PDA

View Full Version : Hamburger og rødvin på Icelandair!

kimpe
29-06-2013, 16:24
Heisann!

Fløy torsdag med Icelandair fra TRD til JFK, og ble faktisk imponert over turen. Var masse unger og feriefolk, noe man må forvente på en sommerflight, men gode seter, veldig bra pitch mellom setene, bra TV-skjerm og veldig hyggelig servering!

Fikk litt flashback til Braathens da jeg fikk kjøpt varm Hamburger ombord, fra Hamburgarfabrikken, med ekte fabrikksås skal man vite.. hehe. Smakte faktisk helt utmerket, fikk en god Malbec til maten og nøt flyturen hele veien.

Var den 6 turen over dammen i år, men første med FI (flyr SAS via OSL vanligvis) og utelukkende valgt pga prisen. (Kr 4200,- t/r pr pers). Meget fornøyd med en tur i feriemodus!

Nå venter Delta i en gammel MD88 på mandag til NAS, og det kan jo bli hyggelig med Weather Warning for Tropical Storm for Bahamas på Weather Channel..

Tjoooohei. :)

Kim

Skuggenheimer
30-06-2013, 10:43
Jeg må si dette var en trivelig rapport fra Dem. Flyr selv mye Biz og det jeg kunne tenkt meg er rett og slett en "burger" og ikke alt dette andre styret som liksom skal være så fint hele tiden. Flymat er i hovedsak smakløst uavhengig av hvilken innpakning det kommer i(servert på porselen el på papp). Men en burger og en pils hadde blitt høyt oppskattet så kanskje man skal satse på FI over dammen, hehe. Jeg er så enkel i hodet mitt at jeg liker "det enkle er ofte det beste" tankegangen.. Enkelte ganger med CX, SQ, QR, EK, TG med fl blir jeg litt sliten av alt styret for et måltid mat(men vet selvfølgelig at mange er mer flotte på det en meg så betjeningen må holde et visst nivå)..

A-380
30-06-2013, 14:25
Var selv meget imponert over setene til Icelandair i økonomi. God beinplass (min venn på 196cm var i ekstase, han hadde aldri opplevd lignende). Seteryggen kan også tas lenger bakover enn det jeg føler er stander. Dette gjorde at jeg sov som en stein til og fra Reykjavik fra København. Testet ikke AVOD, men det virket veldig bra med tanke på utvalg og skjerm.

Icelandair :up:

LCH
01-07-2013, 00:08
Ærlig talt, Skuggenheimer; å sitte på biz og spise småborgere blir bare ufint! ;)

http://www.icelandair.no/servlet/file/store36/item652421/version1/Matsedill%20Economy%20classNov%202012%20.pdf

kimpe
01-07-2013, 04:18
Hei LCH!

Har siste 12 mnd opptjent over 120000 poeng kun med SAS og *A, og har utallige reiser med andre selskaper i tillegg.. Og må si at Småburgere er mye bedre å få servert på økonomi enn mye av den andre, unnskyld meg, dritten de serverer i Business.

Takke seg til at man kanskje kan få en god pizza ombord på et flyselskap også snart, så er alt perfekt.

Må si at 95% av maten som blir servert glatt kan byttes i en god Burger og en Pizzaslice, selv foran forhenget...

Men det er nå min lille mening da... :) :)

God aften fra New York, Bahamas og Atlantis venter i morgen tidlig.. :)

Kim

Skuggenheimer
01-07-2013, 08:33
Er det ikke feks Peppes på OSL da? Helt åpenbart at man kan kjøpe med seg en pizza strl L selv men flyselskapene kunne vel snart også tenke i litt nye baner. Dette smakløse småtteriet man får for ufornuftig dyre bill hadde jeg vekslet inn hvilken som helst dag mot kansje tom bare en ost og skinke baguette. Men pizza uten oliven hadde også fått ben å gå på.. Så jeg støtter deg Kimpe..

LCH
01-07-2013, 09:16
Skuggenheimer, jeg tror du misforsto meg. Jeg er selv typen som foretrekker en god burger over mye annen 'fancy' mat, det var den islandske betydningen av ordet småborger jeg prøvde å spøke med. ;)

Mjolnir
01-07-2013, 17:22
Takke seg til at man kanskje kan få en god pizza ombord på et flyselskap også snart, så er alt perfekt.

Man får kjøpt pizzastykker hos AirAsia ;)

Skuggenheimer
01-07-2013, 18:30
Skuggenheimer, jeg tror du misforsto meg. Jeg er selv typen som foretrekker en god burger over mye annen 'fancy' mat, det var den islandske betydningen av ordet småborger jeg prøvde å spøke med. ;)

Ja jeg misforsto nok den. Det skal innrømmes:-)

LN-KID
02-07-2013, 12:47
Jeg fikk tidenes beste "restaurant-ready" fly-biff med SK i biz for noen uker siden. Den var rosa inni, mør som et uvær og saftig. Da jeg ga ros til CC ble hun nesten overrasket, men sa at de skulle si fra til cateringen, for normalt får de bare kjeft :-)