View Full Version : Første avgang til BKK med Norwegian A340
Airbus 330
01-06-2013, 18:41
Legger ved ett bilde av Norwegians første avgang til BKK, ikke det beste bilde men se hvor lav den er ved slutten av rullebanen......:colgate:
https://farm4.staticflickr.com/3731/8913616065_7146c64f2a_b.jpg (http://www.flickr.com/photos/folstad/8913616065/)
96adrian
01-06-2013, 18:50
Flott bilde :D Ser de har fått på et klistermerke også nå :)
Ikke mye rom for feil der nei. Rart at de ikke brukte 19R ettersom A340 ikke akkurat er den raskeste maskinen!
flysas94
02-06-2013, 16:13
Fint bilde, er de nå nylig de har fått på et Norwegian merke?? ;)
Airbus 330
02-06-2013, 16:24
Fint bilde, er de nå nylig de har fått på et Norwegian merke?? ;)
De ble satt på kun timer før avgangen i går ;)
Takk for dokumentasjon!
Ikke ofte jeg ser maskinene så lavt ved enden av banen på OSL!
Ikke mye rom for feil der nei. Rart at de ikke brukte 19R ettersom A340 ikke akkurat er den raskeste maskinen!
Ikke rart i det hele tatt spør du meg. Sparer tonnevis med fuel på å velge nærmeste bane. Pluss, de tar aldri av med full guffe, derfor komm'ærn litt langt ut på enden av rullebanen! :)
teamseacow
03-06-2013, 18:07
Ikke rart i det hele tatt spør du meg. Sparer tonnevis med fuel på å velge nærmeste bane. Pluss, de tar aldri av med full guffe, derfor komm'ærn litt langt ut på enden av rullebanen! :)
tonnevis?? sparer man så mye ved å takse noen meter mindre? :drunk:
det er nok ikke tonnevis nei.. leste et sted at de på 10 minutter taxiing regner 200kg fuel for en A320, mens på en B777 så regner dem med 400kg.. En A343 brenner vel ikke så mye mer enn en B777..
Nå flyr man jo forskjellige utflyvningstraseer, så det kan fort bli noen ekstra kilo hvis man tar av på 'feil' bane. Hvis man må krysse den andre traseen. må man kanskje rundt og over, og da går det en del ekstra fuel.
Tøft bilde :) Det så spennende ut for oss i nordenden av banen :)
:) Inger
Nå flyr man jo forskjellige utflyvningstraseer, så det kan fort bli noen ekstra kilo hvis man tar av på 'feil' bane. Hvis man må krysse den andre traseen. må man kanskje rundt og over, og da går det en del ekstra fuel.
Som LN-MOW skriver: det er forskjellige utflyvningstraseer for hver baneretning og i og med at denne skulle øst-over så kan jeg banne på han sparte en GOD del ved å ha dep på østre bane. Husk at hvis han hadde tatt av på vestre måtte han antageligvis fløyet langt ut MOT Oslo området og så snudd mtp inn og utflyvende trafikk! ;)