PDA

View Full Version : Flyrutebok for Norge


Geir
10-04-2006, 11:51
Før i tiden ble det utgitt et hefte med flyruter et par ganger i året. Det var jo utrolig praktisk å ha en slik i kofferten. Nå er jeg primært interessert i "Rutehefte for Stavanger Lufthavn" da... Kunne det være en idé for noen å lage et slikt hefte? Det skulle vel ikke være så altfor vanskelig å få reklameinntekter nok til å dekke trykke-kostander.

Jeg er klar over at rutetider osv. endrer seg på kort varsel og at nye ruter kommer og gamle legges ned over en lav sko, men de fleste rutene er jo rimelig "forutsigbare".

Kanskje jeg skulle opprette et firma som heter "Norske Flyrutebøker". Da kunne jeg samle inn litt reklamepenger og så trykke hefter for de 5-6 største flyplassene i Norge ihvertfall. Men det enkleste hadde jo vært om noen andre kunne ha gjort det.....

Mye enklere å slå opp i et lite hefte enn å starte opp PC-en og knote inne på internett i mange minutter før man finner ut at man kan rekke et tidligere fly.

Eller finnes det en internettside der man enkelt kan få en utskrift over alle flyruter fra Stavanger i et bestemt tidsrom? I såfall kan jeg jo skrive det ut selv.