PDA

View Full Version : Gdansk og Norwegian


SQ 777
04-04-2006, 18:42
Dro til GDN på lørdag, og kom akkurat tilbake. Meget imponert over DY's belegg. Ut på lørdag 128 pax, hjem i dag 95 ( MEN det var 130 på flighten inn til Gdansk i dag ).

Ikke dårlig til nystartet rute.

KKI ut og KKH hjem. Begge med flotte skinnseter. KKI fortsatt hvit hale.

Ellers kan Gdansk anbefales for en korttur.

Forresten Icelandair hadde TF-FIV med winglets på OSL i dag.

ENGM RAMP
04-04-2006, 18:49
Ja jeg kan bekrefte det jeg og at disse og de fleste andre østbokk-rutene dems er fulle...Ja skitt, i det hele tatt kan jeg bekrefte at de fleste flyene er ganske så fulle...

Hver dag ser vi oss nødt til å busse fly fra begge de store selskapene, SK/BU og DY. problemet hos DY er at uansett hva vi velger å måtte busse så er de stort sett smekk fulle....

Men, skal ikke klage på det heller jeg da :)

:devot:

Someone
04-04-2006, 19:04
Originally posted by ENGM RAMP

Hver dag ser vi oss nødt til å busse fly fra begge de store selskapene, SK/BU og DY. problemet hos DY er at uansett hva vi velger å måtte busse så er de stort sett smekk fulle....

:devot:

Hva mener du med å "busse" fly?

Thomas
04-04-2006, 19:09
Har helt sikkert noe med å kjøre buss ut til flyet å gjøre, spesielt fra non'shengen til flyet som står parkert på innlandsiden.. f.eks :smokin

Eks: Flyet kommer fra Bergen, men skal ut igjen til London.. RAMP'en bestemmer da at kjerra skal parkeres på gate 26, mens passasjerene må kjøre buss fra f.eks gate 54..


Eks2: Flyet kommer fra Budapest, men skal ut igjen til Bergen. Flyet parkerer på 21, pax og crew blir fraktet i buss TIL non'shengen hvor de slår seg sammen med resten av utenlands passasjerene.

Schi? :biggrin

ENGM RAMP
04-04-2006, 21:53
hehe...Helt korrekt og enkelt forklart det Thomas....

Som eksempel så busset vi rundt 8000 passasjerer i Januar måned hvilket er mye mindre enn andre flyplasser rundt omkring i Europa....

Men, det blir mer og mer

LCH78
04-04-2006, 23:00
så OSL er også en av Norges største busstasjon også? :p

MartinL
04-04-2006, 23:26
Synes bare det er morro å kjøre buss på flyplasser jeg, men sikkert bare fordi jeg er "over middels" opptatt av flygende metallkropper!

Hurum
05-04-2006, 01:06
Skal ikke reise mye ut av Norge før en opplever bussing på flyplasser. Har flydd SAS Braathens til Barcelona 2 ganger og hver gang blitt busset både fram og tilbake. Frankfurt har jeg også blitt busset 2 ganger.

ENGM RAMP
05-04-2006, 09:34
Jeg vet iallefall at her oppe så busser vi omtrent bare en brøkdel av passasjerer i forhold til andre flyplasser rundt i Europa...

Tyskerne er visstnok de "verste" om jeg kan si det slik...

:up:

WestAir
05-04-2006, 09:40
Jeg har opplevd å bli busset 20 meter... Flyet parkerte like ved terminalbygningen, men likevel måtte vi busses til døren. Dette var i Hellas og der kan jo mye rart skje.

ENGM RAMP
05-04-2006, 10:10
JO har skjedd her og det, bl.a at selskapene bytter fly i det de har boardet ferdig, og mest sikre løsning er at vi busser f.eks fra 23-19 istedet for å la pax gå inn gjennom terminalen og ut igjen...

Det ser teit ut, men det måå bare gjøres....

:lol

TG923
05-04-2006, 12:09
Bussingen på Tempelhof virket også litt "overbeskyttende" - den gang Widerøe fløy dit var det heller ikke så langt mellom terminal og fly, men sikkerhetsmessig er det nok en fordel.

ENGM RAMP
05-04-2006, 13:19
Slik holder dem fortsatt på på Tempelhof....

Var der med DY i januar. Parkerte på remote, gikk i bussen, busset rett frem 100 mtr og rett inn på ankomst schengen :)

Er nok de senere år's nye og mye strenger sikkerhetsregler som gjør dette.....

Men men

:smokin

Someone
05-04-2006, 13:26
På BHD fikk faktisk de som satt bakerst bruke bakre dør og så gå de 50 meterene til broen, samtidig som de som satt fremss brukte broen. Satt i grenseland selv men valgte selvsagt å gå utendørs