PDA

View Full Version : BA og baggasjeregler (Club Europe en strekning)

kosvines
20-06-2013, 08:16
Jeg reiser økonomi med AA og BA til USA om noen måneder. Strekningen er SVG-LHR, LHR-DFW, ORD-LHR, LHR-SVG. 3 av strekningene er med BA og flighten til Dallas er med AA. Alt ble booket via AAs nettside.

Ser på siden til British Airways at de sier følgende om baggasje:
"Travelling in more than one cabin
If you are travelling in more than one cabin, e.g. outbound in economy and return in business class, you will be given the more generous allowance for the whole journey."
http://www.britishairways.com/travel/bagchk/public/en_gb

Jeg tviler egentlig på dette selv, men det skader jo aldri å spørre (sikkert noen som har prøvd dette selv), men si hvis jeg får oppgradert SVG-LHR til Club Europe, vil jeg da kunne få 2x32kg for alle flightene, eller må jeg ha begge strekningene i outbound for dette?
Jeg flyr ikke full-fare economy, så jeg har i utgangspunktet kun 1x23 kg.

Hypern
20-06-2013, 10:45
Du får den høyeste bagasjekvoten ja. Pritag osv får du også selv om deler av turen er bak gardina. BA er ganske flinke på det der. God tur!

petter380
20-06-2013, 22:19
Du får den høyeste bagasjekvoten ja. Pritag osv får du også selv om deler av turen er bak gardina. BA er ganske flinke på det der. God tur!

Helt enig, veldig flinke! Når jeg skal på ski passer jeg på å booke Traveller Plus e.l. en strekning fordi da får jeg ski gratis på alle andre uten å måtte betale en latterlig høy sum for ekstra bagasje :)