View Full Version : DY LN-NGK/SE-RPX/EI-GBF - status
Klart for jomfrutur for LN-NGK .. B737-8JP .. c/n 39022/4528 .. skal testflys som BOE267.
BOE267 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Renton Muni (KRNT) at 12:00 PDT heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 13:30 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 FEBUS PDT PELLY
BOE267 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 14:00 PDT heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 14:30 PDT.
Expected route: CHINS CHINS8
Stod pent parkert veldig stille på Renton i dag klokken 11:00
Står på BFI nå. Var den malt?
Den var malt - ingen halehelt. Men siden den ikke har propeller eller flottører - ingen bilder !
Klart for C1 ..
BOE267 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 09:00 PDT heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 10:39 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 FEBUS PDT PELLY
BOE267 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 11:00 PDT heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 11:56 PDT.
Expected route: GLASR GLASR9
En liten tur til er planlagt i dag ..
BOE267 (B738) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 16:15 PDT heading for Boeing Field Intl (KBFI) for an estimated arrival at 17:00 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU JAWBN JAWBN3
Flyaway planlagt i dag - med avgang for 15 minutter siden. Ikke sett noen flightplan, dog ...
SEA J505 YXC DCT OTARA DCT ALOMO DCT REFEX DCT YVC J540 YEK
DCT 6250N09000W NCAW YZS LAT6 6730N07000W DCT
BOPUT/M076F370 DCT 70N050W DCT 70N040W DCT 69N030W DCT
68N020W DCT 66N010W DCT ISVIG/N0418F370 M996 VIG L997 TUVIG
Z313 BELGU
Ah - der kom den. Avgang 1300LT ...
NAX1A has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Boeing Field Intl (KBFI) at 13:00 PDT heading for Oslo, Gardermoen (ENGM/OSL) for an estimated arrival at 06:54 CEST.
Expected route: STMSN YXC YVC YEK LAT6 M996 VIG L997 Z313 ENGM
Da var den på vei ...
NAX1A (B738) departed Boeing Field Intl (KBFI) at 13:16 PDT enroute to ENGM/OSL (Oslo, Gardermoen) for an estimated arrival at 07:01 CEST
Så var det første tur med pax. Til Nice. Skulle vel vært dreamliner på denne avgangen. Tydeligvis blitt endringer på det.
Johan Falkberget på halen, sies det ...
jameson82
17-07-2013, 18:28
Johan Falkberget på halen, sies det ...
Er ikke påsatt enda. Inger tok dette bildet idag ;) http://www.flickr.com/photos/ingerbf/9306415819/in/photostream/
Og det ser ut som NGK vikarierer for LNA til Nice i kveld - noen spesiell grunn for at det ikke ble en Dreamliner?
Har Norwegian tatt en sale-leaseback på denne? Ser eier står oppført som DY6 Leasing LCC - Wilmington trust
HenrikL92
08-08-2013, 20:02
Någon som sett om det är Johan Falkberget på halen?
Da har maskinen blitt EI-GBF...
Ser denne er rapportert sendt til maling forrige uke. Så da skal vel den snart ut?
Sies den skal tilbake i NAI trafikk 13/2 el 14/2, men da i ALL WHITE
Ferdig i NAI, gjennoppstår som SE-RPX (NSW) og settes i drift ca 4/9
Jomfrutur som SE-RPX nå, som DY948 OSL-CPH.
Hex 4ACA18.
HenrikL92
07-09-2020, 20:04
Hel vit livery på SE-RPX, lika som LN-NGD
Nevnt tidligere opp, men ble lakkert til hvit 06feb20 - 12feb20 på MST, da som EI-GBF.
Fremdeles som SE-RPX, på vei fra CPH til Kemble for utfasing:
Skyliner:
Boeing 737 -8JP 39022 4528 SE-RPX Norwegian Air Sweden ferried 08apr21 CPH-EGBP on return to lessor (+ 41139/5526 SE-RRH) ex EI-GBF
HenrikL92
16-01-2022, 18:15
Enligt planespotters påväg tillbaka som LN-NGK.
Enligt planespotters påväg tillbaka som LN-NGK.
Meget mulig. Den ble i hvert fall "tilbakeregistrert" til LN-NGK 16/12.
https://luftfartstilsynet.no/aktorer/norges-luftfartoyregister/registrerte-luftfartoy/?mark=LN-NGK&search=eyJwYWdlU2l6ZSI6MTIsInBhZ2VOdW1iZXIiOjAsInN vcnRCeSI6Ik1hcmsiLCJtYXJrIjoibG4tbmdrIn0=
Den ble overført til Norwegian Air Shuttle AOC AS 15/12 og står nå som 'stored'.
TheEirikK
08-02-2022, 11:20
Planlagt å også fly til Napoli (NAP), LN-NGK
DY8933, Onsdag 9. Feb, GBA-NAP med avgang 10:00UTC og ankomst 13:00UTC
Sikkert litt grinete over å ha blitt vekket fra dvalen, så det ble en liten delay. Men nå er LN-NGK underveis og beregner landing i NAP om en drøy time.
TheEirikK
17-03-2022, 08:10
Planlagt å ankomme OSL i morgen som DY8905 kl 16:00 lokal tid
EDIT: Ble akkurat kansellert. Prøver seg nok igjen om ikke lenge
Er den fortsatt hvit? Det begynner jo å bli noen stygge andunger hos DY nå :p
TheEirikK
17-03-2022, 16:17
Er den fortsatt hvit? Det begynner jo å bli noen stygge andunger hos DY nå :p
Ut i fra de siste bildet jeg så fra GBA så er den fortsatt det ja. Men det er satt av midler til både halehelter og omlakkering på de fleste fly. Så blir ikke hvite fly og «spøkelses helter» om ikke så veldig langt frem i tid ;)
Den kommer til OSL fra NAP søndag (20/3) ettermiddag, 1700 ish local
Den kommer til OSL fra NAP søndag (20/3) ettermiddag, 1700 ish local
Det ble nok i dag mandag i stedet. Underveis nå som DY8905/NOZ8EP.
Tilbake i trafikk i dag, DY742 OSL-TRD ble første tur ut.
Ut i fra de siste bildet jeg så fra GBA så er den fortsatt det ja. Men det er satt av midler til både halehelter og omlakkering på de fleste fly. Så blir ikke hvite fly og «spøkelses helter» om ikke så veldig langt frem i tid ;)
De midlene må det gå dårlig med siden den er hvit 1 år senere?
TheEirikK
07-05-2023, 11:49
De midlene må det gå dårlig med siden den er hvit 1 år senere?
Nå har flere fly begynt å få nye haler og flere på vei.
Det skal begynne å fases ut NGer allerede i år om ting ikke er endret, så kan tenkes at NGK ikke er langt unna utfasing. Er ikke store grunn til å bruke midler på denne da dessverre..
Men kunne fått på litt farge synes jeg :P
EspenLia
07-05-2023, 12:17
De vill vel kvitte seg med de flyene med dårligst leasingavtale sikkert? Eller er det andre faktorer som er med å bestemme, som alder, vedlikehold osv.?
De vill vel kvitte seg med de flyene med dårligst leasingavtale sikkert? Eller er det andre faktorer som er med å bestemme, som alder, vedlikehold osv.?
Det er nok varigheten av leasingavtalene som er det styrende her. Og det koster å få tilbakelevert fly før avtalen går ut.
Men hvis flere leasingavtaler går ut omtrent samtidig kan man jo se på andre momenter hvis det er interessant å forlenge for et eller flere fly.