PDA

View Full Version : Norwegian 787 OSL-LGW-OSL (Premium)


Thomas
08-07-2013, 15:58
Det blir en tripreport-light-deluxe dette, men det får duge i mangel av noe annet! :cool:

Turen ble foretatt på ID og seteplasseringen var 3A OSL-LGW og 5G LGW-OSL.

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/01FD7B14-DE88-452B-ACF2-DF7CCD486E67-1526-000000EBAD04F18B.jpg

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/C4DF0A3B-2501-412A-AB4D-E551B08A58CB-1526-000000EBBD1BC57E.jpg

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/082280EB-4E3B-4FBD-8BAF-D7413D3D267F-1526-000000EBC8798FED.jpg
Ble ekspert på "windowblending" etterhvert!

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/3CFF756E-76AC-4EE3-927A-C00EF4AE6F3C-1526-000000EBDBD1F752.jpg
Imponerende IFE, med en hel masse av vinkler både i 2D og 3D.

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/C811722C-FD7A-40B2-B880-FBE6BD6FCB79-1526-000000EBF0DB78A4.jpg

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/CD6EB353-CC2D-4AF4-B9E2-84A3866BC3FF-1526-000000EC0871B819.jpg

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/9F60704A-A721-4D7D-AC11-2462CDFE54DF-1526-000000EC312AB7F6.jpg
Servering blir på treningsflightene gjort på gamle måten, mao. er den elektroniske stengt for bruk.

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/B372D644-F55B-44EB-BFAE-0BAD636D17FF-1526-000000EC3DA61488.jpg
Koselig i FL430.

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/C9F2958C-4159-44D2-8FAE-604DB97660A1-1526-000000EC49A369DB.jpg
Meget behagelig med footrest som man faktisk kan hvile bena på og ikke bare henge ned som rangel :p

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/46200220-0E13-4293-BDD8-1C39445BA731-1526-000000EC558575BB.jpg

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/334F0A99-EBA6-4B9C-AF33-A7702B4AABBA-1526-000000EC626757FB.jpg

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/5F16D91C-3595-4B60-B9EE-A40944DDA3CC-1526-000000EC751AAA7F.jpg
Etter en lett joggetur på Gatwick var det klart for hjemreise! :D

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/B5E60B5D-17CB-4071-8C14-D43B8737B9F0-1526-000000EC8B033232.jpg

http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/792BC9F9-793F-4E8E-97AD-739A2CF8070A-1526-000000EC967C02E2.jpg

Alt i alt, meget imponerende - mest av alt kanskje på støynivå, etter at hjulene var tatt opp var det omtrent som å sitte i stua. En annen ting som jeg hadde tatt med en klype salt var fuktigheten ombord vs. andre fly, men ble overbevist også her!

Har null problem med å anbefale Premium til USA i midten av August :D

LN-OSS
08-07-2013, 16:13
Takk for rapport Thomas :)...

Gleder meg til å fly den om noen uker!

LN-MOW
08-07-2013, 16:21
http://i997.photobucket.com/albums/af100/Lorentzen26/CD6EB353-CC2D-4AF4-B9E2-84A3866BC3FF-1526-000000EC0871B819.jpg



Satt omtrent på samme sted, vi da ... ;) Fin rappport - artig å se andre versjoner.

http://www.enfb.net//Flybilder/130613_trip/trip13.jpg

ENGM 911
08-07-2013, 16:26
Snadder dette, håper du har vett nok til å kjøpe deg et bedre pocketkamera neste gang du er på reise med denne ;)

geirs
08-07-2013, 16:41
Takk for den Thomas. Ser da bra ut dette.

SudCaravelle
08-07-2013, 16:43
Kul rapport - merkelig å se dette på "årntli"

Helikopter
08-07-2013, 16:48
Leste på instagram en som klagde på setene i C. At det visstnok var bedre komfort på Y setene?

Peppep
08-07-2013, 17:34
Takk for titten. :)

Alt i alt, meget imponerende - mest av alt kanskje på støynivå, etter at hjulene var tatt opp var det omtrent som å sitte i stua. En annen ting som jeg hadde tatt med en klype salt var fuktigheten ombord vs. andre fly, men ble overbevist også her!
Hvordan merker man det på et par timer? Jeg merket i hvert fall ingen forskjell på min Dreamliner-tur på halvannen time. Det er for øvrig mindre støy i min stue enn i din. ;)

Thomas
08-07-2013, 18:07
Hvordan merker man det på et par timer?

Jeg merker ihvertfall lett på drøye 2 timer om luften er tørr eller fuktig.

pgaa
08-07-2013, 18:13
Takker for fin rapport. Jeg merket å godt dette med lufta over til LGW.

Desk pilot
08-07-2013, 18:47
Takk for fin rapport fra et flott fly! En kjenning reiste med ANA sin 787 til Tokyo og sier at han hadde problemer med å merke forskjell både i støynivå og luftfuktighet i forhold til andre fly. Nå reiste han riktignok på Økonomi, og det er mulig at det er forskjell på støynivå foran og bak i kabinen.

MountainDew
08-07-2013, 18:48
Flott rapport, gleder meg til å få testet produktet i morgen kl 0700 til AGP! Da er det bare å legge inn hyggelig sete på meg ;)

Thomas
08-07-2013, 18:51
Kom oppom OPS'n, er der fra 04:50 :)

LN-MOW
08-07-2013, 18:53
TEn kjenning reiste med ANA sin 787 til Tokyo og sier at han hadde problemer med å merke forskjell både i støynivå og luftfuktighet i forhold til andre fly. Nå reiste han riktignok på Økonomi, og det er mulig at det er forskjell på støynivå foran og bak i kabinen.

Jeg satt omtrent på samme sted som Tomas hos LOT, og skrev følgende i min Tripreport.


Ellers var det omtrent som å fly de fleste andre fly. Du blir aldri kvitt vindsusen, og litt during fra motorene er også tilstede. Luften var bra. Om den var spesielt bedre enn i andre fly hadde jeg problemer med å avgjøre, men målingene er sikkert riktigere.

forum.flyprat.no/showthread.php?t=118343

FlightDeck
08-07-2013, 19:32
Takk for fin rapport! Skal prøve 787 til London senere i måneden - og gleder meg. Hvordan får man plass i Premium? Flyr riktignok gjerne "Economy" slik jeg har reservert, altså.

petru26
08-07-2013, 19:45
nå begynner det vel sikkert å bli færre ledige seter, men nå trur jeg man må booke i flex for å få velge i Premium. Når billettene ble lagt ut, så var alle setene, både foran og bak, tilgjengelige for valg..

og flott rapport Thomas, ser frem til turen til uka ja :-)

LN-CGJ
08-07-2013, 20:54
Fint rapport, jeg henger litt etter med min pga ferie i Dyreparken med familien. Puh...

Enig i mye av det som er skrevet her mtp støy og vindsus, men som jeg har skrevet i en annen tråd så synes jeg at effekten av endret cabintrykk ga meg den største positive opplevelsen opp mot andre flygninger. Fikk ikke tette bihuler og trykk i hodet, noe jeg ofte får etter lengre flygninger med andre fly.

Fløy til AGP i Eco og fikk sitte premium på returen takket være en forespørsel fra meg, og en hyggelig svensk i kabinbesetningen.

SudCaravelle
08-07-2013, 21:06
Alt kan diskuteres - men jeg var nesten sikker på at støy og luftfuktighet kan måles?

Mulig det var en kort flight også - men jeg merker godt resultatet av å sitte to timer i en bil med kjipt klimaanlegg kontra an bil som er up to date.

Cecilie
08-07-2013, 21:27
Flott dokumentert! Lurer fælt på en tur selv med rødsnutene i løpet av måneden. En venninne fra Boeing er i Oslo under "implementeringen"

LN-TIB
08-07-2013, 22:00
Satt omtrent på samme sted, vi da ... ;) Fin rappport - artig å se andre versjoner.

http://www.enfb.net//Flybilder/130613_trip/trip13.jpg

Men flexen på vingen er mye mer sexy enroute enn på landing!

Flotte bilder begge to!

LTH
09-07-2013, 00:00
Takk for fin rapport og fine bilder. :)

Fnate
09-07-2013, 12:39
Takker for fabelaktig rapport ja. Må ha vært litt småhektisk i London?

Spennende å høre at det er blitt så mye bedre luftkvalitet innvendig.

Michael
09-07-2013, 13:35
Takker for fabelaktig rapport ja. Må ha vært litt småhektisk i London?

Spennende å høre at det er blitt så mye bedre luftkvalitet innvendig.

Vi brukte vel rundt 25 minutter. Immigration gikk på 2 minutter, og ingen kø i sikkerhetskontrollen. :up:

Luftkvaliteten var god i kabinen, men merka det enda bedre når vi besøke crewrest i bakre kabin. Må ha en sammenheng med at det ikke sitter noen passasjerer der. Føltes ikke så "tett" på en måte.
Kan jo sammenlignes med å sitte i samme rom med 270 andre i forhold til å sitte i et rom alene.

Glean EBG
09-07-2013, 15:07
Flott rapport

Jeg reagerer på at snack bar er stengt på kort rutene, trodde en del av poenget med disse korte turene var å få rutine på servering og service?