PDA

View Full Version : Ålborg, av alle steder (fint sted dog), & Nor-Shipping


Fjordheim
30-05-2013, 22:48
God kveld,

Drar til København på mandag, deretter videre til Ålborg hvor man skal tilbringe mandag kveld til onsdag morgen, noen som har noen tips for hvor man kan spise og ha det litt gøy på kvelden på en tirsdag i Ålborg?

Reiser med SK, hvilket individ kan man forvente på den korte turen fra CPH til AAL?

Er det noen her på dette forumet som skal på Nor-Shipping forresten? i neste uke....

Bizflyer
30-05-2013, 23:17
Ålborg ja! Super by!
Hvis du skal spise veldig godt, anbefaler jeg www.mortenskro.dk Absolutt i toppklasse!
Litt mer folkelig til god pris og god mat, og særdeles stemingsfullt lokale, skal du velge Restaurant Kniv & Gaffel i Maren Turisgade (paralellgate til Jomfru Ane Gade mot vest - har ikke internettside)

John Bull pub er et fint sted for mye god drikke. Jomfru Ane Gade er jo moro å ta en tur gjennom når man først er i Ålborg, men det er mest sånn så ungommen likar, og veldig likt alt sammen. Old Games Pub ved stranden er også en klassisk engelsk pub.

De lager også mye godt øl på Søgaards Bryghus på Klostertorvet midt i sentrum. Mikrobryggeri som også har restaurant.

Håper du har valgt et hotel i sentrum, men Radisson Blue vil jeg ikke anbefale da det er altfor mye støy der på nettene. First Hotel Slotshotellet eller Phøniks Hotel er bedre valg om du ikke har booket enda.

God fornøyelse!

BF:cool2

Maltwhisky
30-05-2013, 23:32
The Wharf er stedet for ale i Aalborg. De kjører med mange forskjellige cask ales som står oppstilt i tønnene sine (casks) bak baren og så skjenkes glasset rett fra tønna (gravity cask er fagtermen). De har i tillegg 26 "ordinære" fatøl.

petter380
31-05-2013, 00:37
Er det noen her på dette forumet som skal på Nor-Shipping forresten? i neste uke....

Mye mulig. Send gjerne PM :)

Discus
31-05-2013, 01:15
Håper du har valgt et hotel i sentrum, men Radisson Blue vil jeg ikke anbefale da det er altfor mye støy der på nettene.

Bodde der for en del år siden, og uten aircondition eller ventliasjon på rommet var det et h**** på sommeren. Byttet til Choice litt lenger oppi byen etter det, det var veldig greit sted.

Bizflyer
31-05-2013, 01:30
Bodde der for en del år siden, og uten aircondition eller ventliasjon på rommet var det et h**** på sommeren. Byttet til Choice litt lenger oppi byen etter det, det var veldig greit sted.

Choice heter når First Hotel Europa etter at Stordalen solgte alle hotellene sine i DK til First Hotels. Ligger litt utenfor lysløypa dog.

En billig hotelløsning i Aalborg er Cab In. Sentralt, men små rom. Og prisen er deretter.

Concorde98
31-05-2013, 07:13
Var i Aalborg for ikke så lenge siden. Skulle bo to netter på Cabinn. Små rom men ok forrige gang jeg var der. Dog hadde jeg Captain værelse som er det største. Men siste gangen flyttet min kone og jeg etter første natt. Det er veldig lytt og det var full fest i rommet ved siden av. Så tror ikke jeg ville gått for Cabinn, eller Radisson Blue, pga støy. Vi endte på Chagall. Ca ti min å gå fra torvet. Litt eldre rom men stille og rolig. God frokost og hyggelig personale. First Slotshotellet er også greit hvis det er ledig.

Fjordheim
31-05-2013, 10:37
Takk for gode tips.

Har avtalt med mine kollegaer (vel, instruert dem) at vi spiser på Mortens Kro tirsdagen. På mandagen satser vi på en liten tur til The Wharf.

Jomfru Ane Gade har jeg for så vidt vært noen ganger før og har ikke noe spesielt behov for noe spesielt besøk her, Søgaards Bryghus høres dog spennende ut.

Fikk rom på First Europa, aldri bodd der før, men ser vel greit ut?

Hmmm fikk akkurat oversendt billettene fra Instone; ser jaggu meg ut til at jeg får noen «bonus» turer med MD-80, ihvertfall det som står på bekreftelsen fra reisebyrået, det var jo litt gøy.

Mvh
Fjordheim

Bizflyer
31-05-2013, 10:48
Fikk rom på First Europa, aldri bodd der før, men ser vel greit ut?


Ja, det er helt ok. Ligger på baksiden av Banegården. Det er dog et par km fra Jomfrugaden, men du tar vel taxi på firmaets regning, hehe

Discus
31-05-2013, 17:43
Ja, det er helt ok. Ligger på baksiden av Banegården. Det er dog et par km fra Jomfrugaden, men du tar vel taxi på firmaets regning, hehe
Det var et hotellet jeg nevnte før, ja, nytt navn, tidligere Quality. Det er et par km og tur og retur hvis du ikke er helt i vater :p Det tar under 10 min å tasse ned til Søgaard.

Bizflyer
31-05-2013, 19:25
Er det fint sommervær har det også kommet en del nye serveringssteder nede ved Limfjorden som kan være hyggelig å kaste bort litt tid på hvis været tillater det.

Ahh, savner en utekveld i Aalborg gitt! Lenge siden sist nå!

Fjordheim
02-06-2013, 20:10
Det var et hotellet jeg nevnte før, ja, nytt navn, tidligere Quality. Det er et par km og tur og retur hvis du ikke er helt i vater :p Det tar under 10 min å tasse ned til Søgaard.

Ok, takk for info Discus,

Bizflyer; det blir nok en taxi tenker jeg :) og den får firmaet betale (noe må jo vi som oftest reiser på dagsturer innenlands, med særdeles lange dager (les: dagsturer fra 05 som gjerne avsluttes med å være hjemme litt før midnatt) også få igjen når vi av og til får oss noen overnattingsturer).

Mvh
Fjordheim

Fjordheim
02-06-2013, 20:11
Er det fint sommervær har det også kommet en del nye serveringssteder nede ved Limfjorden som kan være hyggelig å kaste bort litt tid på hvis været tillater det.

Ahh, savner en utekveld i Aalborg gitt! Lenge siden sist nå!

De melder fint vær både tirsdags og onsdags kvelden ser jeg, så da blir det kanskje å prøve noen av disse også-

Mvh
Fjordheim

SeatBelt
03-06-2013, 09:09
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101677&highlight=OSL-AAL

Anbefaler av spisesteder:

- Fusion
- Propaganda

Bizflyer
03-06-2013, 10:15
Duus Vinkælder på Nytorv er forresten også et fasinerende sted å ta seg et glass! Som å være inne i et gammelt slott.

Fjordheim
04-06-2013, 01:47
Jaja, da er man nettopp ankommet hotellet ved CPH (Quality Dan Hotel). Det ble teknisk på den opprinnelige WF flighten fra HAU til CPH (indikasjon på en feil med den ene motoren i følge kapteinen som beklaget veldig).

Så etter litt venting fikk vi klarsignal til å gå inn i terminalen igjen. Fikk da beskjed om at et annet individ straks skulle ta av fra Sandefjord som erstatningsfly, men omtrent på den tiden det skulle ha landa på HAU så informerte de om at det ikke hatt tatt av enda. Vel det kom omsider et erstatningsfly like før kl.2200 (individet Sandefjord faktisk) og da gikk det hurtig unna. Vi var i luften kl.22.15, og landa på CPH kl.2320. Da vi omsider kom i lufta så leverte WF veldig bra (alle drikkevarer er selvsagt på vår regning i dag etc.) samt at maten ikke var så værst heller. Og flyturen var fin i solnedgangen.

Fikk ikke ut bagasjen på CPH heller, så fikk krangla meg til et amenity kit fra Star Alliance, skikkelig festlig å dra i møte i Ålborg i morgen tidlig ute mulighet til klesskifte, og følgelig kjempeartig og stå opp kl.0500 i morgen tidlig for å rekke flyet....i dag blir vel det nå forresten.

Og med 5 timers venting på superspennende Helganes så var det ikke så mye annet å gjøre enn å ta seg noen pils, så da blir det vel litt hodeverk i tillegg når man våkner igjen.

Forøvrig kun 25 pax på flyet i dag.

Mvh
Fjordheim
(som fikk en heller dårlig start på uka)

Fjordheim
10-06-2013, 18:42
Hei,

Vil bare få takke for gode Ålborg tips, fikk testet Søgaards Bryghus så vidt og fikk ikke minst inntatt en 5-retters på Mortens Kro tirsdag i forrige uke. Må si det var imponerende mat man fikk her i stilige lokaler med utmerket service. Med vinmenu til så ble det 3-4 herlige timer på det stedet.

Mvh
Fjordheim