Log in

View Full Version : 2 ledige plasser ble borte, prisen gikk plutselig opp

hifiman
25-06-2013, 08:08
litt frustrert nå kikket akkurat på en avgang fra MLA til OSL pris 908kr supert tenkte jeg
valgte pris og kikket på avgangen 2 ledige plasser stod det. Men så gikk jeg tilbake på siden og
kikket på resten av avgangen og da spratt prisen opp til 2301kr og
det stod heller ikke lengre 2 ledige plasser??
hvordan har det seg at prisen kan stige så mye på 4 minutter?

SpotOn
25-06-2013, 08:51
litt frustrert nå kikket akkurat på en avgang fra MLA til OSL pris 908kr supert tenkte jeg
valgte pris og kikket på avgangen 2 ledige plasser stod det. Men så gikk jeg tilbake på siden og
kikket på resten av avgangen og da spratt prisen opp til 2301kr og
det stod heller ikke lengre 2 ledige plasser??
hvordan har det seg at prisen kan stige så mye på 4 minutter?

Det er jo fullt mulig dersom f.eks. noen andre var kjappere enn deg til å bestille de 2 ledige plassene i den prisklassen.

hifiman
25-06-2013, 09:22
Det er jo fullt mulig dersom f.eks. noen andre var kjappere enn deg til å bestille de 2 ledige plassene i den prisklassen.
men da skal jeg ikke klare å bestille den avgangen da det er fullt ?
eller er det ekstra fly dem har satt inn ?

Dash
25-06-2013, 09:25
men da skal jeg ikke klare å bestille den avgangen da det er fullt ?
eller er det ekstra fly dem har satt inn ?

2 ledige seter betyr jo bare 2 ledige seter til den prisen....

LCH
25-06-2013, 14:52
Du kan også slette cookies og prøve på nytt for å se om setene plutselig har blitt ledige igjen, flyselskapene er noen sleipinger sånn sett.

barteki
25-06-2013, 15:27
Det er jo helt mulig det. 2 ledige seter betyr jo bare 2 ledige billetter til den prisen. Og at noen andre har brukt den muligheten imens du skulle fikse noe så...

LN-MOW
25-06-2013, 15:52
Du kan godt ha blokkert de setene selv ved at du avbrøt transaksjonen ... prøv igjen litt senere.

Discus
25-06-2013, 20:28
Du kan også slette cookies og prøve på nytt for å se om setene plutselig har blitt ledige igjen, flyselskapene er noen sleipinger sånn sett.

Bare rykter at det er tilfelle. Når man søker på seter og går innover i prosessen forsvinner seter fordi de holdt av en stund så man kan fullføre kjøp og betaling.

Opplevde det selv en gang når det var "1 seat left", wf.no kom med feilmelding og setet var borte. Ventet 10 minutter og så kom det tilbake.

Enkelte hotellsystemer justerer priser etter hvor mange som søker og hvor mange salg de får. Selger du mye ifht. søk så er prisen for lav, selger de veldig lite ifht. søk er prisen for høy, samt en hel drøss andre parametre.