PDA

View Full Version : Innsjekk med LH og UA


Klette
16-07-2013, 16:02
Hei,

I morgen reiser jeg til Houston med Lufthansa og United.
Prøver nå å gjøre online check-in, men det er ikke så lett.

Billetten er bestilt gjennom US Airways. Derfor har jeg fått et referanse nummer som ikke virket hos Lufthansa og jeg måtte ringe til de for å få et.

Jeg har gjort setevalg inne på United, men jeg får ikke de opp når jeg prøver å sjekke inn på SAS sine sider. LH sine sider sier at jeg ikke kan sjekke inn der, og United sine sider sier at jeg må gå til Lufthansa. Frykter at setevalgene mine hs United blir forandret når jeg sjekker inn på Flesland i morgen tidlig...

Noen som har noen erfaring med dette?

TommyL
16-07-2013, 16:12
Har du ikke fått LH referansenummer av US? Da ringer du dem og spør etter det.

Klette
16-07-2013, 17:33
Joda, jeg har fått det. Men jeg klarer ikke å velge sete inne på Lufthansa. Når jeg prøver å sjekke inn så videresender de meg til SAS sine sider, men jeg får heller ikke valgt seter med United der heller..

TommyL
16-07-2013, 17:42
Sist gang så sjekket jeg inn på OSL i SAS innsjekken, og setene jeg hadde valgt på forhånd fikk jeg...ellers vet jeg ikke angående online innsjekk på United... Noen andre her vet det sikkert.

Superhai
16-07-2013, 17:58
men jeg får heller ikke valgt seter med United der heller..

Hvis du har forhåndsvalgt sete så vil du få det (hvis du ikke gjør det så er det fordi UA har endret de av en eller annen årsak). SAS sitt innsjekk-system får ikke opp de setene før du sjekker inn. (Prosessen fungerer slik at SAS sitt system sender request til UA sitt system for innsjekk, som da sjekker deg inn på dette og hvis det er en suksess så returnerer det en del informasjon som blant annet sete du har fått tildelt.) Om du kan sende en request for endring av seter etter at du er sjekket inn til UA sitt system fra SAS sine sider er jeg usikker på, men det kan i alle tilfeller ikke gjøres før du er sjekket inn.

Klette
16-07-2013, 18:47
Takk for god info :)