PDA

View Full Version : Continental eller SAS


imm
09-04-2006, 08:31
Kona og vår datter på snart 4 år skal ta seg en tur til NY.
Det blir omtrent hipp som happ tidsmessig om de reiser til OSL og flyr direkte eller drar fra Sandefjord via Køben, og videre derfra med SAS.
Hva ville dere valgt?
Har SAS tv skjermer i setene slik at jenta vår kan se barnefilmer? Det blir i så fall kanskje det som er med på å gjøre valget enklere.


IMM

Boeingflyer
09-04-2006, 08:33
Ja SAS har TV skjermer i hver stol :nor

SpotOn
09-04-2006, 10:06
Med SAS har de muligheten til å velge en toseter.. også en fordel jeg synes det er verdt å ta høyde for dersom man ikke har et større reisefølge. Personlig har jeg litt sansen for CPH, så å skifte fly der ser jeg ikke på som en veldig stor belastning. Men jeg innser at når man reiser med barn kan det kanskje likevel være en fordel å unngå flybytter.

Sist jeg reiste med CO måtte vi uansett mellomlande for refueling på Stewart AFB (nå Stewart International Airport), og mener å ha hørt at dette ikke er veldig uvanlig for OSL-EWR strekningen med CO's 757. Men det kan sikkert andre her korrigere meg på dersom jeg tar feil.... ;)

SQ 777
09-04-2006, 10:21
Hvis SK, prøv å sikre deg 31 AB ev. 31 GH ( ev. samme seter på rad 21 )

http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A330_A340.php

DY Tech
09-04-2006, 12:09
Og har de med laptop med wireless og ønsker å kunne være online på flyturen (noe jeg selv har begynt å sette stor pris på) så er det vel bare SK som kan tilby dette når valget står mellom SK og CO.

Her må andre selskaper snart følge etter, vet om flere som legger vekt på dette når de velger selkap på langdistanse, særlig på dagflighter. :naughty:

LN-MOW
09-04-2006, 14:01
Ja, har man laptop er det ogsaa mange muligheter for underholdning av de smaa - fra egne DVD'er til online spill (hvis man flyr SAS) ....

Underholdning ombord er 'big deal' hvis man flyr med barn. Min niaaring husker fortsatt at han saa Tom & Jerry paa Sabena mellom Brussel og Oslo ...

TigerBlack
09-04-2006, 14:44
CO er greit nok,de har fordelen med å fly direkte,men de har shortcommings iforhold til SK. Den største er Inflight underholdning. Her har CO absolutt ingenting. Var iallefall ingenting da jeg fløy med dem NYC-OSL sist høst. SAS derimot har sjermer med 2-3 filmer og underholdning for barn på hvert sete. Og som nevnt det er mulig å bestille en toseter hvis du reiser med en annen. (såfremt det er fler igjen da naturligvis).

Jeg hadde valgt SAS enten via STO eller CPH er jeg rimlig sikker på.

MountainDew
09-04-2006, 15:09
KLM`s Airbus A330 og Boeing 777 har et helt suverent underholdningstilbud. Minimum 10 nye filmer, masse serier, spill og tegnefilmer.

A330 flyr i hvertfall til Newark, men til JFK er det 777 og 747(ikke PTV system) så pass på at du velger de rutene med A330 eller B777.

KLM er et godt alternativ til SAS og Continental. Gøyt å fly med Fokker 70 mellom Torp og Amsterdam :)

Alf
09-04-2006, 15:18
Malaysia Airlines? =)

DY Tech
09-04-2006, 15:19
Når det gjelder IFE på economy class er nok Richard Branson`s Virgin Atlantic konge på haugen, de skryter av å ha de største skjermene og tilbudet:

http://www.airliners.net/open.file/0793645/L/

"This aircraft is fitted with the state of the art V:Port IFE which provides hundreds of hours of film on demand, CD albums, seat/SMS messaging/email and flight phones as well as games and a fully interactive zoomable flight map. As you can see the screens are very generously sized for Economy at 9 inches......"

imm
09-04-2006, 15:59
Jeg har flydd Virgin Atlanntic flere ganger til Barbados, og de er veldig bra. Men det har vært litt forskjell i størelsen på skjermene. Så vidt jeg vet, var Virgin det første selskapet med skjermer i setene. Og de første var ganske små.
Virgin er forøvrig mitt favorittselskap, og Richard Branson er Kongen!
For dere som ikke kjenner flyselskapet og mannen særlig godt: Gå til nærmeste bokhandel og bestill en bok som heter "Dirty Tricks, British Airways secret war against Virgin Atlantic"
En ufattelig spennende, og ufattelig (at det er mulig!) bok. Et must for flyfolk!


IMM

imm
09-04-2006, 15:59
Her er boka:
http://www.amazon.com/gp/product/0753504588/104-0314667-4713567?v=glance&n=283155

axbo
09-04-2006, 16:37
Gratis frakt hos play.com: http://www.play.com/play247.asp?pa=search&searchtype=allproducts&searc hstring=Dirty+Tricks%2C+British+Airways+secret+war +against+Virgin+Atlantic&page=search

Savipix
09-04-2006, 17:37
Har inte detta ämne varit uppe en gång tidigare? ;)

dc-8-63
10-04-2006, 05:31
Originally posted by imm


Jeg har flydd Virgin Atlanntic flere ganger til Barbados, og de er veldig bra. Men det har vært litt forskjell i størelsen på skjermene. Så vidt jeg vet, var Virgin det første selskapet med skjermer i setene. Og de første var ganske små.
Virgin er forøvrig mitt favorittselskap, og Richard Branson er Kongen!
For dere som ikke kjenner flyselskapet og mannen særlig godt: Gå til nærmeste bokhandel og bestill en bok som heter "Dirty Tricks, British Airways secret war against Virgin Atlantic"
En ufattelig spennende, og ufattelig (at det er mulig!) bok. Et must for flyfolk!


IMM

bare ikke finn paa aa drikke konjakken hans (virgin konjakk) LN-MOW har helt korrekt beskrevet lagringsprosessen....i hansken til tyrkisk lastebilsjaafoer

amatør
10-04-2006, 15:14
Fordelen med CO er at de flyr direkte ja, også mener jeg at de er vesentlig mer rause med Sky team poeng enn det SAS er på EB poeng til USA, men det er vel bare interessant hvis man flyr en del Sky team selskap.. Når det gjelder IFE så ligger CO et stykke bak SAS ja, men ifølge hr Dag Johnsen så vurderes det å sette inn PTV på deres intecontinentale 757, men det ligger jo et stykke fram i tid da..
Og BA/AA via London er også et godt alternativ, de har vel rundt ti avganger daglig til New York..

Jörgen
10-04-2006, 15:51
Helt klart skönast med direktflyg. Om man måste byta flyg kan jag rekomendera Malaysian från STO. Grymt bra service, Fräch 777:a och tv i alla stolar :up:
Sen gäller det bara att hitta en billig biljett till STO, där har väll DY hyffsade priser?

MvH Jörgen