PDA

View Full Version : God lørdagsmorgen fra det østlige Asia


Ståle
18-05-2013, 05:22
Jeg måtte faktisk tenke meg litt om et øyeblikk for å finne ut av hvilken ukedag det var, men vi satser på at lørdag er rett!

Litt urk i formen idag etter at vi fant en finfin bar i går kveld..

Akkurat spist frokost på hotellet og om litt går turen ut, jernbanemuseet er dagens store mål i tillegg til å få med seg kveldens lysshow.

Ha en fin dag!

JonF
18-05-2013, 05:54
God morgen fra Sarpsborg. Tidlig opp i dag, da ryggen ikke tillot meg og sove noe mer. Feiret 17.mai hjemme hos opphavet, noe som er både tradisjon og like hyggelig hver gang. Dagen i dag blir nok brukt til litt nødvendige ærend, samt at litt familie skal avlegges et besøk. I kveld blir det å finne en ok restaurant for kona og meg i og med at vi har et lite jubileum å feire :)

Ha en flott 18.mai :)

Hickok
18-05-2013, 07:50
God lørdag fra litt lenger sør i det østlige Asia. I ferd med å bli innlosjert på mitt hotellrom. Ser ut til at her kan man trives!

ATC-flyradar
18-05-2013, 08:20
God lørdag og samtidig GOD PINSE folkens - med dette været vi har i Oslo denne morgen - så opplever vi varme også. God Pinse.

Jan

Ståle
18-05-2013, 08:57
God lørdag fra litt lenger sør i det østlige Asia. I ferd med å bli innlosjert på mitt hotellrom. Ser ut til at her kan man trives!

Øl på mandag?

SudCaravelle
18-05-2013, 09:21
Au au au.. Tror vi var hjemme ved tre tiden. En utrolig dag med mange interresante nordmenn man ikke var klar over fantes her nede.

Kvelden skal nytes med skikkelig libanesisk mat og tilhørerende mørke libanesiske viner på Al Naafor.

Nyt?

OJB
18-05-2013, 09:28
God morgen fra Forus,
Dagens rig operasjons samtale er unnagjort.
Fremdriften siste døgn har vært god og jeg må ha en ekstra heli-flight satt opp til/fra BNN til PPI for å få personnel inn og andre ut tidligere enn beregnet.
Utfordringen ligger i å få folk opp fra sør til BNN nå i pinsen med redusert fremkommmelighet.
Det er ikke lett å drifte en rig fra utkant Norge i slike tider.

Vel , det løser seg nok med litt oppfinsomhet.
Ha en fortsatt fin pinse alle.

Someone
18-05-2013, 09:43
Mornings fra Oslo, denne 1. 17-mai dag, eller hva den nå bør hete. Litt rest oppryddning hjemme etter gårsdagens frokost før kursen settes mot Tjøme. Ser ut som jeg kanskje får bruk for shorts til og med. Ha en fin dag

Fnate
18-05-2013, 10:01
Aaaaaahhhhh.... BALLE!

Våknet på Radisson Amsterdam Schipol nå, og skulle flydd hjem med SK om 25 minutter. Epic fail.

Ble for mye discobowling igår. [Løpe rundt og rundt på rommet og veive med henda]

Grrrrr.

Discus
18-05-2013, 10:22
God morgen fra "Grüss Gott-land", her ble det også litt alkohol i går, men bilen går ikke før jeg er klar så ingen fare der. Ble en topptur med tog i går, med 26% stigning dunket det godt i dampmaskinen. Nå ut på tur etter bingo prinsippet.

sirpjalle
18-05-2013, 10:30
God morgen fra Stavanger.

I dag skal finværet nytes! Det er diverse nettsteder samt en telefon som påstår at det er 18 grader ute. Men først må man få handlet inn litt diverse slik at kjøleskapet ikke forblir tomt til tirsdag.

Ha en fin en forumister! :)

Fnate
18-05-2013, 11:08
Som jcnorway minnet meg på på Face... "Sånn går det når du ikke tar med velferdsoffiseren".

Det er første gang på årevis at Fnate ikke er med, og resultatet er katastrofe:

- Sov over flighten hjem. Det var den eneste SK flighten idag.
- Fikk ikke kansellert, men flyttet den langt frem og da til ny Plus, som jeg har lovet å boikotte. Tabve.
- Eneste nogenlunde fornuftige flight ut er med KLM, som jeg også har boikottet i 6 år, og t.o.m hadde i arbeidskontrakt at jeg ikke skulle fly. Nå skal jeg.
- Første tur på årevis uten pc'er og ladere av noen art.

Så hva kan dere lære av dette folkens?

1) Aldri gi løfter (boikotter etc), dere ikke er kar til å bryte
2) Og viktigst - aldri reis uten elefant

Bizflyer
18-05-2013, 12:11
God formiddag!
Kom hjem etter en lang dag med familien kl 2130, og da gikk de alle rett i seng. Så da ble jeg lokket av en kompis til å ta turen til byen for en øl og den tradisjonelle Tapto'en her i byen. Tok buss til byen. Overfylt av andre sambygdinger som hadde samme ærend, og det var gud så varmt og klamt i den bussen. Svetten rant av meg da jeg kom frem. Rakk å helle i meg en halvliter før Tveit Union musikkorps marsjerte forbi med den tradisjonelle taptomarsjen. Ruslet så ned i Tresse og fikk med meg et feiende flott fyrverkeri. Så tilbake på pub'en for 4 øl til før siste buss hjem 0015. Det man kaller en power-bytur. Jeg var tørst ja!

I dag er det litt handling som må til før vi er 8 stk som skal på spise og drikke cruise med Superspeed til Hirtshals og tilbake. Så det blir nok noen alkohyler i dag også.



Mornings fra Oslo, denne 1. 17-mai dag, eller hva den nå bør hete.

Er det "Fyllesykens dag" du mener?:p

Som jcnorway minnet meg på på Face... "Sånn går det når du ikke tar med velferdsoffiseren".

Det er første gang på årevis at Fnate ikke er med, og resultatet er katastrofe:

- Sov over flighten hjem. Det var den eneste SK flighten idag.
- Fikk ikke kansellert, men flyttet den langt frem og da til ny Plus, som jeg har lovet å boikotte. Tabve.
- Eneste nogenlunde fornuftige flight ut er med KLM, som jeg også har boikottet i 6 år, og t.o.m hadde i arbeidskontrakt at jeg ikke skulle fly. Nå skal jeg.
- Første tur på årevis uten pc'er og ladere av noen art.

Så hva kan dere lære av dette folkens?

1) Aldri gi løfter (boikotter etc), dere ikke er kar til å bryte
2) Og viktigst - aldri reis uten elefant

Hrmf! Og så KLM da. De er jo billige på enveisbilletter!:rolleyes:
Måtte da være bedre med en kveld nede i redlight district og så SAS hjem i morgen?


Forøvrig god dag til dere alle!

BF:cool2

Cecilie
18-05-2013, 12:16
Hallo hallo fra Lake George, NY. Litt groggy etter vinsmakingen på det lokale vineriet i går men ellers ved godt mot. Her skal dagen tilbringes med å gjøre minst mulig. I morgen settr vi kursen sydover mot Brooklyn hvor årets Syttende Mai parade går av stabelen.

petter380
18-05-2013, 12:44
34519

Nesten litt for varmt i Mandal i dag! ;-)

Hickok
18-05-2013, 12:56
Øl på mandag?

Ikke umulig. Jeg lander på BKK kl. 11:30, så det kan være en plan. Drar hjem igjen tirsdag morgen.

Henshaw
18-05-2013, 13:15
Ordene for varmt ute og Norge er noe jeg er ute av stand til å se sammenhengen mellom. Tilliten min til norske klima er på det nivået at det aldri falt meg inn å pakke shorts eller noe med korte armer for en helg hjemme...

Peppep
18-05-2013, 14:35
Jeg måtte faktisk tenke meg litt om et øyeblikk for å finne ut av hvilken ukedag det var, men vi satser på at lørdag er rett!
Kjenner meg igjen, etter over to uker på tur er ukedager irrelevant. Datoer et litt relevant for å sørge for å komme meg til flyplassene på rett dag. ;)

God kveld fra Koh Chang. Har bestilt meg fly opp igjen til Bangkok for å slippe en ny tur med X antall timer på buss. Og så får man sin første tur med både ATR og Bangkok Airways, ganske greit når prisen ikke var avskrekkende. Har ellers spist en herlig middag i solnedgang, og oppdaget at resorten var et par hakk finere enn jeg forventet. Man får en del mer for 200 kr/natten her enn i Europa. ;)

TigerBlack
18-05-2013, 15:20
G'ettermiddag fra Fornebu. jobbhelg gjør godt på lønna om ikke annet.

Ellers er det faktisk så varmt at jeg ikke fryser, noe som er en god erfaring etter å ha frøse r'va av meg siden slutten av september ifjor. Ulempen med dramatisk mindre isolasjon på kroppen over kort tid..

Men iallefall, så akkurat at flyshowet på NAS Oceana er kanselert så da røyk USA planene mine for i år.

Men gleder meg til Tigermeet iallefall :)

SQ 777
18-05-2013, 15:34
God morgen fra San Fransisco.. Ole B sitter ved siden av meg og ser utover Bay.. Han er opprørt og sinna da han så at elefanten ikke fikk være med til Amsterdam og Red Light.. Nå forlanger han trip report fra KL !:angry:

LN-MOW
18-05-2013, 15:54
G'moorgen fra vestsørøst! Har sendt finværet østover, men temperaturen er likevel mer enn bra nok til å sitte på verandaen med morgenkaffen.
Spådd regn og torden utover, så utendørssyslene blir nok begrenset, men det gjør ingenting. Har masse lesestoff på Kindle'n min ...

Chriscross
18-05-2013, 17:36
Hepp fra Bergen. Hatt en fantastisk dag med to skyer på himmelen. Satser på at de små sovner greit slik at det kan nytes noe godt på terrassen etterpå.

AirbusTrond
18-05-2013, 19:26
God ettermiddag fra San Sebastian. Her er det 9 grader, men oppholdsvær etter et par døgn med regn. Litt rødvin på kammerset før det bærer ut for et foreløpig (!) siste måltid her i byen. Spør om det ikke blir en lite tur innom Museo Del Whisky også i dag, men håper jeg unngår en så dagen derpå som 17. var. God lørdag!

LN-FHU
18-05-2013, 20:22
God kveld fra Røros
Så mue som 22 grader her oppe også og nyyydelih dag. Nå pils !!!!!
Skål kosmonauter :-)

teamseacow
18-05-2013, 21:48
Buenos tardes fra Lillehammer! Formiddagen ble tilbrakt på jobb, for å så miste stemmen etter at Boasson Hagen kjørte over målstreken. Fnatastisk atmosfære på Stortorget :D

LN-MOW
18-05-2013, 22:59
Var DET låta som alle har hypa opp? Ærlig talt - Dama var fin, men låta var noe som Flyverelgen kunne prompet i søvne ... Heia Suomi !!

Someone
18-05-2013, 23:07
Ha ha, jeg slang inn en stemme på Finland. Måtte den dårligste vinne....Eurovision er jo det nærmeste man kommer idealtid ;)

Martin
18-05-2013, 23:25
Dama var fin, men låta var noe som Flyverelgen kunne prompet i søvne ...

Er det han som har rota seg opp på scenen nå?