nesjon
09-06-2013, 14:44
Hei.
Vi er to stk som skal sykle Norge på langs i sommer, og planlegger å fly med to sykler opp til HVG. Vi har bestilt billetter fra OSL via TOS, og har reservert plass til to sykler.
WF tar kun med sykler på standbybasis, og vi lurer i den forbindelse på hvor sannsynlig det er at syklene får blitt med samme flight som oss. Det er ikke så hyppige avganger til HVG, så det kan fort bli lang ventetid om syklene må bli med neste fly. Er det noen av dere som jobber i WF eller ev. reiser ofte med sykler, som kan anslå sannsynligheten for at to sykler får vært med i en DHC 8 - 100 (flight WF940 en vanlig mandag)? Er det regelmessig et problem med lastekapasiteten eller tilhører det bare unntakene at sykler må stå igjen?
Jeg har spurt WFs kundeservice, men de gir ikke noe annet svar enn at de ikke kan garantere noe.
Vi kommer sannsynligvis til å pakke syklene inn i pappesker fra sportsbutikk, er dette den måten flypersonalet foretrekker at sykkelen er pakket på hvis man ikke bruker dedikert koffert?
På billetten vi har fått utstedt så står det:
BICYCLE IN HOLD SERVICE STANDBY ONLY IF HARDCASE REQ AS
BULK FOR CONFIRMATION REQUESTED FOR NORDMANN/OLA MR
BICYCLE IN HOLD SERVICE STANDBY ONLY IF HARDCASE REQ AS
BULK FOR CONFIRMATION REQUESTED FOR NORDMANN/KARI MRS
Er det noen som kan tolke hva som menes med dette? Er det kun standby om den er pakkert i hardcase, eller hva er greia?
På forhånd takk :)
Vi er to stk som skal sykle Norge på langs i sommer, og planlegger å fly med to sykler opp til HVG. Vi har bestilt billetter fra OSL via TOS, og har reservert plass til to sykler.
WF tar kun med sykler på standbybasis, og vi lurer i den forbindelse på hvor sannsynlig det er at syklene får blitt med samme flight som oss. Det er ikke så hyppige avganger til HVG, så det kan fort bli lang ventetid om syklene må bli med neste fly. Er det noen av dere som jobber i WF eller ev. reiser ofte med sykler, som kan anslå sannsynligheten for at to sykler får vært med i en DHC 8 - 100 (flight WF940 en vanlig mandag)? Er det regelmessig et problem med lastekapasiteten eller tilhører det bare unntakene at sykler må stå igjen?
Jeg har spurt WFs kundeservice, men de gir ikke noe annet svar enn at de ikke kan garantere noe.
Vi kommer sannsynligvis til å pakke syklene inn i pappesker fra sportsbutikk, er dette den måten flypersonalet foretrekker at sykkelen er pakket på hvis man ikke bruker dedikert koffert?
På billetten vi har fått utstedt så står det:
BICYCLE IN HOLD SERVICE STANDBY ONLY IF HARDCASE REQ AS
BULK FOR CONFIRMATION REQUESTED FOR NORDMANN/OLA MR
BICYCLE IN HOLD SERVICE STANDBY ONLY IF HARDCASE REQ AS
BULK FOR CONFIRMATION REQUESTED FOR NORDMANN/KARI MRS
Er det noen som kan tolke hva som menes med dette? Er det kun standby om den er pakkert i hardcase, eller hva er greia?
På forhånd takk :)