View Full Version : God mandagsmorgen fra Auckland
robertaas
21-07-2013, 20:00
Ja, her er det allerede mandag morgen og klokken er nesten 6. Etter å ha flydd gjennom 15 tidssoner sitter jeg på loungen og venter på å få fly tilbake til forrige tidssone.
Dagens positive oppdagelse: Pannekakemaskin på loungen hvor pannekakene kommer trillende ut av seg selv. Små barn, store gleder.
Dagens negative oppdagelse: Har glemt barberhøvel. Vurderer faktisk om jeg skal leke huleboer i 2 uker. Det vil muligens gi meg noen ekstra runder hos diverse toll- og immigrasjonsmyndigheter.
Dagens negative oppdagelse: Har glemt barberhøvel. Vurderer faktisk om jeg skal leke huleboer i 2 uker. Det vil muligens gi meg noen ekstra runder hos diverse toll- og immigrasjonsmyndigheter.
Problemer med toll og immigrasjon fordi du har skjegg?
robertaas
21-07-2013, 20:07
Problemer med toll og immigrasjon fordi du har skjegg?Om det er ustelt så.
Studerte sammen med en tysker som reiste mye og han lagde en ganske så entydlig statistikk på sammenheng mellom hvor ofte han fikk ekstra utspørring og hvor lenge det var siden han hadde barbert seg.
Det vil muligens gi meg noen ekstra runder hos diverse toll- og immigrasjonsmyndigheter.
Spørs hvor blond du er. Jeg blir alltid vinket smilende igjennom uansett hvor jævlig jeg ser ut ...
Såvidt bikket søndag lunch her .. venter med resten til senere.
God morgen til Robert... Du er i et, for meg, interessent område, og forventer en verbal rapport på dette forum... Bilder er selvfølgelig ok, men tekst er mye mer interessant , for oss kandidater for besøk der nede for n'te gang .. Kos deg ;)
God søndagskveld fra Oslo. Snart leggetid her gitt, og får vel bare la uka gå til fredag før nesen vendes til østligere strøk med F kabin.
robertaas
22-07-2013, 04:37
Det begynner bli litt utpå mandag ettermiddag her i Tonga. Har akkurat hatt en tropisk regnskyll på under ett minutt.
Twin Otter
22-07-2013, 06:27
Morn fra SVG. Straks boarding for dagens første flight. Har vel tenkt meg en tur innom det store kjøpesenteret i dag da....
Mornings fra Danmark , med sol,sol,sol :-). Blir kjapt leilighetsbytte idag,sånn at vi får nyte finværet et par dager til. Temp pr. nå ligger på behagelige 19,4 (",). Nå blir det straks frokost inkl. kaffe :-)
Islending
22-07-2013, 07:11
God dag fra Saigon! Hadde en fantastisk tur med LH til HK i går. Ble sent inn til SGN. Her regner det. Ha en bra dag!
God morgen fra Bodø :-) Her regner det ikke i dag, så for andre gnag så langt i juli ble det Ducati til jobb :-)
Ha en super dag!
Morgen har et blitt her på Sørlandet også.
Kunne visst ikke ta helt ferie enda, i dag står Arendal-Ski-Oslo-Arendal på kjøreplanen for å hente et par motorsykler. Skal bli deilig å tilbringe denne fine solfylte dagen inne i en varebil :p
Ha en fin dag!
Happy Monday
Bare to dager igjen, så er det onsdag og da er vi halvveis i uka :)
Godt plassert på kontoret med ukens prosjekter. Nok å henge fingrene i. Mye laks som skal avgårde i morgen. Så dokumenthaugene som tårner seg opp er ikke nådige...
Får se om en ikke allikevel får tatt turen på Elkjøp for å se litt på vaskemaskiner, siden vår trofaste sliter har gitt beskjed at den gir opp etter 10 års trofast tjeneste. Småbarn i huset gir høy utnyttelse av maskinparken :)
God og varm mandag ønskes alle
S
ATC-flyradar
22-07-2013, 10:08
God morgen fra Mallorca - sent i går kveld var sterk torden og lyn noen minutter - derpå regnbyge - så var alt over - tørt på en 1/2 time og i dag er alt normalt igjen sol og varme.
Det blir feriedag også.
Jan
God morgen fra Gaustadblikk. Fint vær og det bærer videre mot mer familiebesøk i Byglandsfjord. Føler jeg har gjort unna familiebesøk for en periode denne sommeren.
Elefanten protesterer høylytt mot flere steder uten minibar, club kitchen eller kiosker.
Ha en fin dag.
Mornings fra Tjøme. Ute frokost med utsikt utover Vrengen er en grei start. Sol og pent, men litt kjøligere enn i går, uten at man fryser av den grunn. Får vel finne på noe latskap i dag også. Rulleski i går, så blir vel da en løpetur i skogen i dag. Ha en fjong dag
Ho og hei fra Gærningmoen.
Har 22 uleste NOTAW T2 Operative Konsekvens-mailer, åpenbart ikke bare bare å bygge ny terminal. Nåvel, nåvel - bare 7 timer igjen av vakten, tjo-o-hey! :headbang
God morgen fra Gaustadblikk. Fint vær og det bærer videre mot mer familiebesøk i Byglandsfjord. Føler jeg har gjort unna familiebesøk for en periode denne sommeren.
Elefanten protesterer høylytt mot flere steder uten minibar, club kitchen eller kiosker.
Ha en fin dag.
Men Shell-stasjonen i Byglandsfjord serverer gourmetpølser av beste sort!
God tur!
G' mooorgen! Trøtt i trynet etter gårsdagens utflukt til Atlanta. Yes var kanonbra og Atlanta Symphony Hall ga en strålende konsertopplevelse. Nesten fullt hus, stormende jubel og gåsehud i tre timer.
Nå venter to fridager og tre arbeidsdager før det blir helg.
http://enfb.net/Music/Yes2013/y01.jpg
God morgen fra Doubletree JFK hvor frokosten akkurat ble fortært, og om kort tid er det tid for JeBlue 553 nedover til West Palm Beach - nytt selskap å gjøre seg kjent med blir det hvertfall.
Været i New York idag ser ut til å bli upåklagelig..
Ha en fin dag!