View Full Version : DY LN-LNB/EI-LNB - status
Norwegian's 787-8 nummer to - EI-LNB - er ute av malerhangaren. c/n 35305 - l/n 112 .. skal testflys som BOE577. Hex foreløpig ukjent. maskinen er ikke påført registrering ennå.
http://paineairport.com/kpae6322.htm
seatsniffer
06-06-2013, 09:21
Ser maskinen har kommet ut av painthangar uten halemotiv. Skal de i gang med folie her også?
LN112 ZA577, EI-LNB, 787-8, Pre-Flight Prep!
oh yeah.
hvor lang tid tar det som regel å preppe?
Vanligvis bare noen dager. Boeing har imidlertid fortsatt en kraftig backlog pga batteriproblemene.
Nei, den venter på tur ...
jameson82
21-07-2013, 13:03
Fortsatt ikke vært i luften?
Da var det klart for jomfrutur!
BOE577 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 11:30 PDT Friday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 13:24 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU J501 HQM ONP IMB ALW PELLY
BOE577 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 14:00 PDT Friday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 14:42 PDT.
Expected route: EPH WEBVE
Ble tydeligvis utsatt ....
Utsatt pga værfoholdene. Ble et par taxitester isteden. Tipper de prøver igjen idag.
Da prøver vi igjen ...
BOE577 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 11:30 PDT Saturday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 13:27 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU AST IMB PDT GEG PELLY
BOE577 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 13:30 PDT Saturday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 14:00 PDT.
Expected route: WEBVE
Her er forøvrig et par bilder fra i går ..
http://kpae.blogspot.com/2013/08/paine-field-august-2.html
BOE577 en route from Snohomish County (KPAE) has diverted to Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 12:10 PDT
_volcom_
03-08-2013, 21:59
Blir spennende å se hvem som havner på halen her da. Thor heyerdahl kanskje? Er det noen tidligere -300 helter som ikke er havnet på -800 enda?
Skulle ikke forbause meg om det blir Thor, han ble vel fjernet fra KKM for ikke så lenge siden, etter å ha vært støkk der nesten siden flyet kom til landet.
Er ikke Grete Waitz et alternativ, spesielt siden flyet skal gå mye til New York?
Det blir garantert Heyerdahl!
Om det blir Thor, skulle det vært obligatorisk for de som kommer til å fly maskinen dra raske menns "heyerdahl" over høtaleranlegget, "HELLO!!!! Welcome to Nu Jårk!! Ive just arived in my fantastic plane osv osv" XD
DA var det klart for nok en testflight:
BOE577 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 16:00 PDT Thursday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 16:19 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU AST IMB PDT GEG PELLY
BOE577 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) 18:00 PDT Thursday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 18:37 PDT.
Expected route: PAE
Allerede airborne
BOE577 (B788) departed Snohomish County (KPAE) at 16:04 PDT enroute to KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 17:53 PDT
Intemezz
11-08-2013, 23:21
Noe nytt om forventet levering?
'Siste halvdel av august' ... visstnok ..
Den skal leveres direkte til DUB denne gang :)
LNA kom direkte PAE-OSL, men LNB flyr PAE-DUB for sikkert registrering eller noe sånt :)
Lenge siden siste testflight. Kan det tyde på at B1og B2 er ferdig, og man venter på folk fra Norwegian til å gjennomføre C1 flight?
Bør vel greie det på 14 dager hvis levering er tiltenkt slutten av måneden..
Den skal leveres direkte til DUB denne gang :)
LNA kom direkte PAE-OSL, men LNB flyr PAE-DUB for sikkert registrering eller noe sånt :)
Såvidt jeg har hørt skal halen males i DUB.
En liten tur ut i dag ... nettopp tatt av.
BOE577 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 14:00 PDT Friday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 14:00 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU AST WATTR
Glean EBG
17-08-2013, 01:52
Den ligger nå inne som ready for delivery så blir nokk sent mot DUB om kort tid.
Njaaa .. det sto det før dagens testflight også .. ;) Men det er like før.
Husk den siten er ikke offisiell, så noe er kvalifisert gjetting. Skal over til uka en gang.
Ny testflight i dag . Akkurat tatt av.
BOE577 (B788) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) 10:00 PDT Saturday heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 10:19 PDT.
Expected route: SEA J523 ARRIE TOU PUW IMB ALW PELLY
BOE577 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) 12:05 PDT Saturday heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 12:45 PDT.
Expected route: WEBVE
Njaaa .. det sto det før dagens testflight også .. ;) Men det er like før.
Husk den siten er ikke offisiell, så noe er kvalifisert gjetting. Skal over til uka en gang.
Har den ikke leveringsdato til ca 28 august, eller er den datoen flyttet fram?
Har sett 22, 24, 28 .... vi får se.
Her er'n akkurat landet på Everett. Ser ut som at Paul Allen's museum har flyshow. Tviler på at alle de er der for å se på LNB .. ;)
http://www.enfb.net/stuff/lnb.jpg
På ''All things 787'' ligger EI-LNB etter den siste testflighten inne som leveringsklar... men det har da ikke vært noen C1 enda..?
Glean EBG
24-08-2013, 21:13
Da er den levert i følge all things 787.
Det betyr nok at sjekken er signert. Da blir det avgang når alle er edrue. ;)
Er denne også leaset av ILFC?
Er denne også leaset av ILFC?
Ja, i følge All things 787 er -LNA, -LNB og -LND leaset av ILFC.
Glean EBG
24-08-2013, 23:29
Er denne også leaset av ILFC?
EI LNC er første DY maskin som ikke er fra ILFC.
Det betyr nok at sjekken er signert. Da blir det avgang når alle er edrue. ;)
'Liker' :)
Twin Otter
25-08-2013, 02:29
Det rapporteres fra Matt Cawby på Twitter:
"Baggage is being loaded on Norwegian 787 EI-LNB at the Everett Delivery Center"
oj, så ikke dette før nå. har den kommet seg avgårde til første stopp?
oj, så ikke dette før nå. har den kommet seg avgårde til første stopp?
Nei. Står i Seattle fortsatt. Har ikke sett noen info om flyaway enda.
Ordet går om avgang fra PAE 28/8, men nothing confirmed.
Okei. Fikk ikke opp no på fr24 heller noe jeg søkte reg og flight er gjennomført. Bare testflightene. Er kjos med over denne gangen og for å hente mon tro?
Njaaa .. det sto det før dagens testflight også .. ;) Men det er like før.
Husk den siten er ikke offisiell, så noe er kvalifisert gjetting. Skal over til uka en gang.
Hvilken site?
:)
http://nyc787.blogspot.com/
Twin Otter
25-08-2013, 17:03
Da er den nok snart på vei!
Fra Matt Cawby på Twitter igjen.
"Norwegian 787 EI-LNB just pushed back from the Everett Delivery Center"
HenrikL92
25-08-2013, 20:04
... men ikke til Norge.
DUB då först antar jag?
ENGM 911
25-08-2013, 21:57
Finner den ikke på fr24, what happ...end?
Finner den ikke på fr24, what happ...end?
Så den ikke på flightaware. Vil anta den kun er synlig på FR24 dersom den har en flightplan/FAA-stream de kan plukke opp og bruke der hvor det ikke er dekning.
Den går som NLH1A
Er over Grønland nå (22:20)
Finner den ikke på fr24, what happ...end?
Jo den synes på FR24. Er akkurat nå over Grønland.
_volcom_
26-08-2013, 12:03
Og haleheten blir. Thor Heyerdahl.
HenrikL92
26-08-2013, 18:45
Og haleheten blir. Thor Heyerdahl.
När blir EILNB´s första flight med passagerare? Blir det som de tidigare är nämnt ARN-JFK den 2/9
_volcom_
26-08-2013, 19:17
Har hørt at første flight er planlagt til å gå ut fra OSL søndag 1 september. Så det vil si DY 7001 til New york.
HenrikL92
26-08-2013, 19:19
Har hørt at første flight er planlagt til å gå ut fra OSL søndag 1 september. Så det vil si DY 7001 til New york.
Hmm de är ju konstigt, EI-LNA skulle ju gå ARN-BKK-OSL den 1/9 och sedan flyga från OSL istället för ARN, vad jag förstod då skulle LNB flyga från ARN.
Detta är från en annan tråd.
-LNB er pr.nå. planlagt ARN-JFK/BKK 0209-0809 og OSL-JFK/BKK 0909-1409.
Flydisponeringer forandrer seg hele tiden. Det som gjaldt for nioen dager, kan ha blitt endret flere ganger siden.
DY7001 01.09.2013 OSL JFK EILNA
DY7001 03.09.2013 OSL JFK EILNA
DY7001 05.09.2013 OSL JFK EILNA
DY7001 08.09.2013 OSL JFK EILNB
DY7001 10.09.2013 OSL JFK EILNB
DY7001 12.09.2013 OSL JFK EILNB
DY7201 02.09.2013 OSL BKK EILNA
DY7201 04.09.2013 OSL BKK EILNA
DY7201 07.09.2013 OSL BKK EILNA
DY7201 09.09.2013 OSL BKK EILNB
DY7201 11.09.2013 OSL BKK EILNB
HiFly flyr siste tur lørdag OSL-BKK-ARL
Jøss. Betyr det at vi får "jomfruturen" med LNB, 8 september? :-)))
DY8788 29/08/2013 DUB ARN 788 EILNB
Mao. den kommer direkte til Stockholm.
HenrikL92
28-08-2013, 14:57
DY8788 29/08/2013 DUB ARN 788 EILNB
Mao. den kommer direkte til Stockholm.
Kommer hon bara stå och "vänta" på ARN till premiärturen den 2/9, eller ska nån check göras?
HenrikL92
28-08-2013, 19:44
Kommer hon bara stå och "vänta" på ARN till premiärturen den 2/9, eller ska nån check göras?
Häftigt att leveransen görs till ARN och att båda DU´s 787 kommer vara där samtidigt :)
Leveransen ble gjort til DUB .. ;) Kun post delivery work som ble gjort i Dublin.
HenrikL92
28-08-2013, 20:20
Leveransen ble gjort til DUB .. ;) Kun post delivery work som ble gjort i Dublin.
Ja just de, haha glömde ;)
Folkens.. Gjorde et søk og fikk opp følgende......
EI-LNB - Norwegian (Thor Heyerdahl livery)
Dvs at Thor blir å se på EI-LNB som jeg forstår det :)
Og haleheten blir. Thor Heyerdahl.
Post #56 ...
HenrikL92
29-08-2013, 19:44
Vilken tid kommer LNB till ARN idag?
Vilken tid kommer LNB till ARN idag?
Er på vei nå. http://www.flightradar24.com/NLH1A
Den er på vei nå :).. Akkurat tatt av fra Dublin!
Håper bilder av halen kommer nokså raskt :)
Skal ha motorbytte ved ankomst .. skal trolig få den som LNA satte igjen.
jameson82
30-08-2013, 08:34
Her er bilde med malt hale http://www.flickr.com/photos/elevationair/9622677997/
Intemezz
30-08-2013, 10:10
Skal ha motorbytte ved ankomst .. skal trolig få den som LNA satte igjen.
Hva er årsaken til motorbyttet?
Hva er årsaken til motorbyttet?
Uten å kjenne grunnen vil jeg tippe at de ønsker forskjellig gangtid på motorene. Har innvirkning på ståtid ved service, når en tas av gangen.
Airbus 330
30-08-2013, 20:40
Uten å kjenne grunnen vil jeg tippe at de ønsker forskjellig gangtid på motorene. Har innvirkning på ståtid ved service, når en tas av gangen.
På ett fly som er kommet rett fra fabrikken i SEA?
Nei - om x antall sykluser, når tiden kommer. Da tar man motor 1 - kjører service på den og når de er ferdige, skifter de den ut med motor 2 som da når sin frist.
Som MOW sier, er dette noe som gjøres for fremtiden. Dersom begge motorer har lik gangtid/cycles, så må begge byttes. Det krever to byttemotorer. Om man får ulik gangtid på disse, så vil man kunne ta en av gangen, og likevel ha flyene operativ. I sum gir dette behov for færre ekstra motorer.
Er flåten god nok, og man planlegger godt nok vil det tilnermet være motor til vedlikehold kontinuelig i stedet for to.
Er ikke motorbytte på 787 gjort på noen få timer?
Og med leide fly er det uansett RR som eier og bestemmer over motorene. SAS har jo erfart det
Er ikke motorbytte på 787 gjort på noen få timer?
Og med leide fly er det uansett RR som eier og bestemmer over motorene. SAS har jo erfart det
Jeg oppfattet det slik at med ulik gangtid trenger de kun å gjøre service på en motor omgangen. Derved så må man kjøpe/leie en motor mindre. Penger spart.
HenrikL92
01-09-2013, 11:34
Lite roligt! Min bror som åkte till NY när LNA gjorde premiärflygning dit ARN-JFK, ska åka hem imorgon och får ju då flyga med LNB när den gör första flygningen JFK-ARN, få se vad han tycker om sprillans nytt plan :D
Dag Johnsen
01-09-2013, 15:32
Heisan!
Jeg oppfattet det slik at med ulik gangtid trenger de kun å gjøre service på en motor omgangen. Derved så må man kjøpe/leie en motor mindre. Penger spart.
Naa kjenner jeg ikke til detaljene hvorfor de maa bytte en motor, men jeg har lite tro paa at dette er for aa "stagger" motorbytte pga gangtid saa tidlig. Dette er noe man "normalt" vil se paa flere aar i framtiden slik LN-TIB og MOW nevner, da disse motorene har en gangtid paa vel 25-30,000 timer.
Det som er mest sannsynlig er at det er en campaign med RR motorene, samme som vi har paa GEnx, og at disse maa tilbake til RR for aa fikses... eller at de har funnet en feil i service som maa rettes.
Someone: Motorbyte paa en B787 er ikke mer komplisert enn en B777, faktisk litt lettere da det ikke er pneumatic componeneter som maa kobles opp, og normalt vil ta sirka to (2) maintenance shifts. Ett skift tar motoren av pylon og firewall inspection, og ett skift monterer motoren og tar post-installation tests.
Dette med hvem som bestemmer naar en motor skal skiftes er vel en evig debatt, men i FAA sine oeyne er det part 121 operatoeren som har ansvar for dette, ikke part 145 repair station, samme hva slag type kontrakt du har. Jeg er ganske sikker det er det samme i Europa.
Dag
HenrikL92
02-09-2013, 14:56
Ser nu att DY7005 ARN-JFK är 2 timmar försenad. Är det LNB som inte hinner bli klar i tid eller?
Teknisk. Ny tid 00:00.
Dårlig start dette for nr 2. Kan vel fort bli enda senere avgang. Og det går utover morgendagens avgang også etterhvert.
HenrikL92
02-09-2013, 20:27
Dårlig start dette for nr 2. Kan vel fort bli enda senere avgang. Og det går utover morgendagens avgang også etterhvert.
Är det motorbytet som ställt till det eller? Ja BKK flighten imorrn lär ju bli rejält försenad den med. Om inte LNA rycker in eller att man kallar in CS-TQY
Ny tid 16:30 i dag!!! Det er nesten 23 timer forsinket det!!!
HenrikL92
03-09-2013, 20:47
EI-LNB verkar ha drabbats av något fel på bromsarna!!
http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article17402145.ab
787 har elektriske bremser med full overvåking. Dette er noe nytt i forhold til hydrauliske bremser som er på alle andre fly. Mye ny teknologi på dette flyet som skal virke. http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/articles/qtr_4_06/article_04_1.html
EI-LNB uppe på en testflygning idag.....
http://www.flightradar24.com/NLH81F
efter nästan 2 veckors service i hangaren och ca 5 provflygningar runt om i norra svergie så flög EI-LNB från OSL till JFK idag....hoppas den håller sig i god form nu.!!
efter nästan 2 veckors service i hangaren och ca 5 provflygningar runt om i norra svergie så flög EI-LNB från OSL till JFK idag....hoppas den håller sig i god form nu.!!
Det var mildt sagt jævlig deilig å ikke ha en eneste tekniker i nærheten av LNB i dag!
Knock on wood - håper det holder seg. :up:
Det hadde vært interessant å visst hva som ble fikset og testet ut på disse to ukene, men det er kanskje informasjon som ikke bør flyte ut her?
Og da var man blitt norsk igjen...
Boeing 787 -8 35305 112 LN-LNB Norwegian Longhaul re-regd & in svc 29may15 CPH-JFK ex EI-LNB
Andre1980
29-05-2015, 23:52
Og da var man blitt norsk igjen...
Blir dette den siste kampen? Norwegian kjører vel fremdels med asiatisk crew... eller er disse som flyr denne maskinen utelukkende fra LGW? Og hvordan stiller det seg?
Denne har vært lagret på PIK siden 17.september 2019 men ble omregisterert til VP-CVM 29.juni og dermed tydeligvis tilbakelevert eier DP Aircraft.
Skyliner:
Boeing 787 -8 35304 102 VP-CVL DP Aircraft seen regd at PIK 06aug21, Norwegian cs (+ 35305/112 VP-CVM ex LN-LNB) ex LN-LNA
Airbus 330
05-01-2022, 21:18
Denne har vært lagret på PIK siden 17.september 2019 men ble omregisterert til VP-CVM 29.juni og dermed tydeligvis tilbakelevert eier DP Aircraft.
Skyliner:
Denne er også fortsatt i DY farger og uten motorer...
https://www.flickr.com/photos/62940958@N05/51798881162/in/feed-62935618-1641334216-1-72157719990470684/
Da skal denne hugges opp på Prestwick
https://www.aerotime.aero/articles/a-world-first-two-10-year-old-boeing-787-to-be-dismantled-for-parts
A world first: Two 10-year-old Boeing 787 to be dismantled for parts
Airbus 330
28-07-2023, 23:37
Da har LNB lidd samme skjebne som LNA og er nå historie og hugget opp.
Flight International måneds magasin juli 2023 har en interessant artikkel over 4 sider der de dekker "part out" av de 2 første Dream linerne fra Norwegian , LNA og LNB.
Det reises interessante perspektiver for hvordan man håndterer og re-cycler karbon fiber.
Dette blir interessant å følge med på i årene som kommer.
Se artikkel i tråd under for LNA.