PDA

View Full Version : Leiebil -strategier

flugger
29-06-2013, 23:06
Jeg planlegger tur til USA, og i trenger i den anledning leiebil.

Noen som har noen tanker om hvilke strategier som er verdt å følge for å få best bil for pengene? Booke høy klasse på forhånd og håpe man blir fornøyd med bilen man får, eller booke en lavere klasse og heller satse på å betale for oppgradering når man henter bilen hvis leiebilselskapet har modeller man heller vil ha?

staale
30-06-2013, 01:24
Skal til USA om to uker. Hadde opprinnelig booket med Hertz i SFO, LAS og NYC, til det jeg syntes var ok priser. Men kansellerte alle og bestilte sist uke via www.leiebil-usa.no. Fikk da bil type SUV for 150 dollar for to dager, noe som jeg synes virker som en bra deal.

viking01
30-06-2013, 08:37
De gangene jeg har bestilt leiebil fra Hertz i USA får jeg alltid mulighet for oppgradering til en rimelig penge når jeg henter ut bilen. Jeg hadde satset på å leie en rimeligere bil og så oppgradert.

Helikopter
30-06-2013, 10:05
Jeg hadde bestilt corolla eller lignende, men planen om å oppgradere til en konkret bil når jeg kom dit. Fikk oppgradere til mustang for 300 $

Peppep
30-06-2013, 13:44
Man kan ofte prute ganske mye på oppgraderingsprisen. Leide bil på Maui i fjor, og hadde egentlig ikke tenkt over muligheten for å oppgradere engang. Fikk tilbud om oppgradering til Mustang, takket nei et par ganger, og han gikk ganske mye ned i pris før vi ombestemte oss og takket ja. Husker dessverre ikke prisen, men mener at det var under halvparten av det han startet med. Var strålende fornøyd med det valget. :)

Ellers har jeg god erfaring med å bestille gjennom norske sider som eleiebil.no, da er alle nødvendige forsikringer inkludert i prisen. Bestiller man fra de amerikanske er det ofte uten en eneste forsikring inkludert, og man må stå og forsøke å orientere seg i mylderet av alternativer mens man henter ut bilen.

AlexanderDGL
30-06-2013, 21:28
Leide bil på LAX ved 2 anledninger i fjor. Bestilte i klasse Chevrolet Tahoe begge gangene, og fikk første gangen utlevert en Chevrolet Suburban, ganske lik Tahoe bare lenger. Den andre gangen fikk jeg en Cadillac Escalade, en meget strøken bil som var en klasse over det jeg hadde reservert. Dette uten tillegg i prisen begge ganger.
Ved MIA for 2 år siden reserverte jeg en Mustang og fikk en Mustang.

Så det har vel mye med ledighet og det å være heldig med å gjøre, og hvem som sitter i skranken. Så å bestille en bil under den klassen du virkelig vil ha er sikkert en taktikk som KAN fungere.

God tur!

Trety
30-06-2013, 23:26
Bestilte sist jeg var i US (Hawaii) fra Alamo. Brukte Alamo.no, og vips så var alle nødvendige forsikringer med i prisen - og prisene var helt ålreit. Booket den klassen jeg ville ha, men da vi hentet bil på MKK så ble vi oppgradert gratis fra Mustang til Jeep Grand Cherokee. Ålreit service og ålreite biler jevnt over.

Glean EBG
01-07-2013, 06:09
Jeg har stort sett brukt Avis i USA og vert meget fornøyd og altid fått bra priser på opgraderinger.

LCH
01-07-2013, 12:19
Avis har kampanje frem til 14. desember som gir 15% rabatt i USA og Canada. Skal til USA i september, og har ikke funnet noen bedre priser hos de andre selskapene.

staale
01-07-2013, 22:57
Jeg prøvde Avis, Hertz og noen andre nettsider. Konsekvent beste tilbud på leiebil-usa.no. Oppgradert til klasse Ford Mustang nå, betaler 165 for to fulle dager i SFO.

jamesclandestine
02-07-2013, 15:03
Hvis du eier et M&M Mastercard eller SAS AMEX, så får du forsikring inkludert og avslag fra pris med riktig AWD code. Dette gjelder både Hertz og AVIS. Har bestilt til august hos AVIS USA og fikk >20% rabatt med M&M sitt MC. Også: Hvis du ikke er preferred member enda, kunne du melde deg inn. Medlemskapet er gratis og du får en voucher for oppgradering x1 ved innmelding. Du får dessuten bilen fortere, ofte i en separat "preferred" stasjon, spesielt nyttig på flyplass (tenker f.eks.på LAX hvor jeg har ventet evigheter..)

LCH
02-07-2013, 15:59
da vi hentet bil på MKK så ble vi oppgradert gratis fra Mustang til Jeep Grand Cherokee.

Vet ikke om jeg ville kalt det en oppgradering akkurat, men du ble tydrligvis gornøyd, det er tross alt det viktigste. ;)

staale
03-07-2013, 15:15
Vet ikke om jeg ville kalt det en oppgradering akkurat, men du ble tydrligvis gornøyd, det er tross alt det viktigste. ;)

Tenkte det samme, har stevd med å oppgrade FRA Jeep TIL Mustang selv ;-)

Trety
03-07-2013, 15:31

La oss kalle det "oppgradering" da :lol: - men JGC var slett ikke så ille som jeg trodde. Mustang derimot, var akkurat så ille som jeg trodde, det er rett og slett tidenes herligste møkkabil! :colgate: