rettigheter har jeg da? Ble reservert med CC på hotel.info men selve betalingen skal skje ved utsjekk.
Hotel.info er nytt for meg, så jeg aner ikke hva de står for.
385,- DK for to netter virker for godt til å være sant. Vær forberedt på overaskelser.
Prisen virker for god til å være sann ja, men jeg ser på hotels.com at de har en pris fre-søn på 478 NOK på et hostell på den første helgen jeg søkte på. Har du booket deg inn på noe slikt er det plausibelt. Er det på Radisson/Choice etc. er det garantert en feilprising.
Dersom du ringer/mailer hotellet vil de gi deg en bekreftelse på hva oppholdet vil koste deg ved utsjekk, slik at du unngår overraskelser. Kan jo være greit å gjøre det dersom du er litt usikker på bookingsiden.
CCen du har registrert er for å garantere rommet.
Virker veldig rimelig, jeg er skeptisk.
Og du har null rettigheter dersom dette er feilpriset.
At kortet er lagt inn som en garanti for rommet betyr ikke noe som helst i denne sammenhengen.
Dersom du derimot på forhånd hadde betalt oppholdet så hadde saken stilt seg litt annerledes. Da hadde rettighetene dine vært mye sterkere.
Men selv da finnes det paragrafer som gjør at selger kan annulere dersom du burde forstått at prisen var feil. Men i dette tilfellet hadde du nok stilt sterkt.
hellbilly
22-07-2013, 20:02
Takker for svar. Det er ikke snakk om et hostel, men enkeltrom på et kjedehotell som via sin hjemmeside tilbyr det samme rommet for like under 2000 de samme dagene. Kan virke som en feilprising. Men kampanjer dukker jo stadig opp så hvem vet.
Sendte i går mail til hotellet med kopi av confirmation fra hotel.info og spurte om de kunne bekrefte min booking. Fikk nå svar om at "Your booking is in our system on the dates you mentioned".
For å være helt sikker fulgte jeg nå opp med en ny mail til hotellet om de også kan bekrefte pris. Så da er det bare å krysse fingrene :)
Nei nei nei!!
Hovedtommelfingerregelen ved feilprisinger er "Don't call the airline" - eller i det her tilfellet, hotellkjeden...
hellbilly
22-07-2013, 20:10
Jeg vet Martin, men siden jeg må betale ved utsjekk så risikerer jeg å måtte betale en helt annen pris, og det vil jeg ikke ta sjansen på :) Hadde jeg derimot blitt trukket fra CC ved booking så hadde jeg ikke foretatt meg noe :)
hellbilly
22-07-2013, 22:27
Fikk nettopp svar fra hotellet at jo, jeg skal få overnattingene til oppgitt pris. Altså 385 DKK for 2 netter total. Hotellet er First Hotel Twentyseven, noe som visst skal være et greit hotell. Iallefall til den prisen :)
Til den prisen er det ikke greit, det er et kupp. Well done sir :)
hellbilly
22-07-2013, 22:44
Thank you kind Sir :)