View Full Version : God morgen.
SudCaravelle
09-07-2013, 07:06
God morgen med-nerder. Her sitter man varm, men fattet på kontoret. Hadde en hyggelig ”kvelden før ramadan” med noen andre nordmenn i går hvor man ble sittende og drikke amerikansk øl i hagen. Vi var nok de eneste som gjorde dette i UAE da det var 43 grader ute (og 97% luftfuktighet?) klokken 22.30.
I dag er det sommerlunsj på sjømannskirken, svømming og en tur ut på DXB for å hente en barndomsvenn som lander med LX242. Han skal oppleve Dubai, Bangkok, Hong Kong, Shanghai og Oman på en uke samt en del ”merkelige” fly opplevelser.
Nyt..
Mornings. På plass på præriekintoret og ser ut som jeg er førstemann på avdelingen i dag. Arbeid på kvartalspresentasjonen står på agendaen før noen øl venter i kveld. Ha en fin dag
God morgen fra Berlin. Fin tur med Niki319. Ok benplass, 3/4 knyttneve. Grei servering av stor cupcake, gratis kaffe, te, juice og vann. Ikke som andre LCC som SK og DY... STRÅLENDE vær her og... Hampton flott plassering, topp service og kun EUR 77 pr natt..:D
God morgen fra innsiden av persiennene.
Dagen tilbringes på kontoret, men jeg ser at parkeringsplassen utenfor blir mer og mer glissen... tydelig at ferietiden har begynt for de aller fleste.
Nyt dagen! :hi2
Mornings fra Trondheim. Teller på knappene om ferietur skal bestilles idag. Med det skitværet som er meldt heller det nok i den retningen ja..... Dessverre blir det uten fly denne gangen :-(
Ha uansett en flott dag- skitvær eller ikke :-) :-)
G'morn fra kontoret, ganske glissent med folk her også men det blir bare lettere for oss som er igjen å jobbe kjappere. ;) Om kort tid går turen ned til Lodalen og næromkringliggende jernbaneinstallasjoner for å titte litt.
I går fikk vi også booka nok en tur så nå er 17. mai neste år i boks med Commodore Balcony på Crown Seaways! Først er det hvertfall T-11 til ferie! :D
Ha en fin dag!
God morgen fra Bagnaia,
Strålende vær, hva ellers kan man vente her nede på denne tiden av året.
24 grader på morgenkvisten som sikker kryper opp til 30-31 i løpet av dagen , men det er absolutt levelig.
Utsikten fra vår estansia nordover Lazio og Umbria mot Toscana er upåklagelig.
En chinook fra basen vest mot Viterbo kom akkurat dundrende over huset. Som vanlig har unge Hr. Berg alltid kameraet i lommen.
Men nå , frokost på terrassen med øvrige i huset.
Deretter drar vi på tirsdags markedet i Bolzano.
Ha en fin dag og god uke alle.
Morn fra downtown København. Snart utsjekk fra hotellet og sette kursen for flyplassen. Der blir det innsjekk for EWR med SK909, lounge besøk og sprudlevann på overfarten.
Nyt dagen.
Update, lounge besøket blir vel langt :( SK 909 er to timer forsinket.
Årsaken vil de ikke si noe om men med litt synsing og fri fantasi ser man koblingen til Tokyo maskinen som fikk problemet sist uke. Er vel bare å drikke mer sprudlevann :p
Robbiedeluxe
09-07-2013, 09:22
God morgen fra et nokså tomt kontor i Oslo Sentrum. I dag er planen å begynne å se på en ny deluxereise, så nok en trip report kan bli forsinket :)
Ha en strålende dag.
Bizflyer
09-07-2013, 11:05
God formiddag fra det Sørlandske!
Her sov man utrolig dårlig i natt, og måtte derfor kompensere litt på morgenkvisten. Godt det ikke er for travelt på jobb om dagen.
Berlin er bra, Reidar! Hampton by Hilton er value for money, det er helt sikkert. Hvis du er fysen på noe gresk mat, anbefales Samos i Leibnitzstrasse, ved hjørnet Sybelstrasse hvor også Das Klo ligger. Vil du heller ha eksklusiv italiensk ligger det en super en over gata på motsatt ende av den store plassen; Enoiteca Il Callice. Deres carcutteri og ostefat er legendariske. Og supert vinutvalg.
Det for være dagens reisetips. Dubai med 43 grader og 97% luftfuktighet kan jeg med en gang slå fast at ikke er noe for meg, og høres mer ut som tortur!
Så det så!
God sommer!
BF:cool2
Chriscross
09-07-2013, 11:55
Ikke så god dag fra FRA. Fin flight med UA inntil bussgate her, 22 min fra landing til første buss. Buss betyr at en havner på B som betyr ny sikkerhetskontroll og at en må tilbake til A for å få lounge. Noe en ikke rekker, så ingen dusj og ingen frokost.
kjeandersen
09-07-2013, 12:21
God formidag fra Indre Østfold:)
Endelig hjemme etter en litt annerledes slutt på charterferien (les alt pleier å gå på skinner). Først var flyet som skulle frakte oss hjem to timer forsinka pga. at det måtte mellomlande i Warzawa på vei ned (medical). Så hadde en bagage satt seg fast i bagagesystemet til Varna så blei noen ekstra minutter:) Vel oppe i luften, etter ca ti minutter kommer kapteinen på PA og sier at bremsene er for varme og må kjøles ned, ny opplevelse for meg. Bråka godt når de dro ut hjula mitt i climben:) Etter dette gikk alt som normalt. Må huske å sende en stor takk til personen (eller pcn) som står for seating da ihvertfall rad 25 nødutgang og danse plass for hele familien:) All ære til de ansatte hos TCAS som var i strålende humør selvom det hadde vært en spesiell kveld:)
God morgen fra Lillestrøm. Litt panikk her da jeg skulle sjekke inn første av morgendagens to BA flighter med opphavet. På boardingpasset stod det unektelig Mr foran moderens navn. En kjapp tlf til BA og svar fra "CanIHelp" på FT har imidlertid roet meg med at det er null problem.
Så da er det bare å lene seg tilbake, vente på at tdf skal begynne, og vurdere en svipptur opp til BMW butikken.
Ha en fjong dag
Morn fra Ft Lauderdale. Om et øyeblikk setter man seg bak rattet på vår utmerkede Hyundai Elantra(...) for å ratte sydover et godt stykke.
SudCaravelle
09-07-2013, 14:48
Ja - hva skal man si?
35174
ClassOne
09-07-2013, 14:50
Ja - hva skal man si?
35174
Offisiellt så er vel temperaturen 49 kjenner jeg gutta der nede. Ellers er det vel ikke lov å spa sand?
Bizflyer
09-07-2013, 15:12
Ja - hva skal man si?
35174
Bare en ting å si til det: Skrekk & Gru!! Glad jeg ikke er der!
God morgen fra et noe kjøligere, men like fuktig Nord-Georgia. Her venter jeg på at treverket skal tørke så jeg kan bli ferdig med malerjobben ... En skikkelig rotbløyte i natt gjorde at det muligens ikke skjer før neste bølge ruller inn ... :headbang
Velvel - har en røkvarsler som skal monteres også ....
Fruen skal avgårde til Raleigh i ettermiddag - dermed får Guttungen og jeg huset for oss selv noen dager. Det blir jo litt digg!
Twin Otter
09-07-2013, 15:44
God morgen fra Stavanger.
Sovemorgen her. Ingen spesielle planer på programmet før nattevakt starter klokka 2300. Ha en fin ettermiddag/kveld forumister!
God ettermiddag fra Wien.
Dagene består for det meste av schnitzel, øl og almdudler.
God ettermiddag fra Paris,
Her øves det tydeligvis til nasjonaldag på søndag, så har hatt en rekke spennende både fly og helikoptre over hodet de siste timene. Blir lett distrahert da! Gleder meg til søndag, skal bli spennende å se hvordan den blir markert her.
Tommy777
09-07-2013, 19:22
God formiddag fra Colorado Springs og House of Miles.
Varmt her ogsaa, men heldigvis ikke noe fuktighet. Her proever man aa hente seg inn etter noen fridager forrige uke.
Til DC i kveld med Mr. P og fulldags moete der i morgen foer man skal hjem i morgen kveld.
robertaas
09-07-2013, 20:00
God kveld fra Oslo. Etter et par dager med smog og opp mot 40 grader i Kina er frisk luft og noen og tyve grader i Oslo virkelig behagelig.
Fløy biz til Xi'an og økonomi tilbake med Finnair igår og mye av besetningen var med begge veier. Det var kun 3 passasjerer på biz nedover. Et par av de som jobbet på biz jobbet på økonomi på returen og hadde et fårete glis hver gang de så meg og spurte stadig om setet på økonomi var komfortabelt. Virket veldig uprofft.