View Full Version : Kvartalstall fra Norwegian
Ikke værst!!
http://media.norwegian.com/#/pressrelease/view/norwegian-med-et-resultat-foer-skatt-paa-277-millioner-kroner-en-forbedring-paa-152-millioner-886182
Norwegian med et resultat før skatt på 277 millioner kroner – en forbedring på 152 millioner
...
Norwegian legger i dag frem et kvartalsresultat før skatt (EBT) på 277 millioner kroner, en forbedring på 152 millioner fra samme kvartal i fjor. Kvartalet er preget av en markant kostnadsreduksjon, sterk produksjonsvekst og fulle fly. Selv med oppstartskostnader til langdistanse og nye baser i Europa går kostnadene ned, noe som er avgjørende for å sikre selskapet konkurransekraft fremover.
...
Utvalgte nøkkeltall 2. kvartal 2013 (2. kvartal 2012)
Antall passasjerer: 5,5 mill (4,5 mill)
Omsetning: 4,01 mrd kroner (3,17 mrd)
Fyllingsgrad: 77 prosent (76 prosent)
EBITDAR: 877,5 mill kroner (679,5 mill kroner)
EBITDA: 573,9 mill kroner (410,0 mill kroner)
EBIT: 446,1 mill kroner (322,3 mill kroner)
EBT: 276,9 mill kroner (125,0 mill kroner)
Nettoresultat: 196,8 mill kroner (90,5 mill kroner)
Hele kvartalsrapporten kan lastes ned HER (http://norwegian-no.mynewsdesk.com/document/download/resource_document/28349) (PDF)
Imonerende tall, sånn ved første overblikk.
Ser frem til at noen av våre(FlyPrats) eminente tallknusere går grundigere til verks!
Aftenposten med positive kommentarer om resultatet.
http://www.aftenposten.no/okonomi/Kraftig-forbedring-for-Norwegian-7253096.html#.Ud5i623rdaQ
Ser de oppgir en start-up kost på longhual til 70 milloner i kvartalet, samt at det virker som LGW-basen har en snittbelegg på rutene (utenom til Skandinavia) på 85%, hvilket vel tyder på de er godt mottatt der
Har de forlenget bruken av 737-300, eller har den tidligere vært planlagt etter 2015, som det vises på flåteplanoversikten?
De gamle -300 skulle ut i 2012 senest sa de vel en gang i tiden.
Så de er borte for lenge siden :rolleyes:
Goodbye KKN :stir
De gamle -300 skulle ut i 2012 senest sa de vel en gang i tiden.
Så de er borte for lenge siden :rolleyes:
Goodbye KKN :stir
Off topic, men hvor mye fjell er det som er i veien på KKN egentlig.
Har bare vert der en gang og da var jeg ikke så opptatt av fjell egentlig.
Eller er det andre utfordringer også?
Full Q2-rapport (http://www.norwegian.no/Global/norway/omnorwegian/dokumenter/Financialreports/Interimreports/2013/Norwegian%20Q2%2013%20Report.pdf)
DY/DU rapporterer om 96% belegg på langrutene til nå. Smått imponerende tall, skjønt det er selvfølgelig lettere å få til nå midt i høysesong, med introduksjonspriser (hvis de nå egentlig var så lave) og med all 787-hypen som fulgte med lanseringen av langrutene.
Er egentlig vel så imponert over 85 % load på LGW-satsingen. Men, de rapporterer lite om ståa på Spaniasatsingen som er kraftig øket. Ut i fra statistikken ser det ut som load-tallene fra flere av de nye destinasjonene (AES, TOS) er tilfredsstillende (www.aena.es), spørsmålet er yielden er noe å hoppe i taket over.
Har de forlenget bruken av 737-300, eller har den tidligere vært planlagt etter 2015, som det vises på flåteplanoversikten?
De har vel vært på vei ut en rekke ganger, har de ikke? Brukes tungt på innenriksruter, hovedsakelig Nord-Norge og Nordvestlandet etter hva jeg kan se.
FlightDeck
11-07-2013, 12:44
samt at det virker som LGW-basen har en snittbelegg på rutene (utenom til Skandinavia) på 85%, hvilket vel tyder på de er godt mottatt der
På de nye rutene? De fleste rutene fra LGW-basen er vel ruter som allerede er godt etablerte, altså de som går til Skandinavia.
Ser frem til å lese rapporten! Meget gode tall - merker meg 96 prosent kabinfaktor på de interkontinentale rutene.
På de nye rutene? De fleste rutene fra LGW-basen er vel ruter som allerede er godt etablerte, altså de som går til Skandinavia.
Fra rapporten:
"(...)while the load factor at the new Gatwick base has already reached 85 percent on the newly launched Mediterranean routes."
På de nye rutene? De fleste rutene fra LGW-basen er vel ruter som allerede er godt etablerte, altså de som går til Skandinavia.
Dette er de nye "middelshavsrutene"
På de nye rutene? De fleste rutene fra LGW-basen er vel ruter som allerede er godt etablerte, altså de som går til Skandinavia.
Ser frem til å lese rapporten! Meget gode tall - merker meg 96 prosent kabinfaktor på de interkontinentale rutene.
Det står utenom Scandinavia ;)