PDA

View Full Version : God søndag


Someone
30-06-2013, 09:38
God morgen, for siste gang fra Toscana for denne gangen. Litt avslappning ved bassenget før en lunsjutflugt venter. Hjem i med Air Dolomiti og Lufthansa fra Firenze via MUC. Ha en fin dag

Savipix
30-06-2013, 09:43
God söndag från Uppsala,

Trött efter lite för mycket vin igår. Idag blir det besök av några vänner som jag i ett svagt ögonblick har lovat en kaka vilket innebär en snabb tur till butiken. Ser ut att bli en dag med blandning av sol och TSRA. Ha en fortsatt god söndag!

LN-FHU
30-06-2013, 09:54
God morgen fra DFDS ved kai i København. Straks iland for litt trasking og litt metro, før ferden går tilbake i ettermiddag.
Ha en strålende dag :-)

SudCaravelle
30-06-2013, 10:19
God morgen herifra.. Tilbake på jobb etter en ufattelig deilig helg.. Suds andeconfit sprengte nye grenser i går og mor ble imponert. Nå er det på dagen en uke til de forlater meg på en Qatarmaskin som blir virkelig trist..

I dag er det full rulle og styremøte med den norske foretningsgruppen i kveld.

Tjallabais

Bizflyer
30-06-2013, 11:23
Guten Heute fra Senatorenes stue på FRA.
Hadde en flott tur i natt fra BKK med TG i F til ZRH.
Utmerket service til tross for fullt i alle klasser.
Ved ankomst ZRH stod det en kar og ventet på meg for å eskortere meg til Swiss Senatorstuen. Ble litt pinlig for ham da vi plutselig stod i baggasjehallen i stedet for transitten. Vi hadde gått feil. Så da ble det ut og rundt. Fikk tatt en liten pause utenfor for litt frisk europeisk luft. Deilig å komme ut og kjenne at ikke varmeveggen står i mot en. Jeg er lei av å svette nu!! Forkjølelsen kom også sigende på i natt. Premien for ei uke inn og ut av aircon. Jeg fant dog loungen, fikk en dusj og litt deilig Møvenpick is.

Lufthansen imponerte i biz fra ZRH til FRA. På en kun 45 min flight serverte de et brett med yogurt med bringebær, en liten skål med 4 typer friske frukter og bær, en skål med 3 forskjellige oster og en skål med 3 skiver spekeskinke med stangselleri og paprika. Dertil nydelige rustikke rundstykker. Absolutt mer enn jeg forventet. Da vi gikk ombord fikk vi en sjokoladestang, og da tenkte jeg at det er vel det for denne turen. Men neida.

3 timer til neste Lufthansen til CPH. Hjemme i kveld. Skal bli greit å komme hjem nå. Er lei av å være på reise nå. Var sånn at når TG til OSL gikk fra nabogaten, hadde det vært greit å bare satt seg på biz der, hadde det ikke vært for at første fly OSL-KRS går kl 1435.

BF:cool2

BSSW
30-06-2013, 12:27
Grynt fra Egersund

Her er morgenens dose med paracet inntatt.
Og middagen er litt lengre unna enn jeg hadde håpt.

Kunne godt ha tenkt meg ferie nå, men må dessverre vente noen uker :cry:

Ha en bedre dag forumister

Discus
30-06-2013, 12:37
God formiddag, mørke skyer over huset nå, ikke 100% sommerfølelse enda.



Lufthansen imponerte i biz fra ZRH til FRA. På en kun 45 min flight serverte de et brett med yogurt med bringebær, en liten skål med 4 typer friske frukter og bær, en skål med 3 forskjellige oster og en skål med 3 skiver spekeskinke med stangselleri og paprika. Dertil nydelige rustikke rundstykker. Absolutt mer enn jeg forventet. Da vi gikk ombord fikk vi en sjokoladestang, og da tenkte jeg at det er vel det for denne turen. Men neida.

Det var vel fordi du hadde Lufthansa Plus Plus billett :lol:

Hickok
30-06-2013, 14:01
God søndag fra Bergen. Snart går turen til BGO igjen. Jeg ante fred og ingen fare, og tenkte å ta morgenflyet opp i morgen (møte kl.10), men det gikk selvsagt ikke siden det nå atter er sommerruter. Dermed blir det avreise i kveld, og hotell på meg. Jaja, slik går det av og til!

Ståle
30-06-2013, 14:28
Urk fra Drøbak hvor tingenes tilstand i kroppen ikke er helt OK for øyeblikket men det ordner seg vel sånn etterhvert.

ha en fin dag!

Boeing_fan
30-06-2013, 14:55
God søndag fra Sliven. Man merker at bulgarsk rakija er kraftige saker. Søndag betyr at det er tid for å vaske huset. Det er enklere sagt en gjort....

Dette er forøvrig hva yr kaller for regn:

http://i1089.photobucket.com/albums/i341/boeing_fan1/204_zps4c33cada.jpg (http://s1089.photobucket.com/user/boeing_fan1/media/204_zps4c33cada.jpg.html)

I kveld blir det en tur ut på byen...i Burgas! :)

robertaas
30-06-2013, 15:24
God dag fra ryggeekspressen. Har akkurat tatt bussen til MOL tilbake fra Stansted etter en helg i Cambridge.

Har ei dame forran meg på busssen som drikker fra en litersflaske med vodka som om det var vann. Får se om flasken holder helt til Bussterminalen.

OJB
30-06-2013, 17:15
God ettermiddag fra Cote de Azur,
Sommer og sol , god mat og vin.
Min bedre halvdel og jeg koser ræva av oss i varmen.
Ha en fortsatt fin søndag Forumister.

Hickok
30-06-2013, 17:25
God søndag fra Bergen. Snart går turen til BGO igjen. Jeg ante fred og ingen fare, og tenkte å ta morgenflyet opp i morgen (møte kl.10), men det gikk selvsagt ikke siden det nå atter er sommerruter. Dermed blir det avreise i kveld, og hotell på meg. Jaja, slik går det av og til!

Urk. Alltid kjekt å bli nektet å få stå på venteliste siden det er så mange andre på listen, bare for så å se flyet gå med ledige seter 25 minutter senere. Nedtur. Da blir det to timer venting på neste fly.

Scanflyer
30-06-2013, 19:27
God ettermiddag fra Brussel. Har vært total avslapping her i helgen med mye øl. Sitter nå i lobbyen på Radisson Royal å venter på Bardf. I morgen går turen til SFO, via ORD og LAX i UA C. Ååå som jeg gleder meg!

Bizflyer
30-06-2013, 20:31
Ahhhh! Endelig hjemme igjen! 2 x Lufthansen i pluss pluss var meget bra. WF leverte også bra på siste flighten.

De som derimot ikke leverte var de sure loungedragene på CPH. Makan til sure kjerringer skal du lete lenge etter! Kan noen bytte dem ut med noen yngre, serviceinnstilte?
Kommer inn og vipper opp gullkortet og får spørsmålet: Har du ikke billlett? Joda, hørt om e-ticket? Går så inn bak til dragene der. Står i kø foran 2 skranker og hører hvordan de 2 gamle dragene sitter og krangler med hverandre og rett og slett svarer kundene frekt. Så kommer det en til og setter seg på andre siden. Jeg går rundt og forklarer mitt ærende. Har innsjekket 2 stk bagasje på andre siden av jorden og trenger et boardingcard og legger til bagasjen i systemet. Fant ikke tag'en og kjerringa ba meg sette meg ned og finne denne og komme tilbake igjen. 3 min senere er jeg tilbake og jeg venter mens hun gjør ferdig ekspederingen hun er i gang med. Når han så er ferdig og går, trer jeg frem og leverer boardingpass og tag, da kommer det løpende en danske som stod som nr 2 i kø på andre siden og brøyter seg frem "da han har ventet lenger i kø enn meg" (det står en i kø på hver skranke på andre siden). "For det er sånn køsystemet er her". Og den dumme kjerringa bak disken gir ham rett. Den forbanna idioten av en danske vil ha byttet sete på sin økonomiklassebillett til London. Og flyet går om 3 timer. Ja, det haster sikkert. Kjerringa trykker masse på data, og ender opp med å fortelle ham at han må spørre i gaten. Når han så er ferdig snur idioten til meg når han går og sier at "ja sånn er det altså" som en slags unnskyldning. Da klarer jeg ikke å holde meg lenger og smeller "idiot" tilbake. Så skulle Hr Dumme Danske lese dette og ikke fikk med seg min kommentar, ja så er du herved informert om at du er en idiot! Kan det passe å hjelpe meg nå, spør jeg syrlig damen bak disken som uten å se opp trykker noe på dataen og gir meg nytt boardingkort.

Hadde det bare vært meg som fikk dårlig behandling var det en ting. Men å drive med triksing i køen, kjefte seg i mellom og svare frekt til kunder hører ingen steds hjemme! SAS må se å få bort disse gamle kjerringene!! Nå har jeg vært innom en haug med lounger på denne turen, og alle har vært ytterst servicevennlige. SAS havner soleklart nederst på listen. Kl 1530 var det forøvrig ikke en eneste norsk avis igjen i Gullstuen.

Jaja. Ble nok en smule irritert, og måtte bare dele med dere.

LN-MOW
30-06-2013, 23:37
Uhhh ... en lang dag i solen med maling av rekkverk .. Åååå .. jeg elsker slikt pirkearbeid ... særlig når jeg må ned i buskene for å få gjort det skikkelig på baksiden. Så ble det en runde på John Deere'n for å stusse åker'n. Og ikke nok med det måtte jeg avgårde og redde fruen som hadde punktert ...

Så nå etter middag, mens tordenbygene ruller innover, har jeg virkerlig fortjent litt kjØLig drikke og Spania-Brasil på TV'n ..