PDA

View Full Version : Klage på kansellering i Aftenposten

GF1
09-07-2013, 11:36
"Jeg er deres kjernekunde. Jeg føler meg lurt, og det har jeg ingen tradisjon for å finne meg i."

"På Gardermoen henvender jeg meg til SAS Ground Service og forlanger å få vite hvor flyet mitt ble av. Det synes jeg at jeg har krav på. Motvillig kommer det: Det var umulig å skaffe crew. De hadde ingen til å fly flyet. Det er jo ferie."

http://www.aftenposten.no/meninger/Nar-punktlighet-teller--et-bevis-pa-at-reklame-virker--7251318.html#.UdvX36s4XDc

AirbusTrond
09-07-2013, 11:39
Ja, det var jo en del her inne som antydet at SAS ville få en bitter pille å svelge med sin voldsomme markedsføring av punktlighet.

Dag Viking
09-07-2013, 11:51
Oi, det var en selvforherligende kunde. Forsinkelser rammer alle i ny og ne, og gjerne når man minst trenger det. Kjedelig uansett om det er pga vær, teknisk, flygeledere eller piloter. Verdt et spalteplassen i et leserinnlegg? Neppe.
Hun er sikkert velkommen til å velge en konkurrent neste gang.

GF1
09-07-2013, 12:16
Nok et sitat fra innlegget:

"På flyplassen kommer overraskelsen. Kansellert. Men hvorfor? Ingen vet. Det er uvanlig.

Det har vært klart siden i morges, sier de litt overrasket og krenket over at jeg ikke er forsvunnet for lenge siden. Mumler om tekniske problemer. De forteller at jeg angivelig har fått en SMS om at de har booket meg om til et fly klokken 18.00 - to timer før det opprinnelige."

Jeg synes hun har god grunn til å klage, spesielt når man vet at SMS'er fra SAS ofte ikke kommer frem. Hvorfor gjør man ikke noe mer aktivt for å komme i kontakt med dem det gjelder, når det forventes at de stiller opp til en avgang som går to timer tidligere?

LN-KGL
09-07-2013, 13:19
Jeg synes så sannelig noen nevnte noe om punktlighet i forbindelse med denne kansellerte flighten. Må nok skuffe dere der. Dette kommer ikke under punktlighet og ikke på punktlighetsstatistikken. Dermed vil SAS fremdeles kunne skilte med strålende punktlighet. Regularitet derimot er noe annet. Det er for å regulere trafikken i henhold til tilgjengelige mannskaper og tilgjengelige fly som kan fly.

LN-VLE
09-07-2013, 14:22
Jeg synes så sannelig noen nevnte noe om punktlighet i forbindelse med denne kansellerte flighten. Må nok skuffe dere der. Dette kommer ikke under punktlighet og ikke på punktlighetsstatistikken. Dermed vil SAS fremdeles kunne skilte med strålende punktlighet. Regularitet derimot er noe annet. Det er for å regulere trafikken i henhold til tilgjengelige mannskaper og tilgjengelige fly som kan fly.

Jeg ville også puttet denne i skuffen for regularitet.

Det hjelper imidlertid ikke kunden at SAS annonserer seg som det mest punktlige selskapet og flyet hun ble booket om til gikk to timer før, sikkert på rute.

Vidar

LCH
09-07-2013, 15:04
Noen som har noen statistikk over kanselleringer fra CDG til OSL? Jeg opplevde kansellert fly i april, og da sa de at Oslo-flyet hadde vært innstilt dagen før også. MOW opplevde også nylig et kansellert fly fra CDG til OSL, og nå denne damen. Tilfeldigheter?

Heller ikke vi fikk noen som helst informasjon om kanselleringen før vi sto på flyplassen.

RescueMe
09-07-2013, 15:32
Jeg tror mange flyselskaper (SAS inkludert) vil komme til å slite med å leve opp til de forventninger kundene har. Tiden da det å fly var så spesielt at man tok til takke med alle mulige særheter er nok over for godt...

Når det gjelder punktlighet er det for kundene uvesentlig hva som telles med i statistikker eller ikke, det som teller er hva den jevne forbruker legger i begrepet. Alle som driver markedsføring vet dette, og vet også at det er livsfarlig å overselge noe man ikke kan leve opp til.

Når det gjelder varsling så har framveksten av mobil kommunikasjon og nettet skapt forbrukere som har forventinger langt over det jeg opplever SAS er i stand til å levere. At man som passasjer blir varslet umiddelbart er opplagt, og i større grad forventer man også en årsak til hvorfor noe har skjedd.

LN-KGL
09-07-2013, 16:07
Noen som har noen statistikk over kanselleringer fra CDG til OSL? Jeg opplevde kansellert fly i april, og da sa de at Oslo-flyet hadde vært innstilt dagen før også. MOW opplevde også nylig et kansellert fly fra CDG til OSL, og nå denne damen. Tilfeldigheter?

SK830/834/836 CDG-OSL hadde en regularitet på bare 89,9% i juni (8 av 79 flighter kansellert). Det kan ikke annet sies enn at Paris er en salderingspost for SAS fra OSL med så lav regularitet.

LCH, disse tallene finner du her:
http://www.osl.no/osl/omoss/_statistikk/_punktlighet?page=punctuality_per_flight&from_year=2012&from_month=7&to_year=2013&to_month=7&selected_year=2013&selected_month=6&airline=SAS&iata_code=SAS&type=A

krølle
09-07-2013, 16:58
SK830/834/836 CDG-OSL hadde en regularitet på bare 89,9% i juni (8 av 79 flighter kansellert). Det kan ikke annet sies enn at Paris er en salderingspost for SAS fra OSL med så lav regularitet.

LCH, disse tallene finner du her:
http://www.osl.no/osl/omoss/_statistikk/_punktlighet?page=punctuality_per_flight&from_year=2012&from_month=7&to_year=2013&to_month=7&selected_year=2013&selected_month=6&airline=SAS&iata_code=SAS&type=A

Pardon my French, men skyldes ikke noen av disse at de måtte innstille?
Synes jeg hører et ord som streik, eller tar jeg feil?

GF1
09-07-2013, 17:37
Pardon my French, men skyldes ikke noen av disse at de måtte innstille?
Synes jeg hører et ord som streik, eller tar jeg feil?

Du har rett, krølle. I tråden

Småprat > Den europeiske streiketråden 2011/2012/2013

ligger et innlegg hvor jeg skrev følgende:

11. til 13. Juni – Flygelederstreik - Frankrike (sitat fra Ryanair.com)

Mange innstilte flyvninger til Paris fra OSL i dag.:cry: